• One

Odd Molly tråd för oss inbitna

Kan inte någon fixa en lista på misstänkta säljare på Tradera? Får väl inte läggas här då det kan ses som utpekande osv osv men kan man inte ha det på någon blogg som man behöver lösen för att få se?? Då kan ju inte de säljarna heller få tag i listan och hävda att de är felfördelade? Detta går ju förmodligen inte men jag blir så irriterad på folks beteenden...Det förstör ju hela andrahandsmarknaden...och ska jag vara riktigt ärlig så verkar inte bambis ställe att funka, vilket vore bra om det gjorde!,...eftersom vi här t.ex. fortfarande köper och lägger ut våra plagg på T istället för där!

Nej, jag har inte gått på någon nit precis nu...men det irriterar mig så oerhört att man hela tiden måste vara så förbenat noggrann i sin koll av säljaren!!

Behövde bara avreagera mig lite!

• One

Är det förresten någon som har en Great Day tunic? Hur är de i storleken?
    Ska man gå upp eller ned i storlek eller ha sin vanliga? Jag är bredare nedtill, men är inte storbystad direkt.

• One

Hjälp! Jag har sån vånda! Kan helt enkelt inte bestämma mig för om jag ska köpa indy dress eller ej....den är så läcker och det som egentligen är tvekan är inte klänningen i sig, utan priset! Och om maken får reda på priset, ja då blir det myyycket jobbigt!! Han skulle tycka jag var galen om jag sa att den kostade 1000kr...nu har han ju sett en hel del av mina andra mollysar men han har sån noll koll på mode, så han vet inte hur dyra plaggen är...men det räcker ju att någon annan "vänlig" själ upplyser honom...

Hur 17 gör ni för att rättfärdiga era köp?

Jag har dessutom, hoppas jag, bokat två av höstens kläder, varav en klänning, men de är inte i samma stil. De två plaggen ska jag ha, oavsett pris. Sedan har jag förälskat mig i coolwool dress, i royal, men helt i ull, jag misstänker att jag inte kommer att kunna ha den...ull kliar ju så fruktansvärt! (Fast med en tröja under och en underkjol så.... )

Nu har jag inte sådana inkomster att jag kan köpa hur som helst...tänk om man vann på en trisslott...! Köpte en gallery shirt i dark red igår, helt underbar och kommer att vara en del av mina julkläder i år!

Vilket betyder att jag i nuläget har två plagg med fjärilar på. Blir ett tredje för mycket...help me out nu!

• One

Den ligger i min varukorg...hejda mig eller tala om varför jag inte ska ha den! Eller säg varför jag ska ha den...!

• One

Men, hörni, jag tycker inte att barnkläder etc verkar dra in så mycket pengar på Tradera/Blocket. Priserna är mycket låga- trots fina skick på plaggen. Så hur bär ni er åt för att få dem sålda till några pengar??

Har iof en syskonvagn som är i finfint skick...den ska säljas....
    Och lite Bondelidkläder...
    Jag syr en hel del själv till barnen, och ibland till andras barn, men det är inget man blir rik på...

Ok. kanske ska ta mig i kragen och prova på att sälja lite på Tradera/Blocket då. Har hittills bara köpt. Men innan jag fått sakerna sålda så är nog klänningen borta...Så ska man handla först och sedan försöka sälja....och säljer man då?

Hur säljer ni era barnkläder då? I paket eller styckevis?

• One

Ok. sökte på barnkläder på Tradera. Majoriteten av dessa kläder hade noll kr i bud. Jag har nog mest köpt henneskläder till barnen, förutom overaller på Pop (de är i kanonskick- undras om man kan sälja dem..?)och enstaka pop-plagg. De allra flesta av barnens kläder är i superskick. Jag har hållit borta fläckar och lyckats, men de är väl använda, iaf en del...

Egensydda kläder verkar heller inte köpas heller. Med det jobb man lägger ned och tyg etc borde folk uppskatta det hantverket men icke- verkar det som?
    Men jag kan ju testa och lägga ut någon av de urvuxna klänningarna/tunikorna för att se.

Var är bästa stället tycker ni? Blocket eller Tradera?

• One

Jag har en blå/vit makeout dress- visserligen köpt till ordinarie pris, men det ångrar jag inte- och grattis till en underbar klänning. Vissa känner sig gravida i dem, men inte jag. Tyckte först att den var lite väl kort, men med en underkjol under så känns det inte så. En underkjol är förresten ett måste om du ska ha den en blåsig dag...kjolen "lyfter" i bästa Marylin Monroe-stil

• One

Hörrni, synade precis min Angelina dress, det har ju varit mindre varmt ett tag och jag har faktiskt inte använt den förrän nu. Så idag tvättade jag den enligt tvättråden. Och sömmen där plagget är ihopsytt med spetsarna längst ned på kjolen har blivit jätteful! Det är ju som en vikt fåll där och den har "dragit sig".
    Jag syr som sagt en del själv, och så blir det bara om man dragit i tyget på ett felaktigt sätt när man syr sömmen.

