• Frannyfine

Åsksäsongen 2009!

Japp så var det nu dags!
    Åsksäsongen är i full gång 2009!
    I tråden matar vi varandra fulla med uppdateringar om vart den befinner sig, styrka och väderstreck och andra kul observationer. Så vi somär som jag kan ge oss ut med bilen och kameran!! OCh ni som är tvärtom kan skynda er hem och gömma er

Aktuell Blixt radar smhi..
    www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp&l=sv

Vänertracker
    vanertracker.mteabkund.se/trackerindex.htm

Ewp
    www.ewp.se

Några av dom som man har stor användning utav förutom denna tråd!
    Sen publicerar jag en del på min blogg nannyrumble.blogspot.com också men här är det konstant action!

Rock´n roll!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 10:31
    Jag glömde ett par viktiga länkar:
    www.Euclid.org kan man följa de stora ovädrens väg upp från europa.

www.dmi.dk
    För att kunna se hur det kommer in från Danmark

www.blixtar.se
    Bara för attd et är så jäkla kul!

• Svar på tråden Åsksäsongen 2009!
  • Zimlis

Jaha då va det över nu då

Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
  • mammalollo

I Malmö har det bara åskat 1 gång denna veckan. 2 knallar fick vi.

mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • lille08

Här mellan Jönköping och Hjo har det åskat i flera timmar nu. Det verkar gå fram och tillbaka. Ena stunden är det nära, sen långt bort, sen nära igen och så håller det på.

• Buschiq

Här utanför Sunne (värmland) har det åskat nästan hela dagen idag... Så fort man vågar koppla in datorn igen kommer det närmre igen, men nu orkar jag inte vänta längre! Åskan är i alla fall en bit bort nu även om den fortfarande hörs.

• Iorlover

Någon som har koll på Uppsala/enköping om¨ådet?

• littletiger

Vilket åskväder det var här i GBG inatt! Började ca 02.30 och höll på ca en halvtimma, sen drog det vidare.

Åska och blixtrar, rejäla blixtrar, skyfall och hagel! Häftigt var det! Vill ha mer!

• Gliimma

Ja här i Linköping har det åskat varje dag sen i måndags. Idag kom det bara några smällar runt 13.30 tiden sen la det av..

• flingflong
    littletiger skrev 2009-07-08 18:19:04 följande:
    Vilket åskväder det var här i GBG inatt! Började ca 02.30 och höll på ca en halvtimma, sen drog det vidare. Åska och blixtrar, rejäla blixtrar, skyfall och hagel! Häftigt var det! Vill ha mer!
    Bara för att jag inte var hemma. {#lang_emotions_yell}
    *funderar*
  • Frannyfine

dom bara lovar och lovar.. ibland kommer det ett muller.. jag kutarb ut med kameran... väntar i 20 minuter.. blir dyblöt och sen får jag gå in igen och inget händer...

• Frannyfine

Jag sitter just nu på Björkängs camping och havsbad utanför Varberg. Ser en bylinje komma utifrån havet.. Jag håller tummarna att den går häråt och inte svänger av mot Varberg *hoppas hoppas hoppas*

• Frannyfine

Inatt och imorgon passerar en del kul över Götaland där vi kan få en del inslag! Hoppas vi får såna inslag här

Svar på tråden Åsksäsongen 2009!