• Frannyfine

Åsksäsongen 2009!

Japp så var det nu dags!
    Åsksäsongen är i full gång 2009!
    I tråden matar vi varandra fulla med uppdateringar om vart den befinner sig, styrka och väderstreck och andra kul observationer. Så vi somär som jag kan ge oss ut med bilen och kameran!! OCh ni som är tvärtom kan skynda er hem och gömma er

Aktuell Blixt radar smhi..
    www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp&l=sv

Vänertracker
    vanertracker.mteabkund.se/trackerindex.htm

Ewp
    www.ewp.se

Några av dom som man har stor användning utav förutom denna tråd!
    Sen publicerar jag en del på min blogg nannyrumble.blogspot.com också men här är det konstant action!

Rock´n roll!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 10:31
    Jag glömde ett par viktiga länkar:
    www.Euclid.org kan man följa de stora ovädrens väg upp från europa.

www.dmi.dk
    För att kunna se hur det kommer in från Danmark

www.blixtar.se
    Bara för attd et är så jäkla kul!

• Svar på tråden Åsksäsongen 2009!
  • Frannyfine

gomorrrron!! Goförmidda! hur är läget hos er nurå?

• littletiger

Ingen åska idag ännu, regnade imorse/förmiddags, nu har det dock klarnat upp men blåsigt ute. Verkar inte som det blir nåt mer.

• Små Hjärtan

Här skiner solen. Men enligt vädret på nyheterna så ska det bli regn eventuellt åska i kväll/natt

I´m a nightmare
  • Frannyfine

Alla ni som bor på västkusten! Lova mig att ni låter bli skogspromenader, båtar, golfbanor och annat där det är svårt att söka skydd idag. Ni måste vara tillbaka senast kl 12:30 skulle jag gissa på innan det smäller loss på riktigt på västkusten

• littletiger

Hallå!

Här i Göteborg är det ingen åska än, men lite lätt regn och lite småmörkt runtomkring.
    Men det kommer säkert inte att komma in just här utan säkert längre söderöver eller norröver :S.

• flingflong
    Frannyfine skrev 2009-05-26 10:37:03 följande:
    Alla ni som bor på västkusten! Lova mig att ni låter bli skogspromenader, båtar, golfbanor och annat där det är svårt att söka skydd idag. Ni måste vara tillbaka senast kl 12:30 skulle jag gissa på innan det smäller loss på riktigt på västkusten
    Ska stå i fönstret och kika...O hoppas på att det kommer hit..
    *funderar*
  • flingflong
    littletiger skrev 2009-05-26 10:41:59 följande:
    Hallå! Här i Göteborg är det ingen åska än, men lite lätt regn och lite småmörkt runtomkring. Men det kommer säkert inte att komma in just här utan säkert längre söderöver eller norröver :S.
    Jooo, idag SKA det vara vår tur...Jag vill...
    *funderar*
Svar på tråden Åsksäsongen 2009!