Inlägg från: timmerbacka |Visa alla inlägg
  • timmerbacka

-Syskonmaffian-

Sanda skrev 2009-06-04 12:02:43 följande:
    Booboo; det störiga med djurparken var att alla under en meter kom in gratis medans de som var över fick betala 250kr!!!! Adrian är 101 cm men jag ljög och sa han var 99 cm, då gick hon med honom till en mätsticka och han var ju över men hon nöjde sig med lögnen om att det var hans höga sulor på skorna som gjorde det hehe, betala 500 spänn annars nä tack!!
    Ohhhh :o Dax att åka dit innan Linus blir för lång då...måste bara få honom att bli intresserad av djur o inte alla maskiner

----
    Idag, 17:30 ska det va sommaravslutning på Mijo's dagis...så vi ska dit o fika,titta på en film de gjort och barnen ska sjunga...*mysigt*
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • timmerbacka
    Sanda skrev 2009-06-04 17:51:03 följande:
    boo; ja det e det som e 250kr för alla som är över en meter, så 250 för vuxna oxå då. timmer; det var inte jättemycket djur utan mer karuseller och vattenland osv, Adrian var oxå ointresserad av djuren men desto mer galen i allt annat
    ok...jag har ite varit där sen 2004 med skolan o då gick vi bara runt o kollade på djuren. Men å andra sidan så hoppade vi över alla andra aktiviteter då våra  elever inte klarade av karuseller. De elever som går nu skulle nog tycka det va kul - men nu ska det snålas..
    BooBoo skrev 2009-06-04 19:49:04 följande:
    Samma gäller här It is very very hysch hysch! Bara få vet om vår baka-nr3-bebis-plan Jag vill kissa IGEN Jag kaaaaan ju va pregnent. Jag kissa nog för tidigt. Jo så är det. Appsolut När jag pinka med Ville så hade jag gått över o då va strecket vääääldigt svagt.Jag är positiv, hihi
    Graaaaaaaattis!
  • timmerbacka

Jag ska kompa med Mijo i morgon. Hans resurs har semester. Hon sa att de fixar Mijo utan henne, men då blir de andra barnen lidande då han behöver nån 100%. 20 barn på 2 vuxna - funkar inte!!

• timmerbacka

Gomorgon!!
    Här är det segt. Vaken från 3 igårnatt/morse + hela dan..Mijo sov dock flera ggr under gårdagen. Somnade runt 23 igår...tro inte att jag fick sova....både Mijo o Kent låg o "gasade"..
    Aldrig vaknat av det innan, men det va nära att jag gick in till Linus o la mig hos honom..men jag orkade inte..

Alla va uppe strax efter 6...vid 7 gick jag o la mig igen o sov till 8. "Hej mamma, äntligen frukost!!!!!!!!"

Dagen?
    Vädret inbjuder knappast till några aktiviteter..trist... + 9 grader,grått....var är sommaren? {#lang_emotions_undecided}

Kent har hittat en bil han vill kolla på i Fjärrås,så vi ska åka dit o kolla på den...mer än så vet jag inte..

• timmerbacka

Hahahaha! Snacka om att ha dååååååålig koll på läget. När vi kom ner till Fjärås så va det stängt...Självklart, det är ju Sv nationaldagen idag.
    Så det var bara att åka igen.

Vi åkte förbi min farmor o hennes man som bor i Lindome,söder om Mölndal..Linus fick ett frispel..vet inte om han var skittrött eller om han hade överskottsenergi. Hur som helst så lyssnade han inte på nån av oss...sprang runt som en duracellkanin. Så besöket där blev kort. Lite fika - sen åkte vi hem.

Väl hemma så 'slängde' vi dom i säng & båda har sovit 1,5 timme!!

Jag har passat på att plantera om mina krukväxter, ställt ut dom på balkongen. De älskar våran balkong om sommaren. Så där ska de få stå tills kylan kommer.

• timmerbacka

Blir inget med Legoland...blir så äckligt dyrt...Vi drar till Skara Sommarland ist den 6-8 juli...

• timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-06-06 22:42:41 följande:
    Godkväll!Kom hem 21. Ungarna har hållt i gång som fan. Trodde dom skulle slockna på en gång i bilen. Icke då.Så det blev en saga sen somna dom sött.Det var kul hos Maria o frugan hennes. Frugans brorson var där med sin familj. Han blir fyra om en månad. Han var lite som Ville. Sen med talet. Fast Ville pratar lite bättre. Men dom kom iaf jättebra överens. Fullt hus med ungar. Sex tjoande ungar.Bjöds på massa mat. Massa efterätt. Gaaah! Mätt och belåten!KALLT som fan är det. Eldar för fullt. Vart fan tog sommarvärmen vägen? Vikke har sin vän här Maaaartin. Han ska nu sova i friggisen i två veckor. I belive. Dom ska lägga om taket ute i Jugansbo. Hans semester börjar i veckan. Vår veckan därpå. LÄNGTAR!timmerBlir nog lika kul med Skara
    Hoppas det...hur som helst blir det mer pengar att unna sig slöseri på om vi väljer Skara...Resan t&r Legoland inkl boende UTAN mat skulle gå på 7-8.000 för 2 nätter. Lite väl saftigt..Och det är för 3 vuxna + 2 barn+ bil

Nu har jag inte summan för Skara,men det va under 4000...
  • timmerbacka

Jag har nån variant av inombords stress tror jag...dessvärre verkar den påverka mig negativt för jag är som en trasa just nu....skit trött konstant och glömmer saker hela tiden, jag känner mig som ett flum 24-7 liksom Det ska bli så skönt när allt detta är avklarat och allt runt omkring är klart!Jag brukar bli positivt påverkad av stress och få massor gjort på kort tid men som det är nu så orkar jag inte mer än att ta hand om barnen jätte konstigt..

"Välkommen i klubben"........jag har Alltid tyckt att jag pallar det mesta, klarar av att ha "många bollar i luften"..men sen Linus föddes fixar jag faan inte mer än det absolut viktigaste. Värre blev det med Mijo..
    Jag gick ju och drömde om att vara "spindeln i nätet" på jobbet...nu har jag varit lite av en sån under våren och det va faan skitjobbigt. Tagit tid att acceptera det för mig själv bara.

Men det är så....stress som knäcker en mentalt är jobbigt....

• timmerbacka

Uh,.. missat en del här ser jag...

Vi har beslutågest...kan ni bara säga hur ni skulle gjort...

Vi har en katt som är en aning enerverande. Hon är 8 år, kelig,go..aldrig varit några bekymmer med henne.
    Me för ett tag se.. 1-2 mån sen så började hon kissa på killarnas leksaker. Trots renlåda, trots full matskål, trots att hon legat o kelat med oss halva natten...och ganska ofta gör det på kvällarna då killarna sover.

Så vakar man på morgonen av att det luktar kattpiss i vardagsrummet. Det gör mig TOKIG!
    Plockar man upp allt från golvet på kvällen gör hon inget..men är det leksaker utspritt så är det garanterat piss nånstanns..

Kent vill att vi gör oss av med henne....ha gillar henne jättemkt,men han "tål inte" att hon håller på så..
    Jag vet inte vad jag tycker...vi har ju haft henne så länge så det skulle va jätteskumt att inte ha henne kvar.

Jag tror inte hon är sjuk,jag tror att hon vill ha MER uppmärksamhet.

Svar på tråden -Syskonmaffian-