Tror ni man kan reklamera den? Jag har ju bara använt den två ggr. Och sådana här "fel" syns inte förrän man tvättat plaggen. Har köpt den på ajabajakids.

Vad tror ni? Ska jag prata med dem?

• One

Nu har jag mailat ajabajakids ang min angelina dress. Kanske är jag petig men en klänning som kostar så pass mycket tycker jag inte ska få fula fållar a´la hm. Hoppas de svarar snabbt. Tänkte ringa dem imorgon em också.

Det är ju inte så att det syns på håll men det syns när man sitter och jag tycker att ett dyrt plagg ska vara bra sytt. Punkt. Men jag kanske är ensam om det eller tycker ni att man kan vara lite extra petig när det gäller dyrare kläder?

Hade det varit ett plagg från HM hade jag nog inte gjort ngt men nu förväntar jag mig mer.

Känns som lite kvalitetskontrollbrist igen...

• One

Ja, jag vill ju helst ha pengarna tillbaka på min Angelina dress. Det är ju inte så att den sömmen "bara är att fixa" lite lätt. Vill de ha avdrag för att jag använt den...nja, varför det egentligen? Visst går väl knappar att fixa osv men detta går inte att fixa.

Duntoffla: går det inte att ta den större storleken på superpleated och be att de fixar fram två extra knappar, du ska ju ha en extra med vid köpet också, som du kan sy i och så be om extra rabatt, utöver de 50% alltså!, för att du gör det jobbet....om den finns kvar nu förstås! Knappar är ju som sagt lättfixade..!

• One

Igår fick jag reda på vad nr 24 och nr 21 kommer att kosta i höst när de kommer...huvva! Jag tror nog att OM har höjt sina priser. På Indy dress kan man ju åtminstone tänka att det är silke/bomull blandning i kjolen och broderat på kjolen och överdelen....osv Men nr24 är i poplin och inte lika broderad...och den kommer att kosta lika mycket!! Nr 21 kommer att ligga på 1599kr om jag inte minns fel...och det är också i poplin och endast en blus... Att jämföra med t.ex. 4 continent x-stitch...1700kr kostade den väl och den är täckt med korsstygn och ett stort broderi fram...

Nåja, jag fick hicka och började titta runt i garderoben för att se vad jag kan försöka sälja...så nu ska jag fota lite och prova att lägga ut på Tradera. Wish me luck! (Nä, inga mollysar- än så länge finns det ingen jag vill sälja)

Priset på nr 24 fick mig iaf att fundera ett varv till på Indyn....två klänningar till det "facila" priset....nja....någon som vill köpa min brudklänning? "Skämtar".

• One

Ursäkta mig, nr 21, T88 buttondown, kommer att kosta 1299kr, inte 1599 som jag först hört. Såg fel. (Tur det). Men det är dyrt ändå tycker jag. Men framförallt nr 24, T88 dress, är hutlöst dyr: 2999kr. Den såg jag inte fel på. Nog tjatat om det.

Hur brukar höstkollektionen släppas? Dvs brukar de släppa hela på en gång eller duttar de ut den i omgångar? Irriterande om det är sistnämnda- jag vill handla och bli klar så jag inte blir sugen på mer! Dessutom har jag inte tid att sitta och kolla på nätet hela tiden, när jag börjar jobba igen om en vecka.
    Kanske lika bra det?

• One

Våren 09- colore superiore

Sommar- 09 ltd ed jewlette

hösten -09: min gissning är att den kommer att heta något med "heart" Det följer som en röd tråd genom pre-fall ...men vi får väl se.

Blää, fick just brevet om kallelse till jobbet igen! Urrrk. Känner inte för att börja i ekorrhjulet igen. Jobbet i sig: helt ok: men alldeles för stressigt. Mådde så dåligt förra året, orkar inte ett så stressigt år till...vad gör man?
    Jag är inte återhämtad än känner jag, trots långledigt. Minsta lilla stress så blir jag tokig. Kan sitta i soffan och bara stirra rakt ut, trots att det finns mycket att göra....Vad gör man åt sådant?? Någon som vet??

• One

Jag har "bara" en lovely knit i bomull. Hur är ullblandningen i storleken? Jag har stl. 2 i bomullen och det är precis. Provade en stl3 men den var jättemycket förstor.
    Min 2:a är också för lång i ärmarna men det är nästan allt på mig. Jag har ganska kraftiga (??) överarmar.

Ska man då ha en 2:a eller 3:a i ullkoftan? Någon som vet hur de är i storlekarna? Jag vill/måste kunna ha något under annars kan jag inte ha ull. Kliar för mycket...Men det brukar vara svinkallt på jobbet under vintern så hela vinterklädkontot brukar gå till varma koftor och cardigans..är därför lite sugen på en lovely knit i ull.

• One

Någon som vet vad nr 107 Noblesse hood coat kommer att kosta? Och vet var den finns? Blev plötsligt kär i den...fast är den för dyr så får den vara, för plånboken tål inte hur mycket som helst (inte mannen heller...för den delen) Men jag skulle behöva en höstjacka.

Brukar OM-butiken ha de flesta plaggen från kollektionerna eller bara de som de tror ska sälja bäst?

När kommer "eländet" (ironi) släppas egentligen?? Säkert på fredag när jag är borta med jobbet och inte kommer hem förrän sent...grrr.

• One

Ok. betyder det att kollektionen inte släpps förrän nästa vecka? Har hört att en del andra släpper den på ons-tors-fre....denna vecka...(bara för att jag ska resa bort grr)

Ingen som sett noblesse hood coat ngnstans och som framförallt vet vad den kommer att kosta? Fattar egentligen inte att priserna inte kan ligga på OM´s hemsida, alla åf har ju samma priser så det verkar heller inte som om de "får " ta något annat...(hm..är inte ca-priser eller rekommenderade priser förbjudet i svensk lag? Det är ju inte så lite konkurrenshämmande..)

• One

Alltså nu blir jag lite arg! T88 dress ser ju självklart ut att ha ett skärp som "hör till" när man köper den, den är ju också ganska dyr- 2999kr,...men enligt Ajabaja så "följer inte skärpet med"!!! Skärpet är ju halva klänningen!! Skärp har ju också kommit och de är faktiskt samma som visas med klänningarna men... skärpet kostar 1299kr!!! (Hutlöst tycker jag faktiskt) På klänningens ärmar ser man mönstret från skärpen och på alla 3 bilderna på de olika färgerna på klänningarna så har de visat med skärp! Är inte det lite falsk marknadsföring? Typ bilden och texten visar inte/förklarar inte vad det är som säljs exakt...

Alltså jag fattar ju att inte spoiler underdress ingår när jag ser produktbilder, det står ju t.ex. vad plagget heter typ då t.ex. lovely knit. Men på prod.bilden från OM så står det T88 dress. Hur ska jag då fatta att skärpet inte ingår till klänningen när det särskilt ser ut att supermatcha med bandet på ärmarna!! Mycket dåligt tycker jag!!

Det är ju som om skärpet på en jacka inte ingår utan det får man köpa till...

• One

Ja, jag såg på en blogg där någon (minns nu ej vem..!) provade klänningen och då var skärpet på...Så nog 17 ska nog skärpet vara med!!Nåja, jag lär nog ställa till rabalder om den klänning jag beställt (från folkart) inte har skärp!! Särskilt om nu Milkandhoney säljer med....

Ni som har tumme med OM´s huvudkontor kan väl kolla med dem- de borde ju verkligen veta hur det ligger till.
    Men i mina ögon kan man inte sälja den utan skärpet...då är priset faktiskt över gränsen...och då älskar jag den klänningen kan jag ju säga!

Nåja, min kommer nog på måndag eller tisdag (beror på hur snigellångsam posten är...)

• One

just det- sitter och velar om jag ska ha en buttondown dress i white också...och en 327 i cherry...och en makeoutblouse i rosa. Gillar att den har 3/4-dels ärmar. Men...det blir ju lite dyrt...och jag har ju redan bestämt mig för buttondown i almost black...

Har förresten för mig att alla brukar säga att makoutblouse var ganska stor förrut? Men nu ser jag att juniform skriver att den är smal över axlarna? Ngn som vet?

• One

"Olympia sa: Tack for svar och valkomnande! Ja, det ar nog alltid lite risk med att kopa nagot fran ebay tex. Ska kolla upp svenska butiker och se om de levererar till UK, och det finns ju lite har med. Ar lite kar i velouren dock, och 390a "

Men det finns ju flera englandsbaserade nätbutiker, kolla in bambis lista på bambi.blogg.se (tror jag adressen är annars går det att googla på bambiblogg... )

Vet någon förresten om Lovely knit koftorna kommit i denna sändning?
    Skulle så gärna vilja ha en sådan för min kalla arbetsplats i höst/vinter....

Sedan, är det någon som sett Check me wrap i färgen rose? Och vad är det egentligen för färger på den som är i chalk? Blå och chalk rutigt eller vad? Jättesvårt att se på bilder. Ngn som sett irl?

Ang skärpet på t88 dress. Alla, jag upprepar, alla andra som säljer den beskriver den med ett medföljande skärp..så jag vet inte vad ajabaja pysslar med...om jag hittat alla mina andra favvisar på andra ställen hade jag nog inte köpt hos dem, bara för att jag surar till på det där med skärpet...men kanske om många nog ifrågasätter så får de ge sig, om inte så kan ju OM- huvudkontor klargöra vad som faktiskt gäller ang t88 dressen...

Tjenix, nu ska jag försöka hålla mig från att klicka hem en t88 smock i pink...

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna