• Cia Pia

Sparkar o sprattel

Idag ahr jag känt nåt så himla konstigt sprattel ner mot "muffen" (ursäkta) som om den är där nere o skakar på benen eller så.. Känns som muskelryckningar mest..

I vanliga fall brukar den sparka på vänster sida o sprattla likadant, men det som ajg känt idag känns lite konstigt, precis som om den skulle vara på väg ut Självklart är det ju inte så, men hur känns era sparkar/sprattel o var ?

• Svar på tråden Sparkar o sprattel
  • Cia Pia

Nu sparkar liten för fullt i magen.. Rejäla kickar får den till ibland

• MallaMojs

jag har ju inte käns något än men ja vet att den ligger superlångt ner iaf, för när ja tog moderkaksprov så stack dom sååå långt ner, hehe blev nästan lite orolig, men så är d iaf...hoppas man får känna lite kill snart iaf!!!

• Cia Pia

Varför har man en lugn dag ibland ? När man inte känner nåt från liten ?

• Missboss

CiaPia: Den kanske sover å sen har jag läst att när det är tillväxt perioder så blir de oftast lugnare.

• wellah

känner igen det där..... jag brukar skratta då det "pillrar" där nere....

att den är lugn ibland beror på att den växer och sover mer i vissa perioder.... min är galen varannan dag ungefär och varannan dag rätt lugn.... men nu (26+0) känns det regält då den härjar... den når revbenen nu bland annat haha

• Cia Pia

Men ni i v 18 (19 imon) Så kan det vara så då menar ni ? Att den gömmer sig i nåt av sina rum o vilar Min sambo säger att den har en 3:a där inne !

Visst är det så att den har rätt mycket plats att röra sig på i livmodern än så därför kanske man inte alltid känner den heller ?

• Cia Pia

Åh vad det vibrerar i magen hela tiden ? Liten gör nog kullerbyttor där inne för fullt

• Sputnik

Jag är i v15 och vet att det är väldigt tidigt att känna nåt än, och jag har förväntat mig att när man känner sprattel första gången så borde det kännas djupt nere "inne" i magen. Men har någon känt det som ett lätt lätt väldigt ytligt kittlande i höjd med naveln?

Är jag helt ute och cyklar ;o)? Det är inget jag vanligtvis känner, men kanske är det helt enkelt skinnet som sakta töjs ut och att det är det som kittlar (så man vill klia tillbaka ovanpå magen)?

• Cia Pia

sputnik

Kan nog vara det där med skinnet på magen som töjs ut, jag kan känna likadant ! I v 15 har ju livmodern inte hunnit upp till naveln ännu.
    Men vem vet ? kroppen vår är ju otrolig

• Cia Pia

Måste bara fråga ??

HUr känner ni sprattel ? Som att det bubblar i magen eller som att det vibrerar ?

Svar på tråden Sparkar o sprattel