• Frannyfine

Åsksäsongen 2009!

Japp så var det nu dags!
    Åsksäsongen är i full gång 2009!
    I tråden matar vi varandra fulla med uppdateringar om vart den befinner sig, styrka och väderstreck och andra kul observationer. Så vi somär som jag kan ge oss ut med bilen och kameran!! OCh ni som är tvärtom kan skynda er hem och gömma er

Aktuell Blixt radar smhi..
    www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp&l=sv

Vänertracker
    vanertracker.mteabkund.se/trackerindex.htm

Ewp
    www.ewp.se

Några av dom som man har stor användning utav förutom denna tråd!
    Sen publicerar jag en del på min blogg nannyrumble.blogspot.com också men här är det konstant action!

Rock´n roll!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 10:31
    Jag glömde ett par viktiga länkar:
    www.Euclid.org kan man följa de stora ovädrens väg upp från europa.

www.dmi.dk
    För att kunna se hur det kommer in från Danmark

www.blixtar.se
    Bara för attd et är så jäkla kul!

• Svar på tråden Åsksäsongen 2009!
  • Frannyfine

Kraftfullt muller nu på långt håll. Väster om Hjo

• Frannyfine

GGGGGGRRRRrrrrrrrr några kraftiga muller.. massa hällregn.. Det var allt just nu.. Har jag otur blir det fint väder också! Strö salt i såren bara.. GÖr det!

• lille08
    Frannyfine skrev 2009-05-26 16:14:05 följande:
    Kraftfullt muller nu på långt håll. Väster om Hjo
    Hjo? Jag bor inte jättelångt därifrån. Här har det mullrat till en gång. Ganska kraftigt, men på en bits håll. Just nu vräker regnet ner. Får se om det blir nån mer åska...
  • Små Hjärtan

Här är det bara grått och trist. Inget regn eller någonting. Hoppas verkligen det blir mer här snart.
    Bor 3 mil utanför Malmö.

I´m a nightmare
  • littletiger

Det kom lite muller vid 15-15.30 i em, i Lindome (söder utanför GBG) men det var inte mycket. Sen runt 17-tiden har det klarnat upp och det är nu ganska soligt och blå himmel...varmt är det dock, men det verkar inte som om det blir nåt mer.

• mammalollo

Rapport från Malmö: Svart himmel,har bara fått regn blåst och lite åskmuller inga blixtrar.
    Vad besviken jag blev
    Hoppas på mer inatt.

mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • Små Hjärtan

Här börja det åska som bara den till slut. Blixtra gjorde med
    Höll på ett par timmar. Hur mysigt som helst. Ställde mig i sovrumsfönstret och tittade på det vackra. -)

I´m a nightmare
  • flingflong
    Små Hjärtan skrev 2009-05-27 06:54:50 följande:
    Här börja det åska som bara den till slut. Blixtra gjorde med Höll på ett par timmar. Hur mysigt som helst. Ställde mig i sovrumsfönstret och tittade på det vackra. -)
    Härligt! {#lang_emotions_laughing}
    *funderar*
  • littletiger

Idag måste det väl bli åska nånstans? Här i Göteborg är det nu mulet, lite sol , varmt och kvavt.

Svar på tråden Åsksäsongen 2009!