• humma

    Vi som fått syskon till våra änglar del 8

    Hej alla fina i tråden!


    Tack flisa för en ny tråd! Och jag kodar att jag hoppas på ett önskat resultat på vad det nu än är ni funderar på ganska snart!!!! He,he,he!
    schäfer: Tror du Ebba hörde att vi pratade om att hon inte kröp än på fikat????
    Roligt att hon har kommit på hur man gör !!!
    Ponea: Urrrk, låter inget vidare. Hoppas Elsa kryar på sig snart!
    skrutthumlan: Åhhh, vad mysigt att gosa med en nykläckt! 
    Trissvinnaren och fruW: Hej och vad roligt att se er lite med en liten rapport!
    Och visst är det så att framtiden pågår för fullt. jag känner mig bra även om jag inatt vaknade för första gången på länge med denna overklighetskänsla som kan komma över mig ibland, har allt detta hänt mig, hänt oss???
    Men jag försöker njuta, jag försöker ta tillbaka min framtidstro, ett steg i taget.
    Men vad arg jag fortfarande kan bli på människor som hakar upp sig och fastnar i gnäll i ett liv som egentligen är toppen. Gahh, hur är de funtade? Vad är det verkliga problemet med att dagiskläderna blir geggiga???? Det är väl helt underbart!
    Tre pojkar: Men nu kommer det nog gå fort om han väl börjat! Brorsdottern var superknepig men när hon väl startat så är hon svår att hejda
    Min egorapport blir kort idag:
    Allt är bara bra!!!
  • humma

    RebeccaR fyller år idag!
    Stort grattis {#lang_emotions_cheers} !

    Jag är så förvånad över hur starkt psyket ändå är, nu har jag vaknat varje natt. Jag vaknar aldrig annars... {#lang_emotions_frown}
    Min make förklarade det enkelt i telefonen: det är din tid för byte av antibiotikat...
    Gaahhh, kan "kroppen" minnas det efter 4 år??? Men det läskiga är att det stämmer, jag vaknar samma tid varje natt och jag tittade i journalerna och det är den tiden jag behövde få en ny påse.
    Ja,ja nu vaknar jag och tittar på allt underbart jag har, minns allt som vi varit med om på vägen hit och hoppas så innerligt att det är ett fantastiskt liv som ligger framför mig. Det är OK att vakna då.

    skrutthumlan: Hur gick det med löneförhandlingen?
    (Jag fick föregå med gott exempel och avstå...)

    fruWasberg: Hoppas maken vinner! Min p-botar brukar vara högst självförvållade...


    Flisa: Åh, vad mysigt med en utflykt! Vart var ni, måste kolla in korten!{#lang_emotions_laughing}AnnLee: A är verkligen en charmör! Kan se honom framför mig med händerna i vädret och hoppas på att pricka in en H5!


    herbst: Kanske vore mysigt med ett syskon! Jag får vara nöjd nu men kör på ni som kan!


    Mita: Du kommer bli en fantastisk fyrbarnsmor! Med ljuvliga barn! {#lang_emotions_flower}

  • humma

    Visst är det lite spännande att kroppen verkar "minnas" och att maken minns är en lite jobbig sak men det är för att jag vet att läkarna sa till honom att de inte var säkra på att de skulle lyckas häva infektionen och att det var bra om han var nära ifall...
    Stora E ville INTE vara på sjukhuset och han ville inte att hon skulle vara för mycket barnvaktad, så han åkte in på nätterna till mig och bara satt. Då kunde barnvakt sova över hos oss och E fick hem pappa till frukost. Usch, jag tror vi byter ämne nu...

    flisa: Det är inte lätt med smidig, liten vagn utan att göra avkall på komfort och framåt/bakåtvänd. Vi lyckades inte. Allt annat än en sk paraplyvagn blev för klumpigt på resande fot, vi har en Inglesina.
    Hoppas den ni ska titta på blir bra! Hoppas läkaren ger tummen upp för L:s ögon, berätta gärna hur det gick!

    EvaS: Kul med så negativ inställning... Hoppas det ändras under vägen, det kan ju vara lite roligt med kusiner. Vår äldsta och syrrans äldsta har så j*kla roligt ihop. Han är 13 och vår E snart 11 och det är ingen hejd på de två tillsammans! Hoppas de också inser hur underbart mysigt det ändå är med bebisar! Och det går så fort för dem att växa upp.

    Didden: Kul med en svärmor som värnar om sina barnbarns hälsa...
    Hoppas Dante hittar en antiallergisk gen hos er, det är ju lite pyssel.
    Fick sig ogräset en omgång by-the-way???

    fruWasberg: Vi tillbringade också dagen i stallet, hon bakar ljuvligt gott i "vår" stallcafeteria! Mums!


    Att överraska sin make är inte lätt, vi träffas ju relativt sällan hemma hos oss och han har en förmåga att skaffa sig det han vill själv. Åka bort tillsammans är typ ett asgarv eftersom han reser hela tiden och drömmen är att få vara hemma med barnen ibland! Det jag vill komma fram till är jag nog inte har några bra tips!!

    AnnLee: Aj, bitas är inte kul..! Har du hunnit testa med amningsnapp? Milla slutade amma självmant när hon var ca 6 månader, så vi hann inte dit riktigt. Stora E vägrade bröstet efter ca 7 månader, jag kanske har passerat "bäst före"-datum där omkring???? RebeccaR: Kul svärmor! Dessutom har jag en känsla av att pilla på saker man inte får och sedan bli galen när man inte får det är en normal reaktion hos barn! Knappast ett tecken på bortskämdhet!


    Nu ska jag lämna lite utrymme till er andra!!! {#lang_emotions_laughing}

  • humma

    Pollykaka har bakats här med!

    RebeccaR: Tror du är typ 10 år yngre än mig (!) och jag har nyligen kommit igång och tränat igen. Trodde aldrig det skulle ske, men nu är det Pollykaka in och så ett löppass med högre puls så är vi kvitt!!! Så du har tiden för dig flisa: Vad sa ögonläkaren???


    skrutthumlan: Tummen upp för att du vart fall inte särbehandlades negativt avseende lönen!

    fruWasberg: Vår M är tidigt i säng ikväll, stora E på simläger (hoppas hon har kul!) och.....................jag är ensam hemma OCH måste jobba!!!!


    Ha,ha,ha! Hoppas ni har haft lite egentid iaf, du och maken!

    Jag har städat, gått på promenad till lekparken med M, sedan gått och fikat (jag latte och vaniljbulle, M hemmagjord hallonsaft och dinkelmuffins!), sedan hem och klippt i syrenhäcken (vilket grannen hatar när jag gör, sedan kommenterar hur fin den har blivit. Ehhh, kan det hänga ihop kanske??? Jag blir galen!), diskuterat i telefonen med en vikarie på vårt jobb att hennes kollegor visst blir sura på henne om hon säger att hon måste ha tre veckors semester för att orka jobba eftersom de andra bara kan få två och de jobbar jämt och är fast anställda och hon var arbetslös när vi plockade in henne i januari och hon ska jobba till mitten på augusti! Rörigt förklarat men det är ännu rörigare IRL!!! Lovar!!!
    Så ni ser, en dag kan verkligen innehålla massa olika saker!

    Och snart är det Viggos fyra-årsdag, på måndag. Vid det här laget mådde jag bättre, jag var inskriven på SMVC och skulle få åka hem om ett par dagar. Då, även om vi tvivlat innan, trodde jag föga att det var utan bebis...{#lang_emotions_cry}


     

  • humma

    EvaS: Wow, vilken vinst! Klart det måste bli Pollykaka nu, och pollymuffins som jag gör ibland kanske!

    RebeccaR: Men du, du är ung och kommer fixa vikten till din egna OK-vikt snart. Allt har sin tid och nu bakar du bebisar!

    Mita: Håller tummarna för vaginal förlossning så småningom för dig då! En kollega till mig fick tvillingtjejer som vägde exakt på grammet lika mycket och var lika långa. Föddes vaginalt och det gick toppen, plopp så kom en och så plopp den andra. Superhäftigt!

    fruWasberg: Det är bara det faktum att jag klipper den som retar våra grannar. De tycker man kan låta saker vara, inte hålla på! (Vad nu det ska betyda???)


    Tar tacksamt mot din kram inför imorgon. Vi har målat en sten till minneslunden i morgon (en vanlig sten som vi plockar och sedan målar och skriver på) jag och tjejerna. Måste jobba först men sen blir det picknick-korg och så bär det av mot kyrkogården.... Lilla fina prinsen...


     


     

  • humma

    Just det!
    flisa: Skönt att det inte var någon skelning och att undersökningen gick bra. Det är ju toppen att de är vaksamma och kollar upp det så man själv slipper gå och oroa sig.


    Lycka till med vagnletandet också, trägen vinner!

  • humma

    {#lang_emotions_flower} Tack till er alla som kom ihåg vår lille prins {#lang_emotions_flower}
    Det var en fin dag för en picknick, stora E blev ledsen och M var sitt vanliga skuttiga glada jag. När vi skulle gå så gick stora E med M i förväg till bilen och jag stannade kvar en kort stund och pratade med Viggo. Eller, jag inbillar mig att han hör...
    Vissa saker behöver uttalas högt tror jag.

    Skrutthumlan: Visst är det Leilas recept jag brukar använda mig av! När det gäller baby watch, hade vi Philips. Den var jättebra men jag har ju inget att jämföra med då det är den enda vi haft.

    herbst: Skäms inte, ingen i våra familjer mindes det alls.... Inte ens dagarna efter...


     


    Jag är trött...återkommer snart med mitt lite mer spirituella jag (eller är jag så här dyster?)


     


     


     

  • humma

    Hoppas ni alla haft en trevlig mors dag!
    Idag blir det ett kort ego-inlägg:
    M fick feber i förmiddags så jag fick hämta på dagis och så får vi vara hemma. Hon ligger här brevid mig och är som en varm liten disktrasa...
    Stackarn.
    Jag har haft en jätterolig helg innan dock, maken fyllde år och jag lyckades ordna ett överraskningsparty och allt klaffade! Det var verkligen längesedan jag hade så roligt även om jag var lite sliten dagen efter!


    skrutthumlan:Hade ni roligt???

  • humma

    Skrutthumlan: Skönt att det fungerade så bra med barnvakt och att ni hade trevligt!


    Min make fick nog en aha-upplevelse eftersom tre av hans kompisar var med på samma kärra till Sverige som han . Han hade tyckte det var lite underligt att de inte hade sagt att de skulle till Sverige...


     


    EvaS: Spännande med försäljning, hoppas det går bra! Städning är ett gissel men antagligen blir det jättefina bilder!

    fruWasberg: Krypa redan!!! Jösses bad tiden går fort, det är helt otroligt.


    Förstår att du kollar upp så det inte är lunginflammation, det vore inte så bra. Är hon bättre idag?

    M är helt klart piggare idag, skönt!!!
    Men jag är trött... (man kan ju sova iofs..!)

  • humma
    Trissvinnaren:  Usch, så läskigt... Jag blev lite tårögd när jag läste ditt inlägg.
    Vad otroligt skönt att det "bara" var feberkramper. Är han sig själv igen nu?
    Lille gubben! Och så Tubbisarna mitt i allt elände! *ler*
    herbst: Du stressar vidare, du glömmer inte bort att ta det lite lugnt emellanåt?
    Trassel: Tack för tipset!
    För övrigt är jag helt matfixerad just nu, jag tom fantiserar om mat!!!
    Är det så här att bli 36-årig-småbarnsmamma-i-karriären(?)-ute-i-för-förorten??? {#lang_emotions_undecided}
    Suck, hur trist kan man bli?
Svar på tråden Vi som fått syskon till våra änglar del 8