Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly tråd för oss inbitna

Kajsan skrev 2009-07-03 13:40:25 följande:
    Fortsättning på Country-dreams problemet:Jag skickade ett mejl igår:"Jag tycker att det är märkligt att du som butiksägare inte svarar på någotav de 4 mejl jag har skickat till dig under en dryg veckas tid, eller ens påKreditors mejl.Vad får du ut av det?Jag har pratat med ARN igår, och de 14 dagarna jag har på mig att skickatillbaks en vara gäller _från_ att jag får klartecken av dig att skickatillbaks.Och du kan fortfarande självklart inte prata bort att en _lag_ inte gällerdig.Så jag väntar bara.Fakturan är fryst hos kreditor, de vet att jag inte ska betala den ochväntar bara på att du ska svara på mejlen vi skickar.Du får ju inte direkt gott rykte på nätet av att behandla kunder på det härsättet.Så, vart sänder jag Spring Coaten, och hur gör vi med fakturan?"Och idag fick jag mitt första svar.Hon skriver kort och gott att det inte är konstigt att man inte har öppet köp på rean.Jösses! Jag har tröttnat!!!
    Jag handlade en Lovely knit för en vecka sedan och den var för stor. Jag ringde henne och fick skicka tillbaka den och hon skulle skicka en mindre. Och det var en rea kofta. Undrar varför det är olika bud som gäller???
    Jag har dock inte fått den i mindre storlek ännu.....
  • Mabimao
    Kajsan skrev 2009-07-03 18:10:15 följande:
    För att hon hade en strl mindre och du inte krävde pengar tillbaks istället...
    Ahhh, så är det nog. Men är det inte fler nätshoppar som inte har öppet köp på rea. Ajabajakids har det inte. Man får tillgodo....
    Svårt det där när man inte haft chans att prova klädstorlekar. Jag tycker det är illa att hon som är liten företagare beter sig såhär. Vad hon förlorar på det. Alla som läser detta kommer ju inte handla där mer....
  • Mabimao

Jag letar med ljus och lykta efter jeanskjolen. I storlek 3 eller 4 beroende på hur de är i storleken? Nån som vet? Ny eller beg (fint skick).
    Håller tummarna.

• Mabimao
    gambia90 skrev 2009-07-03 21:57:30 följande:
    minzo har 50% på allt i webshopen!Har just köpt en OM frottetunika till mig och en ed hardy luvjacka till gubben;)
    Hej!
    Kollade in där nu med. Vet du om de är normala i storleken. OM tunikan i frotté?
  • Mabimao
    villemina skrev 2009-07-03 23:18:49 följande:
    Hej! Jag knep en jeanskjol när "min" OM-butik sålde ut dem för 999:-.  *glad* Har storlek 3. Den mäter 43,5 cm i linningen från sida till sida när den ligger plant.
    Tack, då vet jag mått om det skulle dyka upp en.
    Kanske inte så troligt......

Jag måste fråga en sak. Jag har ju skrivit att jag handlat en lovely knit på country-dreams på rean. Jag har fått byta storlek....och väntar på en 3:a.
    Men det var första grejen jag fått hem som inte luktade OM????
    Det finns väl inte en sportslig att det är nå´t på tok när man handlar i butik väl?
    Kan det vara så att den tappat doften då det kanske varit i fler hem än mitt? Men tanke på att de i bomull är mycket större så kanske det är fler än jag som haft den hemma och insett att den är för stor.
  • Mabimao
    villemina skrev 2009-07-03 23:35:33 följande:
    Trodde det fanns en hel del jeanskjolar att få tag på...? Kanske hadr jag lite tur då? Det brukar jag aldrig ha! Jag köpte också en grön Lovely Knit från C-D. Den luktade liiiiite OM, men inte mycket. Jag tycker doften brukar försvinna ganska snabbt. Jag vet inte om Country Dreams bara är en nätbutik eller har en fysisk butik också...? Om det är så att det finns en butik så kanske koftan legat / hängt framme, då försvinner ju doften. Synd, för den är ljuvlig!!
    Ja så kan det ju vara.....tror inte det är en fysisk butik....men tror den varit uppackad. Såg ut så på påsen.
    Ser du en jeanskjol får du gärna hojta till......
    Jag är ju ny här......kan man maila varann direkt?
  • Mabimao
    villemina skrev 2009-07-04 00:06:08 följande:
    Japp, man kan INBOXA varandra här på FL. Klicka på medlemmens namn så kommer du in på dennes egna sida (presentation), sedan klickar du på "skicka meddelande till" så kan du skriva ett litet brev. Jag hojtar definitivt till om jag ser en kjol till dig!! Vet att det inte finns i Kristianstad (Donna), jag köpte den sista. God natt, sängen kallar!
    Toppen, då kan du alltså få tag på mig om du hittar eller hör talas om en.
    Godnatt!!!
  • Mabimao
    Kajsan skrev 2009-07-04 12:37:15 följande:
    Nej, ingen nätshop har rätt att vägra återköp, det är lagstadgat.
    Bra att veta.....själv har jag godtagit tillgodo en gång.....dumt, men nu vet jag bättre.
  • Mabimao

Hej!
    Ville bara säga att jag fyndade 50% OM idag. Gallery cashmere i grått och Cupckae tank i dark blue. Jippie!!! Fånigt vad bra man mår av att fynda. Kan behöves i denna värme.......jag smälter bort.

• Mabimao
    freemind skrev 2009-07-04 16:47:29 följande:
    Härligt!Vart fyndade du?
    I en affär som heter Yap i Skövde.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna