Inlägg från: timmerbacka |Visa alla inlägg
  • timmerbacka

-Syskonmaffian-

Zaphy skrev 2009-05-24 07:11:08 följande:
    *kikar in*Kul och se fler med barn i samma ålder som mina! :)Kan man joina här kanske?
    Välkommen...kul med nån mer på västra sidan av landet...Inte så långt mellan Alingsås och Götet..
    BooBoo skrev 2009-05-24 10:51:06 följande:
    Alltså. Varför flyttar FL tråden från syskon till blandat? Öff!Hej hej Zahpy fridaGo you Du grejjer kursen galant.Hur många veckor är en intensivkurs?underbara ungarskönt med sovmorgon Själv gick jag nyss upp, haha..Eller jag var upp efter 7 då ungarna vakna. Käakde frulle cóch plockade undan. Gick sen o la mig då Vikke gick upp. Tänkte bara vila lite. Men så somna jag.. Skönt var det iaf morsanSkönt att allt går så bra på jobbet Vad är dt för kurs?  Du kanske har berättat.. Mitt minne Nähä.. En kopp kaffe kankse..
    Har de flyttat tråden?
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • timmerbacka

Fyyyyyyyyyy vilken tjatig familj jag har!!!!!!!!! "mamma mamma mamma MAMMA MAAAAMMMMMMMMMMMAAAAAAAAAA!!!!!!!!!"

Hinner man svara på första frågan innan Linus är på 5:e frågan ska jag vara glad. Och Kent tycker det är så kul att han håller på han också..Mijo tittar imponerat på och sitter och drar i mina byxben...

• timmerbacka

Linus har kommit in en period då "Klockan är halv 10" hela dan...eller som idag "bordet kostar 17 kg" <<<< han springer runt med ett måttband

• timmerbacka

Vi har vunnit en seger idag.....Linus gillar inte godis...

Vi va i kiosken och köpte dricka. Då va han o spanade in smågodiset. Han fick en liten klubba (han fick välja själv).. Men han slickade lite på den,men sen va det roliga över..."mamma ta den - jag tyckte inte om den."

• timmerbacka

BetongMorsa skrev 2009-05-24 15:20:40 följande:
    Nää stämningen kan ju diskuteras i vissa blev alldeles nyss inringd till jobbet idag sticker om 2 timmar!nu måste jag hoppa in i duschen
    Va?? vi har väl nästan alltid trevlig stämning här inne?? Jo det är klart att ibland är man nog less på saker o kommer hit o pratar av sig..men för det mesta så är det bara glad stämning...

-------
    Mijo lekte med sina strumpor förut o då sa jag "strumpa"...han sa plötsligt stomba
  • timmerbacka
    BetongMorsa skrev 2009-05-24 17:20:17 följande:
    timmer: Menade att i andra trådar tenderar stämmningen att bli ganska hetsk
    Jo jag förstod det...
    Tur att vi rår om varann så mkt här inne att vi kan hålla ett gott humör.
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-05-24 19:53:14 följande:
    Barnen har somnat. Dags att plocka fram chokladen, haha..morsanPå så vis Låter ju skitbra.Men om jag nångång skulle vilja ligga på din soffa o prata av mig så är det väl ok. Du kan sitta på en stol brevid med anteckninsblock o rita streckgubbar. Eller skriva Ooooh vilken tönt Boo är haha.Äh, men skämt åt sido... Super morsan, super timmerHäger Ville att klockan är åtta hela tin.Sen har han börjat säga Allihopa. Allihopa ska ut. Allihopa ska äta.. Allihopaaaaaa.. Kul att han lär sig nya ord Ja men fan, vi är väl FL.s trevligaste tråd
    Allihopa är ett bra ord
    Sanda skrev 2009-05-24 20:39:46 följande:
    mmmm, Per på tv igen, han e lite sexy på nåt konstigt sett jävla fluga som jäklas med mig, man kan bli irriterad för mindre!!Idag var vi och kollade på braskamin, om vi väljer att bo kvar ska vi installera det till vintern! Mysigt värre!Hej Zaphy och välkommen! Jag är uppvuxen i Gråbo, inte så långt ifrån dig! Min man är från Alingsås, hans syster och föräldrar bor kvar så vi är där nere rätt ofta!Timmer; Agnes äter inte heller nåt sött, förutom glass men Adrian däremot är en gottegris! Har lärt honom det där med lördagsgodis nu, det accepterar han och är supernöjd när vi åker till affären och han får köpa sin tablettask Imorgon är det skola och sen ska vi åka och kolla på ett hus som vi älskar men antagligen inte får lån till! Banken vill inte låna ut topplån nu när det är finanskris.Här är det: www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/427024
    wow, vilken kåk...fattar att ni gillar den!
  • timmerbacka

Är det en "oro" period vid 20 mån?

Har under några kvällar lyckats få Mijo att somna för natten i sin säng...Jublar över den xtra tiden man får..men, han vaknar oftast efter nån timme o vill dricka. Fine, det går ju bra...men igår och ikväll e han inte törstig utan otröstlig...gråter hysteriskt....sitter upp - glad, gäspar - lägger sig ner - gråter...
    Igår höll vi på länge...idag somnade han 18:30, vaknade vid 21...nu i skrivande stund har vi precis bytt med varann så Kent är där inne o Mijo ylar...

Jag ska packa Linus väska till dagmamman, fixa alla papper Mijo ska ha med sig till Östra i morgon inför psykologutredningen, duscha skulle jag gjort - skiter i det klockan är för mkt.

Ok..sköt om er girls..

• timmerbacka

Hemma från utv.utredningen med Mijo...hon kunde inte sammanställa allt när vi va där så vi får otåligt vänta tills det blir ett läkarbesök. Snart hoppas vi...

Han fick plocka med klossar, puzzla lite, rulla en boll...hon försökte få honom att säga några ord,men det gick inte han med på.
    det blev massa + men även en hel del - i hennes papper.. Han har svårt med grovmotoriken, lättare för finmotoriken, pincettgreppet.

Hon skulle hur som helst ta kontakt med hans läkare o så skulle vi träffas allihop....bara hoppas att det blir snaaaaaaaaaaaart!

• timmerbacka

Kom precis att tänka på att vi använder 2 forum o skriver lika mkt... här babblar vi om familjelivet + barnen... på facebook så är det annat kul..

Har 2 enormt "pappa sjuka" barn idag...de somnade tidigt båda 2...kent skulle på bomöte vid 19, gick ut genom dörren 18:57. 19:00 så kom Linus upp "var är pappa?" jag sa att han är och pratar med några som bor i huset då vägrade han somna om! Så nu ligger han o väntar på att jag ska komma in.

Mijo vaknade igen då när jag pratade med Linus...och han sitter o ylar i sin säng..."babba babba babba"........helt slutkörd...vill inte ha mig i sängen, vill inte ha vatten, ingen välling..."babba babba babba"...

Jag är inte poppis idag.. {#lang_emotions_undecided}

Svar på tråden -Syskonmaffian-