• rosen77

Mollusker - thuja D6?

Min dotter har fått mollusker utspridda över kroppen. Är det någon som provat eller vet något om ett naturläkemedel som heter Thuja D6 som ska vara bra mot mollusker? Dessa klia så mycket på min dotter så vill gärna snabba på utläkningen som tydligen kan ta väldigt lång tid.

• Svar på tråden Mollusker - thuja D6?
  • snuttP

Min son har också haft mollusker. Han hade det ett bra tag. Eksem kommer gärna samtidigt och då ska man va försiktig med allt som torkar ut.

Min svärmor envisades med att använda ion-silver (silvervatten) på dom. Jag som envis hudterapeut sa ju till henne att det va total lönlöst. Man kan inte bota mollusker. Men döm om min förvåning när dom bara försvan en efter en.

Silvervatten är bra till mycket. Vi har det när lilltjejen får svamp bla. Annars är det mest hästägare som använder det. I den branchen är det stort.

• black dawn raise
    snuttP skrev 2009-05-26 15:17:37 följande:
    Min son har också haft mollusker. Han hade det ett bra tag. Eksem kommer gärna samtidigt och då ska man va försiktig med allt som torkar ut.Min svärmor envisades med att använda ion-silver (silvervatten) på dom. Jag som envis hudterapeut sa ju till henne att det va total lönlöst. Man kan inte bota mollusker. Men döm om min förvåning när dom bara försvan en efter en. Silvervatten är bra till mycket. Vi har det när lilltjejen får svamp bla. Annars är det mest hästägare som använder det. I den branchen är det stort.
    vad är silvervatten??
    njuter av att vara trebarns-mamma
  • Maribor

Grr..mollusker, jag känner igen...

Nån som vet var man köper detta naturläkemedel Thuja? Hälsokosten?
    Ett tips jag fick när min son hade en massa mollusker på ryggen är att binda om dem med tråd, riktigt hårt så de "stryps". Efter ett par dagar torkar de ut och ramlar av sig själva, inget blod Och så hade jag ett plåster de dagarna, så de inte skulle smitta när de föll av.

Nu har sonen däremot mollusker mellan skinkorna, och där vågar jag inte använda något starkt eller binda om dem eller ha plåster på. Tips?

• Enigmia

Thuja D6 är ett homeopatiskt preparat och kan köpas på homeopatiska apotek eller direkt hos en homeopat.

• snuttP

Hästbutiker brukar sälja det. Annars kan ni kolla hälsokost. Företaget ligger här i grannbyn i alla fall. Så jag vet inte hur pass butiker uppåt landet säljer det.

www.ion-silver.com/

Detta är deras hemsida..

Nä det är inte dyrt. Räcker hur länge som helst. Vi gjorde som så att vi tog bomullstussar, dränkte i silvervatten och "tvättade" hans ben.

• Snova

Samma problem här. Googlar efter nån metod som har hjälpt flera, skulle kännas bra. Hittar ingen sådan utan bara spridda skurar. Vi har testat aloe-veragel i några veckor utan resultat.

Nu ska jag prova silvervatten!

• snuttP

Ut och prova!!

Vill ni så berätta gärna hur det har gått sen. För som mamma så fungerar silvervatten, som hudterapeut så tror jag inte på det. haha.. Så hudterapeuten i mig måste överbevisas och gör den det, då ska jag ta med silvervatten på nästa hudterapeutträff.. =)

• Lovali

Jag har fått ett nytt tips av Ebbas skolsköterska; oparfymerad Lactasyd-tvål från Apoteket smörjes ("outspädd") på moluskerna 2 ggr per dag & får sitta 15 minuter varje gång. Fortsätt med det 14 dagar. Det har tydligen funkat på många av barnen i hennes skola (men inte alla..). Vi skall iaf försöka det!

Svar på tråden Mollusker - thuja D6?