• One

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hallå här- den här tråden har jag inte hittat förut men så är jag nog en ny-biten mollyfan...

Jag har en liten fråga- är det någon här som tvättat sin Helena loves terry- dress? Krymper den?
    Jag köpte en midblue i stl. 2 och den blir större och större ju längre tid jag har den på?? Framförallt "fladdrar" den runt bysten och jag har ju B-kupa så det borde ju passa. Det är ju inte så snyggt. Har för det mesta stl. 2 i odd molly så jag är lite fundersam...borde jag köpt en 1:a?

Kollade runt lite- och funderade på blush eller turkos? Någon som har någon av dem? Hur är färgerna egentligen? Stark/skrikturkos eller ej- det varierar på en del bilder jag sett. Har tyvärr inte sett den i verkligheten. Är lite tveksam till blush då jag undrar om den inte matchar hud lite väl mycket...

Gillar verkligen den här klänningen annars (dvs bortsett från storleksproblemet) tycker att den är användbar lite överallt: hemma skrotandes, i affärer, på stranden...på partyt....Och alla som ser den tycker den är jättesnygg!

• One

Ni som har sån koll: någon som vet om det finns någon affär som har multi kulti -väskan på rea, i grönt? Har tvärförälskat mig i den men den känns lite väl dyr...för en väska!

Är glad att jag har en äkta makeout dress och inte köpte min på Tradera. Det är så trist med alla kopior...plus att det gör det så fruktansvärt svårt att handla där, hur vet man att plagget är äkta? Det kan ju vara någon som köpt det på Tradera och sedan lägger ut det och känner man ju inte igen fusksäljaren.....

Det blev förresten en turkos Helena loves terry dress. Gillar turkos, så länge det inte är neonturkos och bara skriker om det,och bronsemönster lät snyggt. Plus min 7-åring valde den (han har faktiskt ganska så bra koll på det där med färger...lite kul faktiskt) och desto mer jag tittade på dem så kände jag bara att den var rätt! Så nu väntar jag på den....

Idag struttar jag runt i min andra variant i mid blue. Så skönt!

Men som sagt- någon som vet vart multi kulti väskan kan finnas på rea, om den finns på rea överhuvudtaget?

• One

Det är mycket fake/kopior som säljs på Tradera! Och de är sämre! Jag ropade hem en tunic 2007 i chalk förut, var lite misstänksam men valde att chansa: den är rynkig, dåligt sydd, sned i broderier plus att den inte stämmer i storleken. Säljare säljer fortfarande den och en annan blus. Har kontaktat Tradera och funderar allvarligt på att åtminstone anmäla säljaren, för det känns fel att man ska kunna sälja skräp under rubriken för ett märke.

Eftersom jag ville ha den så köpte jag den sedan från en "riktig" butik, också för att jämföra. Och det är skillnad!! Mycket stor sådan. Om det nu är andra sortering eller anställdas att sälja struntar jag i: de ska inte saluföras som "odd molly". Då ska det stå att det är kopior, andra sortering eller liknande för annars är det ju bedrägeri!

Numera är jag väldigt noga när jag tittar på plagg på Tradera...

Förstår inte hur man kan försvara att det säljs plagg på Tradera som utger sig för att vara odd molly original , men så uppenbart inte är det. Det finns säkert de som har kontakter osv men en hel del är ute efter snabba pengar.

• One

Om man nu inte kan förboka , så är det ju mäkta irriterande att läsa om folk som säger sig gjort det, det ger ju oss andra ingen chans liksom...

Någon som sett Taradiddle dress i grått på bild? Irriterar mig att royal endast är med rosor, fint, men kostar extra mycket då...Färgen är så vacker och jag passar absolut inte i powder annat än på spoilers...fullkomligt försvinner i den färgen...

Apropå något annat: ingen som vet om väskan finns på rea någonstans ...eller som har den och kan tänka skiljas från den

Förresten, ni som har dream date- klänningen (tror jag den heter...ursäkta min okunskap...!) , virkad klänning, är den stor i storleken? Eller normal? Fråga om gammal kollektion alltså.

Nu ska jag sukta över väskan lite till....och försöka avhålla mig från att köpa den...

• One

4 continent x-stitch tunikan i färgen rose från årets kollektion (den ljusrosa med grå detaljer) är det någon som har den i stl 2 och skulle vilja ha en större? Äger en 3:a för jag hade hört att de var tighta över bysten men den här är lite för stor för övrigt tyvärr...Älskar den dock och vill inte sälja den utan byta till en mindre....

Någon som vet var det finns en 2:a....Får jag tag i en 2:a så säljer jag såklart min större. Den är verkligen superfin...och garanterat helt äkta!

Snart öppnar Mathilde och Idyll. Ska ringa....

• One

Yees! Idyll hade väskan och en light cotton embroidered som jag letat efter...borde kanske sparat lite till hösten, men jag kunde inte motstå..och så var det ju nedsatt.

Thank you all! Hoppas nu jag får det innan helgen!

• One

hmmm, vet ej om man får göra så här...men om jag så säger, undvik 5th avenue...ok? Men obs då! Enligt min erfarenhet alltså...

4 continent X-stitch tunikan är enligt många tighta över brösten...men om du inte har stor byst kan du nog ha din vanliga storlek.
    Jag har som sagt en 3:a för jag trodde att det skulle bli tight över bysten...men den är snarare lite för stor....så är det någon som har en 2.a eller vet vart man kan få tag i en så kan den bytas...som sagt... (färgen rose)

• One

Ok, jag köpte dumt nog en tunika från den säljaren ni pratar om, och det är inte äkta vad jag kan se...har jämfört med en som jag vet är äkta...Så som jag sa tidigare..Mitt enda "dumköp"...numera köper jag som sagt med mycket undersökande på Tradera...minsta misstänksamhet och jag avstår..trist dock om man ser det man skulle vilja ha...

Light cotton embroidered: jo den med kort ärm och som är så tunn..kan inte komma på nr, är för varmt?, det blev en rosa med röda broderier.
    Hon hade iaf 2 st i stl. 2 kvar igår när jag ringde...plus någon mer, minns ej...

Egentligen hade jag funderat på den i vitt med blå broderier, men det verkar omöjligt så det har blir också bra...och bra att den är tunn när det är varmt (förmodligen börjar det ösregna och blir kallt bara den landar i min brevlåda...)

Huvva, låg och tänkte igår, nä nu får det inte bli en molly till...Vet en klänning jag bara måste ha i höst/vinter...hoppas den kommer tidigt.. sedan får jag nog hålla mina tassar borta! Tur att det kommer massa i ull, som jag inte kan ha, kliar ihjäl mig då!

• One

Åh, såg bilden på hela kappan onceinlifetime i almost black...så läcker..men ääää- 658 dollar!! Keep on dreaming blir det......suck...

Har en klänning som jag bara vill ha hoppas den kommer...så om någon ser en #24 T88 dress i grått...Skrik!!

Har faktiskt lyckats förboka en Taradiddle dress i mörkrött...men nu såg jag baksidan...är det snyggt eller ser det konstigt ut..brukar inte ha så mycket mörkrött men tänkte att då går det till jul..och det är ju alltid för varmt på julafton (inne alltså....)Hoppas den kommer innan vi åker iväg då och då under semestern....

Gaaa, har hittat en annons för 4 continent xstitch tunikan i rose i stl 2...ska jag ? Eller inte? Har alltså en stl 3 som jag då behöver "göra mig av med" Men har ingen lust att slumpa bort den på Tradera....låg säsong...Tror ni den går att sälja i augusti? Eller? Eller ska man sälja nästa vår? Men jag vill ju helst ha pengarna snart....för höstinköp....

Nä, huvva, nu ska barn nattas och det ska drömmas om kappan...som aldrig aldrig blir min!

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna