• Anonym

3-KANT?

vad tycker ni om 3-kant?
    Min kille har alltid drömt att ha en 3kant, han + 2 tjejer.... detta berätta han tidigt i vår relation. en fantasi han en dag vill uppfylla.

Till en början lät det spännande, men vid närmare eftertanke, hur kul är det och dela killen med en annan tjej? Jag föreslog att vi kude ha två 3kanter, en med 2 tjejer, och en med 2 killar...då har man ju testat båda delar. (jag är annars den som gärna testar nya saker, anser att man inte kan uttala sig innan man prövat)

Det var dock inte lika intressant, eftersom han heller inte ville dela mig med en annan kille.

Jag fråga honom om varför det var så tändande med 2 tjejer, "att han skulle vara "kung" eller?
    Nej, han ville se mig bli tillfredställd av en annan tjej.....
    I vilket fall som helst så rann det hela ut i sanden...

Tills för ett tag sen. Ämnet kom upp igen. Men denna gång tyckte han jag skulle vara med en tjej UTAN HONOM....han tyckte att om jag nu var nyfiken på det, så klart jag skulle testa.

Jag anser att det är otrohet att vara med en annan (oavsett kön), då man har en relation. Det höll han dock inte med om. Otrohet för honom var bara om jag var med en annan kille.....

Jag har dock ingen aning om han har en baktanke med det hela, att om jag har 6 med en tjej, och gillar det, att jag då skulle vilja göra det igen, och han skulle få vara med?
    Eller om han bara tycker jag ska testa....

Vet inte hur jag ska göra, handen på hjärtat så hade det varit en kul upplevelse att ha 6 med en tjej. Men på nåt sätt känns det ändå som att "gå bakom ryggen på honom" genom att vara intim med nån annan. Även fast han tycker det är helt ok...

Så tjejer, hur hade ni gjort?

• Svar på tråden 3-KANT?
  • Girlfriend in a coma

Många killar tänder på tjejer tillsammans coh tjejer själva har börjat tända på det de med. Jag undrar om killar är medvetna om risken dvs. att tjejer testar på tjejer och inser att de inte behöver killar ;)

• Anonym

Flyttar upp.......

• Roisin Dubh

Jag har aldrig fattat vad det är som är så speciellt med två tjejer? Varför tänder många killar på lesbiska scenerier? Det verkar så snedvridet på något sätt. Som tjej gillar man väl inte direkt tanken på två män som vänslas med varann! Eller?

Vill de ha en tjej som tänder på dem eller vill de ha en tjej som tänder på andra tjejer?

Jag har aldrig ens funderat på att blanda in någon tredje part, tycker det är urmysigt att vara två!

• Storm07

Jag var på vippen att ha en trekant en gång med en annan tjej och en kille. Men jag bangade ur, det kändes inte ok för mig. Jag skulle aldrig vilja ta in någon fler person i mitt förhållande, det är nog att bädda för konflikter. Men om jag vore singel och träffade rätt personer så kanske jag skulle vilja.

Jag tror att det där med att killar tycker det är ok med två tjejer men inte med två killar grundar sig i den sexualuppffattning de får från p-filmer. Där är det vanligt att två tjejer håller på och sedan kommer en kille med i bilden. Aldrig tvärtom, att det är två killar och en tjej. Det man ser normaliseras helt enkelt. Jag har faktiskt framfört min teori till flertalet killar, och de höll med mig efter lite eftertanke.

• Anonym

Jag skulle bli överlycklig om min kille ville att jag skulle vara med en annan tjej utan honom. Nu vill han ju däremot vara med vilket jag inte vill att han ska vara. Kan inte tänka mig honom i en intim situation med en annan tjej. Skulle han däremot vara bi-sexuell ( som jag) tycker jag att han skulle få vara med en kille utan mig.
    Men känns det inte bra för båda parter ska man låta bli! Så slipper man trassel efteråt med alla tankar och känslor som kan dyka upp.

