Inlägg från: love actually |Visa alla inlägg
  • love actually

    Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007

    Maadicken, så nu trivs du med grabbens frilla igen? Härligt! Vi måste klippa Charlie också, ska gå till en annan frisör den här gången. Säger som Elja, har du nån bild på snyggingen?

    TeDrickaren, hehe..jaa det är mkt nolltolerans nu. Sofie hon har väldigt selektiv hörsel nu för tiden...ibland undrar jag om hon har årtusendets vaxpropp.

    Elja, det blev ingen bio i onsdags för jag var tvungen att jobba på kvällen, men vi hann med en middag iaf. Fast det blev ingen middag med min gymnasiekompis igår för jag tog ett tidigare tåg hem så jag kunde jobba lite. Jo, det är mycket nu.. Jag har semester fr.o.m andra veckan i juli och insåg nu att jag kommer att spendera endast 8 dagar fram tills dess på kontoret. Till veckan jobbar jag hemma på måndag förmiddag sen är jag ledig t.o.m tisdag, onsdag är det utbildning, tors-fre sitter jag hemma och jobbar. Veckan därpå är jag på jobbet mån-tis, onsdag i luleå, torsdag på jobbet och sen är det midsommar. Söndagen efter midsommarafton åker jag till oslo på kurs och kommer hem på fredagkväll (den 26:e), sen jobbar jag en hel vecka och sen är det semester. Känner mig lite lätt stressad + att jag har världens ångest över att vara ifrån Niklas & barnen i en hel vecka!


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Helenas, underbara bilder på lillebror och storasyster!

    Lfia, åhhh stackars lillskruttan då! Förstår att det ser mkt värre ut i verkligheten! Hoppas det lägger sig snart.

    Har kikat in här tidigare men inte haft så mkt att skriva. Har hamnat i en otrolig jobbcirkus - har massor att göra. Dessutom har jag haft världens nostalgitripp och läst mina gamla bloggar då jag väntade barnen och deras förlossningsberättelser - det är helt otroligt hur fort man glömmer! Jag hade t.ex. glömt att lilleman fastnade med axlarna och att jag hade 2 sköterskor som låg på min mage och pressade + 2 läkare som drog i sugklockan och 1 som lirkade ut honom.


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Tujan, usch då...det är inte skoj. Vi har klarat oss bra från det faktiskt. *peppar peppar* Vad bra att det inte är smittsamt efter 2 dagar, får de gå på dagis igen dårå?

    Har inte så mkt att skriva idag...kikar in bara. Hoppas att ni alla mår bra! kram


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Lfia, jag säger som Sofie brukar säga när hon ser sig själv i spegeln: TJUSIG TJEJ!

    Jag fick sms av Elja som nu har varit på UL med lilla syskonet och det är en.. LILLEBROR!

    Hoppas att det är bra med er alla och att ni får en underbar midsommar! Kram på er!


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Marick, åhh vad fin hon är! Slutat nian, det var stort minns jag.. 

    Sialch, skickar ett bamsegäng med kramar till er!

    Matilin, det är lite drygt 16 mil från sthlm till furuvik. Kollar man på eniro så står det 165,3 km från sergels torg till furuvik. Det är ungefär samma avstånd som för oss. Tar ca 2 timmar att köra.

    Är det nån som varit på furuvik nu sen de gjort om? Vi var ju där förra sommaren och då höll de på att göra om bl.a. där familjen hedenhös bodde, det skulle bli "sydamerika". Det ska bli riktigt spännande att åka dit i år igen. Det blir två furuviks-turer för oss i sommar då, vi ska åka dit med ett par kompisar också.

    Nu sitter vi och tittar på Blixten McQueen för 127:e gången. Den filmen går verkligen varm här hemma. Tur att den är bra, för än har jag inte tröttnat på den heller.


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    TeDrickaren, vad skönt att du mår så bra. Hur var det, har ni kollat vad det blir? Apropå ingenting så hade vi en massa besök under midsommarhelgen och Sofie & Charlies saccosäckar blev otroligt populära, och de var inte ett dugg sugna på att låta andra barn provsitta. Hur som helst så var det ett par som ville ha en säck till sin dotter.. Hinner du fortfarande sy? Jag lovade att jag skulle fråga dig.

    Tujan, härligt! Grattis!

    Lfia, hur är det med dig?

    Måste ju visa er min nyklippta SnyggCharlie, den här bilden är från midsommar, då han var uppklädd och lite extra stilig.


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Åhhh jag skrev ett långt inlägg förut och postade det...men nu verkar det vara borta. Aja...orkar inte skriva om allt igen.

    Maadicken, vilken liten snygging! Du känner dig lite mer nöjd med klippningen den här gången då? Det är inte kul när man blir missnöjd, det gnager i mammashjärtat och man tycker att det tar såååå lång tid innan man får till allt igen..

    Nej, nu äre sovdags. kram på er!


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Sialch, åhhh vilka fina bilder! Min lilla Charlie skulle bli sååååå avis om han fick se dem. Han grinar om han inte får gå fram när han ser mopeder/mc/fyrhjulingar/traktorer etc. Så fort han hör en moppe elle mc så skriker han "cykel! Peeeed!" och hoppar. Vi kanske får ta en tur hem till er istället för att åka till Furuvik, Charlie skulle garanterat föredra det. Storasyster däremot skulle nog mest bara gråta av rädsla. *fniss*


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Sialch, jamendåså, vi kommer på en gång! Sofie red på en ponny (?? - den var gigantisk!) på midsommaraftonen och det var nog det bästa hon gjort. Hon tjöt av förtjusning och jag nådde knappt upp för att hålla i henne och när vi nästan hade gått ett varv fräste hon åt mig "Nej, mamma! Inte hålla i mig!". Hahahaha!
    Förresten, vad är det för bok du läser? Jag gillar bra böcker.

    Marick, tjusig - men läskig. Min ena syrra och hennes kille har varsin sporthoj, de är också fina men usch och fy vilka olyckor det kan bli....så jag är lite skraj för dem.

    Tujan, ja han surrar på bra lilleman. Igår sa han sin första 2-ords-mening, han pekade på sofies bilstol och sa "Fi sitta". Jag tror att han har mycket att "tacka" Sofie för, även om hon också var "tidig". Hon surrar ju non-stop och han hänger efter henne vad hon än gör.


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Sialch, hur gick det med grävandet?

    Maadicken, ja jösses..! Snacka om dilemma... Usch.

    Lfia, hur är det med dig?

    ..och TeDrickaren, hur är det med dig? Går det bra i värmen?

    Elja, Jajjamen, man ska alltid ha flytväst i båten. För säkerhets skull, som Dora säger. När vi ändå pratar båtar..har du sett en mkt nöjd snyggcharlie när han "kör" farfars båt? Titta här.. (båten ligger fastspänd vid bryggan, därav den flytvästlösa pappan)


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Lfia, det kommer att gå så bra så, det är jag övertygad om! Fast jag förstår om du är rädd. KRAMKRAMKRAM! Hur skulle ditt drömscenario se ut?

    Sialch, det är ett riktigt hästjobb ni har framför er då.. Sambon & min pappa gjöt en plint här hemma förra veckan, som tur var så var det bara en som skulle göras. Vi har gjort en extra stolpe under altanen, för att verkligen stadga upp den. Det behövs förmodligen inte, men man vill ju vara på den säkra sidan.

    Elja, men gud..är det redan v.24?? Du har ju gått över halva tiden nu...makalöst vad tiden går fort!

    Ikväll har N och hans pappa ställt upp en stor gungställning, de grävde ner och gjöt fast den. Ni vet en sån som är av stora stockar typ, med plats för gunga och så är det en "klätterdel" där man kan sätta en rutschkana om man vill. Just nu hänger det romerska ringar där nu, men de ska vi byta mot en gunga istället. Jag tog med mig barnen & deras moster på en shoppingtur så länge och gissa om Sofie blev glad när hon kom hem och såg vad de hade ställt upp.


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Hej tjejer, har varit in och läst och läst och hade så mycket som jag skulle skriva men det är som bortblåst.. Förmodligen för att jag är så trött.

    Sofie har så otroligt mycket energi så jag blir alldeles knäckt. Igår var i på H&M..plötsligt försvann hon, så jag ropade och fick tillbaka "Jag är hääär, mamma!" då stod hon i skyltfönstret och lekte med några solbrillor som låg där. Idag var vi på ikea och då skulle hon absolut inte åka vagn med lillebror utan hon skulle minsann gå själv. Bara det att hon inte kunde gå själv utan skulle naturligtvis springa runt som en yr höna... Till sist fick vi spänna fast henne i vagnen och då skrek hon som besatt, och när det inte hjälpte så drog hon Charlie i håret istället. Så där satt båda två och skrek och grät. Hon vill dessutom inte gå och lägga sig..

    Igår somnade hon närmare halv tio. Så idag skulle hon inte få sova = inga problem med läggningen idag. Trodde vi. Hon kliver upp ur sängen heeela tiden och när vi säger åt henne att hon ska gå och lägga sig så säger hon antingen "nej" eller bara skrattar åt oss. Idag blev jag så arg att jag gick ut och satte mig på altanen, hellre det än att säga nåt jag ångrar tänkte jag... Men är det bara vårt troll som är så här?! Jag börjar undra vad vi gjort fel? Och när började det hela egentligen?


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    TeDrickaren, nej det är inte var dag en läkare säger så..haha! Hur mår du nu då?

    Marick, tack..men ibland undrar man ju. Idag har hon dock varit snäll och inte hittat på alltför mkt hyss. Ena stunden är hon så snäll med lillebror och hämtar saker åt honom, hjälper honom upp om han ramlar och ska pussas och kramas när han slår sig och nästa kan hon ge honom ett riktigt tjyvnyp. Men det är väl som du säger, det går över och egentligen är jag glad över att jag har en liten tös med skinn på näsan och som vet vad hon vill. Hellre det än en liten stackare som aldrig törs säga ifrån.  Vad härligt att du har gått ner så mycket! Har du följt nån "kur" eller så? Jag skulle behöva göra mig av med en sisådär 8kg...jag gick ner 5 kg i våras, men nu har jag blivit latmask och gottegris igen så jag har säkert gått upp 2 av de 5 kg..suck. Men är huvudet dum får kroppen lida!

    Vi såg Marley&Me igår, nån som sett den? Usch så jag grät..tänkte på min hund som jag hade när jag var liten. Fick honom när jag var 10 och han dog när jag var 22, så han hängde med ett bra tag.


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Lfia, vad skönt att du fick prata med en vettig person till sist! Ibland undrar man hur vissa människor kan få jobba med andra människor.. När jag genomgick undersökning för att se om jag hade endometrios så hamnade jag hos en läkare som nämnde detta och sen fortsatte med "är det så, då sätter vi dig i klimakteriet" och sen inget mer. Så jag gick därifrån hyffsat snopen och rejält ledsen. Då var jag 23, och det enda jag kunde tänka var "ska jag aldrig få barn då??". Hon hade ju kunnat berätta att det bara var en tillfällig grej, en behandling. Men nejdå.. Blir arg bara jag tänker på det!

    Lindaiv, åh vilka fina bilder! Underbart söta.

    Vi tänkte åka till stugan idag, men det regnar så fasligt att vi struntade i det. Det finns ju mer saker att göra här hemma. Jag & Sofie & Charlie ska baka bullar i eftermiddag tänkte jag.

    Jag har köpt Jesper Juuls bok "ditt kompetenta barn" - nån som läst den? Det är inte alltid jag gillar hans teorier och metoder men det ska bli intressant att läsa den iaf.


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Lfia, men gud vilket stolpskott du måste ha träffat på! När jag läser min ena förlossningsjournal stämmer inte den heller... Tydligen får de skriva vad som helst. Allt borde godkännas av patienten tycker jag nästan. Men vad skönt att du har fått ett datum nu, det är ju inte ens två veckor kvar! Skriv upp på en lapp allt du inte får glömma att säga till om på förlossningen, och så tar du med den så att du verkligen får med allt. KRAAAAAM!


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Sialch, vad roligt!! En lunchträff skulle funka finfint, och är det så att vi är i stugan så funkar det ändå för vår del iaf för den ligger upp mot kramfors-hållet. När blir trippen av, nästa vecka?


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Sialch, bestämma snabbt i tiden funkar finfint för min del. Jag har också lite "om" och "men" att styra kring, så det blir kanon. Såg att du hade sms:at förut, jättebra. Hur som så, så ser det ut som att jag & barnen ska vara hemma fr.o.m onsdag iaf, så då kan vi gärna träffas på en fika här om det passar.


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Lfia, Åh..varannan timme. Inte mycket tid för vila och återhämtning för dig då inte.. Men när hon är 3 år har du glömt hur trött du var. Jag hade rejält ont med både Sofie & Charlie när de skulle ammas, och för mig tog det nog 2-3 veckor innan det släppte. Tyvärr.. Jag fick sår och blödde och det gjorde så sjukt ont, jag fasade för när hon skulle äta och grät när de åt..det var inga mysiga amningsstunder där inte. Men det var värst med Sofie har jag för mig, med Charlie bad jag ganska snabbt bvc-sköterskan att kolla så att han greppade bröstet rätt, för jag ville inte gå igenom samma sak igen. Men för vissa går det onda över jättefort, så detär nog rätt olika. Hoppas det går över snart! KRAAAAAM!

    TeDrickaren, vi har också ta 2 betala för en på lindex-rean. Har fyndat en himla massa fint till barnen där. Fast jag såg inga skyltar för det utan tjejen i kassan sa det till en när jag gick in.

    Vilken dag är det tänkt för furuvik?


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • love actually

    Hej hej, har läst men har inte så mycket att skriva. Kom hem från stugan idag och genast kröp alla "måsten" och "borden" på mig.. Irriterande att det ska vara så, men men..sån är jag.

    Har två sjukisar här hemma, Charlie har halsfluss och Sofie har feber. Charlie har visserligen ätiti penicillin i en vecka nu så halsontet är borta, men nu har har blivit förkyld istället. Sofie hade feber för bara 2 veckor sedan och så nu igen, så sjukdomarna har liksom avlöst varandra.

    Elja, helt rätt inställning. Nån gång ska vi väl få till en storträff. Om vi inte lyckas i år så får vi vara ute i god tid nästa år och bestämma ett datum så att så många som möjligt kan vara med.


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007