• One

Odd Molly tråd för oss inbitna

Ser att det är fler som har sett att en säljare på Tradera lagt ut plagg från Höstkollektionen! Jag såg det nu (är lite seg ibland) men får de göra så? Och är det jättefejk??

Det är ju knappt så nätbutikerna lägger ut något innan för förbokning så hur kan en säljare på Tradera lägga ut något nu?? Om det inte är något skumt..?

Ni kanske vet om säljaren är seriös, annars borde man kanske vbf till odd molly? Om de nu bryr sig....börjar undra mer och mer...

Skulle vilja lyfta en sak till här som många kanske tycker är lite känsligt. Bina pratade om det tidigare, iaf på sin blogg!, och det är kvaliteten. På mollys hemsida står det ju att de vill ha kvalitet. Men jag syr mycket själv och blir naturligtvis lite kräsen, men plagg som kostar så mycket som Mollys borde hålla bättre kvalitet i sömmar och detaljer. Jag tittade på en blus häromdagen och jämförde den med ett vanligt hmplagg och hm´s plagg var bättre sytt!!!! Säger en hel del...! Missförstå mig inte, jag tycker jätte jättemycket om OM men det är ju skandal om de börjar tumma på kvaliteten..

Bina, ang din klänning, lämna in till skräddare om du vill behålla plagget, men jag tror att det kommer att spricka på fler ställen, tyvärr. Jag har en spoiler som efter 3 timmars användning drar sig i sömmen mitt fram mellan bysten...mycket trist. Och det är inte så att den är för liten/jag är för stor... Tänkte sätta mig med lite lim och förstärka sömmen.

Men det är lite knas, tror det beror på modellen: söm mitt fram är kanske inte så himla smart? Ett utsatt ställe...och det ser verkligen ut som om de använt fel tråd eller felaktigt nål...
    Synd om spoilers:na de är ju outstanding i o m att de är så vackra...man kanske skull sy en egen?

Annars sitter jag mest och dregglar över höstens plagg och hoppas att mitt drömplagg inte släpps när jag inte har tillgång till internet...Tycker egentligen att de släpper den lite tidigt? Höst i augusti? Kul att se, men i slutet av augusti känns mer naturligt!

Vad långt det blev, och lite lätt klagigt...ursäkta mig, men som sagt, missförstå mig inte, jag älskar odd mollys kläder...

• One

Står på juniform att Taradiddle dree är "liten i storleken". Betyder det att man ska gå upp i storlek eller ej?? Eller ska man inte lyssna på det som de säger? Står inget sådant hos de andra butikerna som börjat!

Snabb hjälp önskas!

Jag har oftast stl 2 men har lite kraftigare överarmar tydligen så ska jag köra på stl 3 då?

Har egentligen förbeställt en i stl 2 men den butiken har inte fått sina ännu och där är treorna redan slut.

Så snabbt! Jag vill inte missa den här klännigen!

Blev en livaalot blus rosa, fast jag inte tänkt mig det men den var så läcker med sina svarta detaljer.

• One

Info till alla: fick svar från Tintinstyle ang taradiddle dree och storleken och de rek. också att man går upp en storlek.

Så det gjorde jag nu....fast nu fick det bli en royal istället... och den rosa livealot blusen...Huvva!

Nu blir det att hålla hårt i kort/plånbok!!

• One

Woaa..sitter och har lite "ont i magen". Beställde ju en taradiddle i royal...har inget av den färgen i min garderob sedan tidigare...men...jag kanske inte ser klok ut i den? Önskar man kunde prova via sms... Såg Bambi i den och nja, den passar ju inte på henne, men jag ser inte ut som henne helller....jag har mindre byst...Men ja, vi får väl se...

Är det någon som sett royalfärgen in real life?? Och kan beskriva den...
    Min order blir inte skickad förrän på måndag så än hinner jag ändra mig....

Grå är ju jättesnyggt i Taradiddlen men jag vill ha en annan grå klänning sedan så..