• Tossan79

Roisin Dubh - vad jag tycker kan vara tändande med tanken om en trekant, oberoende hur den är sammansatt, är att den på något sätt symboliserar sexualitet som är helt fri, och djurisk på ngt sätt. De lever ut sina lustar utan tryck av samhället - inga måsten eller krav ( typ i äktenskapets säng med släckta lampor), utan fokuserar helt på att bara leva ut sin kroppsliga passion.

Låter lite perverst kanske, undrar om någon förstår hur jag menar?

• Anonym

Jag tycker att det är otrohet i vilket fall som helst, alltså både sex med en kille och med en tjej. Som jag tycker att det verkar som att han vill att ni skall ha 3-kant för att få tillfälle att röra vid en annan tjej. Men du kan ju säga, om ni nu gärna vill ha 3-kant, "ok, vi kan ha 3-kant, men då får bara JAG röra vid henne, rör du vid henne är ju du otrogen imed att du anser att röra vid det andra könet är otrohet". Jag läste att han sa att du kunde ha sex på egen hand med en tjej, men det verkar som om han har en baktanke, att om du har sex med en tjej att han så småningom kommer att dra upp för dig att nu när du har prövat att ni alla tre kan ha sex ihop. Jag tycker att du har lika stor rätt att föreslå sex med två killar om han föreslår sex med två tjejer. Risken med att ha 3-kant är ju att de kan bli ett beroende och/eller att han eller du fortsätter ha sex med denna personen i ensamhet, alltså är otrogen. Tänk dig för många gånger innan du svarar på detta om 3-kant, det kan leda till onödig svartsjuka och KAN krasa ett förhållande om man inte verkligen vet vad man vill. Ställ inte upp på något som inte känns rätt.

Detta är enbart vad jag tycker, lyssna inte för mycket på vad andra säger och tycker utan vi ger enbart råd. Hoppas allt löser sig och rör han vid den andra tjejen i 3-kanten så har du PRECIS lika stor rätt att röra vid en annan kille. Därmed basta!
    Kram på dig!

• JosefinU

Hej på er!

Det här med otrohet..... det är väl inte själva det man gör som är otroheten utan om man gör det utan att den andra parten har "gått med" på det, om ni förstår hur jag menar.

Jag har haft mycket liknande diskussioner med min kille, som du trådstartaren. Jag är inte främmande för sex med en annan tjej, OM det nu var så att jag kände för det. Och min kille säger att OM jag skulle hamna i en sån situation då jag skulle kunna ha det, och jag ville det, så är det ok för honom. Så för oss så skulle jag inte vara otrogen om jag gjorde så. För det har vi kommit överens om. Jag skulle inte känna det som om jag går bakom ryggen på honom, om han sagt att det är ok.

För mig skulle sex med en annan tjej var lite kul att ha testat på, en liverfarenhet. Trekant (med en annan tjej + min kille) skulle också vara kul (ingen av oss vill ha det med en annan kille). Men jag tror på nåt sätt att jag då skulle vilja ha avklarat att vara med en tjej, själv först, så man vet lite mer .... eller kanske inte....? Hm, jag vet inte.

Om vi skulle ha en trekant, kanske skulle jag må dåligt över att han tog på en annan tjej. Jag vet faktikst inte. Men jag måste säga att jag på nåt skumt sätt gillar det att andra tjejer gillar honom, eller dansar med honom. Lite lite avundsjuk blir jag, men på ett skönt sätt. För jag vet att det är ju med mig han är! Och det har han valt själv. Vill han inte längre, så kan jag inte göra nåt åt det. Och jag vill att han ska ha roligt, det förtjänar han. Det känns lite sjukt egentligen, men det är så det är. Fast om dessa tankar skulle vara liknande om vi hade sex med en till tjej vet jag inte.

• Roisin Dubh

Men Tossan, det förklarar ju inte varför killar tänder just på två tjejer ihop men att tjejer sällan tänder på två killar ihop!

Jag ifrågasätter inte trekanten utan jag är mest nyfiken på det där fenomenet med att lesbiskt hångel är så attraktivt för killar?

• Tossan79

Jag tycker själv att lesbiskt hångel är attraktivare - av den enkla orsaken att tjejer är vackrare varelser än killar, i min smak! Säkert i de flesta killars smak också!

Svar på tråden 3-KANT?