• vickis75

    .:. .:. Aprilmammor 2006 .:. .:.



    Del 11

    VÄLKOMNA att fortsätta prata om våra viljestarka barn, och lite av varje som hör vardagen till
    !

    Våra tidigare trådar:
    Del 1 -
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m11428460.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-265/m14232987.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-265/m17297437.html
    Del 4 - www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23465618.html
    Del 5 - www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26621531.html
    Del 6 - www.familjeliv.se/Forum-11-265/m29462934.html
    Del 7 - www.familjeliv.se/Forum-11-265/m32431008.html
    Del 8 - www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35012693.html
    Del 9 - www.familjeliv.se/Forum-11-265/m37984315.html
    Del 10 - www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41148043.html


    Bara den ovetande blir arg, den vise förstår. - morrdraken.wordpress.com -
  • Svar på tråden .:. .:. Aprilmammor 2006 .:. .:.
  • vickis75
    M73 skrev 2009-06-11 07:05:11 följande:
    I tisdags var jg på Ul och allt satt där det skulle, nu vågar jag kanske tro att det skall bli en bebis? Blev flyttad sex dagar frammåt så om allt går vägen blir H storasyster i börjn av november.
    Wieee vad kul! GRATTIS! {#lang_emotions_heart} Åh skrutt - nu sitter jag med glädjetårar. Japp, lättrörd!
    schnatte skrev 2009-06-11 09:38:02 följande:
    M73: Grattis!! Vad roligt! Du kommer kanske först att tro det när bebisen är född
    Haha, sådan var jag med Hannah. Hade en druvbörd (moderkakan blir som en tumör istället för att ge näring åt fostret, så fostret dör) mellan Wille och Hannah och kunde liksom inte inse att det kunde gå vägen efter det. {#lang_emotions_dreamer}
    Bara den ovetande blir arg, den vise förstår. - morrdraken.wordpress.com -
  • vickis75
    vickis75 skrev 2009-05-31 10:50:38 följande:
    Det senaste jag läste på NTF sa 18 kg tidigast istället för 15 - helst bakåtvänt till 25.
    Kom just på att enligt NTFs rekommendation skulle vi försöka bända in Wille i en bakåtvänd stol. Det där med helst 25 kg alltså - han är en låååång och smal 7-åring.
    Bara den ovetande blir arg, den vise förstår. - morrdraken.wordpress.com -
  • Ninna76

    Hej alla!
    Ville bara berätta att jag fått jobb! Det är ett vikariat på 6 månader, men troligen blir det förlängt eftersom jag vikarierar för en som är föräldraledig. Jag ska jobba på ett bibliotek inom Uppsala Universitet. Det känns spännande, roligt, overkligt, nervöst omvartannat. Det var ju över 3 år sedan jag jobbade senast. Har nog glömt hur man gör.

  • M73

    Grattis Ninna! o jobba brukar vara som att cykla... det sitter någonstans i ryggmärgen så det går rätt fort att komma tillbaka. Jag hade ju inte jobbat på två o ett halvt år när jag började på det här vicket...

  • vickis75
    Ninna76 skrev 2009-06-12 08:52:30 följande:
    Hej alla!Ville bara berätta att jag fått jobb! Det är ett vikariat på 6 månader, men troligen blir det förlängt eftersom jag vikarierar för en som är föräldraledig. Jag ska jobba på ett bibliotek inom Uppsala Universitet. Det känns spännande, roligt, overkligt, nervöst omvartannat. Det var ju över 3 år sedan jag jobbade senast. Har nog glömt hur man gör.
    Åh vad kul! GRATTIS!

