• Cillisen

    Tog ut spiralen-ingen mens?

    Tog ut kopparspiralen för ca 2 veckor sedan och har inte fått min mens. Skulle haft den igår. Jag kan omöjligt vara gravid. Kan det bli så? Det är ju inga hormoner i kopparspiralen som kan påverka... Den har kommit exakt dag och tid tom under de åren jag haft spiralen.

  • Svar på tråden Tog ut spiralen-ingen mens?
  • Cyberfru

    Jag har inte heller fått min mens, skulle fått den för några dagar sen. Jag befarar att jag är gravid faktiskt, men det vore intressant att veta om cykeln kan bli rubbad av uttaget i sig.

  • FabiansMamma

    Hej hej har med tagit ut med sprial den 10 maj och skulle haft min mens förra söndagen och min brukar med vara exat tog ett gravtest i torsedes men det var negativt men tycker det är konstigt att mensen inte kommer eftersom det är en vandlig kopparspiral har du kollat om du är gravid?
    mvh maria

  • stina 86

    Hej,tog ut min den 20:e april,min mens kom 4 dagar senare än vanligt,vilket är mkt ovanligt för min del då jag nästan alltid haft regelbunden,samma dag i månaden till o med. Ska ha mens på onsdag men jag fick en blödning igår o sen inget mer..Har kollat runt lite här på fm och vi verkar vara nårga stycken som undrar om mensen kan rubbas efter att man tagit ut spiralen.Har dock inte hittat något konkret,men själv tycker jag ju inte att det skulle ha nån betydelse om man tar ut den eller inte efter som den ska vara hormonfri...

  • EmmaAF

    Åh här hittade jag några med exakt samma problem och funderinga som mig. Hur har det gått för er? Har den kommit?
    Sitter och väntar på min, BIM+3

  • Bella1977

    Vad intressant! Precis samma sak för mig. Har BIM+1 eller +2 idag. Jag tog ut kopparspiralen dagen efter ÄL och trodde inte att jag skulle kunna bli gravid denna månaden, men nu är ju mensen sen. Hur går det för er? Har mensen kommit eller har det blivit +? Den info jag fick var ju samma som ni, att kopparspiralen inte ska rubba menscykeln eftersom den är hormonfri.

  • EmmaAF

    Ja min mens kom tillsut. Efter 7 dagar. Det var väldigt knepigt eftersom kopparspiralen INTE ska rubba något...Men läser man runt så verkar det som att det är flera som blir sena.
    Varför testar du inte??
    *nyfiken*

  • Bella1977

    Jag ska nog testa på torsdag om mensen inte har kommit då. Jag har inte känt några tydliga grav-symtom än heller så det rimligaste är kanske att mensen kommer till slut. Men konstigt är det. Igår kväll kände jag lite svag smärta i ryggslutet (som mensvärk) och jag har haft svårt att äta frukost i två dagar (är normalt väldigt förtjust i frukost). Trött är jag också, men det kanske är pga värmen.

  • Bella1977

    Jag gjorde ett test igår kväll, kunde inte låta bli. Det var negativt. Men mensen har fortfarande inte kommit (ca 3-4 dagar sen nu). Jag frågade BM här på FL om menscykeln kan rubbas av att kopparspiralen tas ut och det var samma svar som vanligt - nej en kopparspiral rubbar inte menscykeln.

  • Cyberfru

    Min kom 15 dagar försent typ...men den kom till slut iaf :) Verkar ju som att det kan rubba lite med uttagningen, trots att man bara har kopparspiral.

  • Bella1977

    15 dagar försent är ju jättesent! Tror du att du kan ha varit gravid, och att den försenade mensen egentligen var ett jättetidigt missfall? (Jag tror jag har läst att ca en tredjedel av alla befruktade ägg blir tidiga missfall och att man isf upplever det som en försenad mens.) Jag har haft mensvärk sedan i tisdags men ingen mens. Gjorde ett nytt test (rfsu) idag och det var också negativt.

  • Florence

    Min mens kom 3 veckor för sent och sedan var den helt knäpp. Väldigt konstigt eftersom att kopparspiralen inte ska påverka cykeln. Hade regelbunden under tiden jag hade spiralen, sedan kom mensen inte igång på flera år och gyn gjorde tester som visade att jag hade för mycket manliga hormoner så nu har jag fått pergo. Kroppen är bra konstig med andra ord. Lycka till!

  • Limbo86

    Min mens blev 11 dagar sen efter bm tog ut kopparspiral. Var säker på att jag var gravid trots 3st negativa tester (trött, svullen mage, stickningar i äggstockar, ljumskar, ökad aptit, men så var tyvärr inte fallet alt. ett tidigt missfall. Likadant för min kompis. Då hade vi inte försökt bli gravida utan jag råkade ha ÄL den dagen spiralen skulle ut och vi hade samlag 2 dagar innan *ops! Nu ska jag ha mer koll

Svar på tråden Tog ut spiralen-ingen mens?