Ska på semester snart...tänk om inte taradiddlen hinner komma innan...usch vad dumt att pre-fallen kom nu! Jag vill ju prova innan och helst se om jag passar i den...annars måste den ju åka tillbaka...! Jobbigt att vara borta då och bli stressad av ångertiden!!

• One

Back in town, a short while! Har liksom småförälskat mig i indydress och fulllembsmock dress i chocolate...vilken är egentligen snyggast? Och går det att få tag i smockdressen överhuvudtaget? Helst en i stl 2? Eller är de jättestora i storleken så man kan gå ned en storlek?

Jag trodde ju att jag skulle gilla taradiddlen i royal, men den fick åka tillbaka. Inte för mig tyvärr. Sen längtar jag ju efter den "riktiga" kollektionen också. Men vad jag kan se så är det vintergrejerna som jag har fallit mest för och de släpps väl ännu senare??

Indy dressen är ju också förfärligt dyr!! Hoppas inte att mina favvisar jag sett ut som kommer senare är så dyra...då blir det inte mycket pengar i mollys plånbok från mig..

• One

Så där, nu är jag tillbaka i stan. Var idag och hämtade något på posten som får mig att le hela tiden....var jätteorolig att jag skulle bli lurad eller att det skulle vara fejk, men det gick som det skulle äkta vara och i kanonskick..!!

Det första plagget från OM som jag blev kär i...och som var så himla svårt att få tag i....är nu mitt...

Den bläckblå kappan från Amore Spare Integritas kollektionen...Åh jag bara ler så där fånigt! Var bara tvungen att skriva av mig!

• One

Går fortfarande och myser över mina blåa kappa...helt underbar...och den sprider fortfarande en svag mollydoft, trots att den inte legat i sin påse...
    I´m so happy!

Men tjejer, jag är lite sugen på indy dress i chocolate...men tror ni att man kan ha det...jag är 3o+....passar den verkligen på hösten också med sina fjärilar? Jag gillar den men jag har en annan klänning som jag vill ha som kommer snart...om den inte kostar skjortan förstås...och om man hinner med att få den när man fått reda på hur storleken är på den.

Jättejobbigt förresten att man inte kan veta hur storlekarna är...då är det ju liksom ursvårt att förboka....suck.

• One

Hör ni som vet: jag kanske är ute och cyklar men den här tunikan

Mutter- går inte att länka- surt!!!

, är den verkligen från -09?? Tidigare ja, men från nu i våras? Eller är det en vinterfärg? Gillar den men vet ej om den är äkta...någon som handlat av denna egyptiska drottning? Purple 4continent x-stitch handlar det om alltså.

• One

Just det, jo, visst kan man ha mollys även om man är 30+, det var nog inte det jag funderade mest på, utan just indyklänningen..men jag håller med att man kan dressa ned den. Nu jobbar jag inom skolan (avslöjar lite om mig själv!) kan man ha den där tror ni? Jag tycker ju det men ibland blir mina mollys hängande hemma för jag är orolig för att få massa sura kommentarer...just för att de flesta vet att de är så pass dyra och om de ser att man har flera så...och här hemma finns det barn...så här har man inte finplagg på sig direkt.. Jag tillhör de som tycker att mollysar ska kunna användas och tvättas flera gånger annars är de inte värda pengarna.

Tvättråden för indydress verkar också variera, en del säger maskintvätt andra handtvätt...om man har rätt tvättmedel för silke och tvättar i handtvättsrytm borde det gå? Någon som testat?

Hur tror ni förresten att pre-fallen håller i tiden? Dvs kommer plaggen att ha ett andrahandsvärde? Lite nyfiken på vad ni tror!

• One

OK jag ska ska gå och lägga mig...men en fråga, ni som sett Buttondown blusen från höst kollektionen, hur tror ni den är i storleken...har suttit och fnulat och tänkt...

Stl 3 blir kanske för stor?? Jag är normalt en 2:a, men inte i den pre-fallens klänningar som ju är vansinningt små i storlekarna (varför i herrans namn är det så svårt att se till att göra så modellerna följer en storlek och inte är så olika från gång till gång????) Jag har nog lite kraftiga överarmar...men ingen jättebyst...

Gillar den i almost black...

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna