Inlägg från: tresmåfina |Visa alla inlägg
  • tresmåfina

-Syskonmaffian-

och jaa kaffe o choklad är en ljuvlig kombination!

~Nemo♥ född 051229 & Romeo♥ född 070826~
  • tresmåfina

jaaa! lördag

• tresmåfina
    Sanda skrev 2009-08-06 20:08:41 följande:
    jobbar lördag Men annars hade vi hängt på!
    synd
    timmerbacka skrev 2009-08-06 21:22:25 följande:
    Linus kan säga ganska ofta att klockan är ex "Nu är klockan 10"...fast den kanske är 3...Vi har brjat visa honom klockan på kvällarna. "När stora visaren är där o den lilla är där då ska du sova." Och han brukar ha stenkoll på klockan då. Men det är iaf lika hopplöst att få han i säng..Men idag va han TRÖTT!! Läsa bok o busa skulle han göra i sängen, men sova? Inte!ex så kom vi av nån anledning in på hur barn blir till...(minns inte hur)...Men han nappade på att man är PYTTELITEN när man blir till innan man blir stor bebis.Sen så skenade hans fantasi iväg & han säger följande: "....Nej mamma så här är det: gammelmormor äter upp mormor Riitta när hon är pytteliten och när hon är färdig bebis då spottar hon ut mormor Riitta. Jag frågade "sen då? hur blev mamma till då?" Han tänkte en stund & svarade: Mormor Riitta åt upp dig när du var pytteliten och sen spottade hon ut dig.Då frågade jag hur Han blev till....då sa han "Jag var redan stor bebis och mormor Riitta åt upp mig ändå."hmmmmmmm...vad ska det bli av denna fantasifulla kille??
    ha ha
    Sanda skrev 2009-08-06 22:18:32 följande:
    timmer; härligt Jag visade min nya kalender för Adrian och han började prata om att det var torsdag idag, tyckte det var lite imponerande och så frågade jag vad som kom efter måndag och då rabblade han upp alla dagarna i rätt ordning!! Min stora kille med tanke på att att han knappt sa något för ett års sen så tycker jag han är grymt duktig nu *stolt* vi ska på återkontroll för hans utvecklingsförsening v. 34 ska bli intressant och se vad dom tycker nu!
    han är jätteduktigt
    Ja det är hemskt vad snabbt dom blivit stora alla barnen. Först tyckte jag att Nemo blivit så stor och nu börjar Romeo komma ikapp honom.

Ja alla som har fb har väl inte kunnat undgå att vår lilla hamster dog igår. Så efter jag varit iväg med min kompis Sarah efter jobbet så var det dags för begravning hemma. Men det blev jättefint o allt gick bra med barnen. Vi gjorde en liten kista av ett jouicepaket och sen begravde vi henne i skogen här nedanför. Nu skuttar hon runt med de andra kompisarna i himlen

Sandra - vilken fantastisk dag att vara ledig på! {#lang_emotions_sunny}
  • tresmåfina

han är jätteduktigt mohahaha duktig såklart

• tresmåfina

först satte vi han på huk precis i början när han var 2 men sen låt han stå o håll i snoppen. inte mräkvärdigare än så eller ha han på huk..

BM: hamsterdance u bet it was!!
    Boo: mina blev typ 2 år..hade två när jag var liten

ÅH vilken underbar dag!! Har ju haft tredje sol dagen i Götet på typ en månad så vi drog ju självfallet till havet o badade o mös (pics in BDB men det vet ni ju redan)

Jag vill gå på Madonna på söndag!!

• tresmåfina
    frida27 skrev 2009-08-07 19:35:20 följande:
    först satte vi han på huk precis i början när han var 2 men sen låt han stå o håll i snoppen. inte mräkvärdigare än så eller ha han på huk..BM: hamsterdance u bet it was!! Boo: mina blev typ 2 år..hade två när jag var litenÅH vilken underbar dag!! Har ju haft tredje sol dagen i Götet på typ en månad så vi drog ju självfallet till havet o badade o mös (pics in BDB men det vet ni ju redan)Jag vill gå på Madonna på söndag!!
    h¨ll o håll jag menar kanske mer att vi hade ett finger under så att säga
  • tresmåfina
    Sanda skrev 2009-08-07 19:35:47 följande:
    Jag hänger Adrian i knäna, precis som med Agnes, då är det minst risk för spill Försökt få han att stå upp men strålen går liksom neråt på honom så som du säger resultatet är blöta kläder.
    ja i början är det kanske bäst.. men annars bara lägg fingret under som hjälp...lättare så det fixar det själva alldeles snart 
  • tresmåfina

inte längre men i början absolut därför man har fingret under som stöd haft det på lillebror o systersonen o min egna pojkar o det funkar skiitbra

• tresmåfina
    Sanda skrev 2009-08-07 19:43:21 följande:
    Blir att prova nästa gång
    absolut. bästa enligt min "pojkbarns erfarenhet" tar inte lång tid sen fixar dom det själva
  • tresmåfina
    Sandra: Vill du gå på Madonna?
Svar på tråden -Syskonmaffian-