    Och jag håller med M73 - det kommer säkert på plats sen - det är som att cykla.
    Bara den ovetande blir arg, den vise förstår. - morrdraken.wordpress.com -
  • Pejo

    tittar förbi - då jag tappat bort er för några trådar sen

  • vickis75
    Pejo skrev 2009-06-15 10:08:29 följande:
    tittar förbi - då jag tappat bort er för några trådar sen
    Kul att du hittade tillbaka till oss! *vinkar*
    Bara den ovetande blir arg, den vise förstår. - morrdraken.wordpress.com -
  • Ninna76

    Tack för gratulationerna! Jag börjar på måndag, nu efter midsommarhelgen alltså. Och det var så roligt för min chef ringde och berättade att vi ska på studiebesök på Chalmers i Göteborg i slutet på augusti, och att hon redan bokat tågbiljett och hotellrum. På mina tidigare vikariat har jag inte fått göra något sådant, så det känns extra roligt! På mina tidigare åkte alla andra på sådant eftersom de var fast anställda och jag bara var vikarie så jag fick jobba extra hårt när de var borta. Nu får jag åka med! Och någon annan får jobba hårt.

  • schnatte

    Idag var vi på 3-årskontroll. Hon kunde allt jättebra, men prata, det ville hon inte. Hon fick nog gödkänt iaf, och jag vet ju också att hon kan. När vi kom ut sa hon: "I morgon vill jag gå dit igen!" Så roligt var det att plocka i en säck med olika föremål, lägga klossar i olika färger på rätt färgkarta, hoppa jämnfota, mäta (97 cm) och väga (15 kg) sig. Alltig var spännande, det tyckte även mamma.

  • M73

    Pejo; kul att se dig här igen!
    Ninna; så kul att bli medräknad! jag vet ju precis hur det brukar vara som vikarie men på det här stället har jag cokså fåt vara med på saker...

  • Pejo

    Hej alla!
    Har ni alla tagit semester eller har jag missat någon tråd?
    i skåne är det iaf superväder o njuter tillfullo av de sista månaderna innan jag ska börja jobba igen.
    Har ni hittat något fint på nätbutikernas alla reor? Själv är jag superförtjust i danska barnkläder o försöker hitta sakerna på rea... lite bättre för plånboken.
    Ha det gott

  • M73

    Här verkar vara semesterstiltje ja...
    Pejo; har faktiskt inte kollat nätbutikerna alls eftersom jag känner mig lite pank pga en jätteräkning som skulle in i juni (bläh!) men jag har köpt lite på vanliga butikerna rea... råkae visst handla lite pytteplagg i strl 62 med, som om inte vindsskrubben svämmar över av Hs avlagda... skyller på att det här blir en vinterbebis så den kommer inte att tillbringa sina första månader i värmebölja o inte behöva kläs på..

    H har förresten börjat med nått lustigt, hon hänger på "talle" framför en massa ord... hon har sagt tallemat (tomat) och talliban *fniss*(banan) men nu har jag hört at hon kör det på flera grejer...

  • Kesso

    M73: Grattis! Skönt när allt ser bra ut.

    Ninna: Vad roligt! Grattis till jobbet.

    Hej Alla!
    De var längesedan jag skrev här. Jag ha rinte varit inne så mycket här. Jag har inte mått så bra och så har det hänt mycket. Men livet är ju så.

    Hoppas alla mår bra här. Nu är det semester och jag sitter nu i våran segelbåt. Ja, det är mysigt. Vi måste vänja barnen vid havet och bååten. Inte lätt med en 3 åring men jag tycker endå att det går bra. Hon förstår att man ska ta det lugnt. Har ju aldrig haft en vild 3 åring. men trotsig. Ja, man vet inte hur Nils blir. Ja, varje ålder har sin charm.

    Är det nåt jag ha rmissat här? Vad har ni gjort eller ska göra på semestern?

    Ha det gott alla!

  • Pejo

    taliban *fniss*....

    Här är det 3-årstrots till råge, ibland undrar jag om han är döv.. + 5 -årstrots - den trotsen är mer psykologisk o beräknande... men mor om vi gör så här då.... då blir det ju bra... med mera + en snart 1-åring som bara flyter med...

    Semester har vi redan haft, sedan är inte mannen ledig förrän han går på föräldrarledighet i september.

Svar på tråden .:. .:. Aprilmammor 2006 .:. .:.