Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bina skrev 2009-08-11 22:59:46 följande:
    ooooooooh nu får jag rysningar.. det är göteborg och det är ny traderare (precis som min lurare så kolla ordentligt före du gör någon transaktion)
    Jag såg att hon sålde en massa annat......ej bara OM. Jag har mailat henne ang OM kopior och att jag vill ha kvitto eller liknande innan jag betalar. Jag skall vara försiktig. Har du provat en sån?
  • Mabimao

Får detta svar:
    Hejsan!

Nej jag har tyvärr inget kvitto kvar, men jag tror inte det gjorts några kopior på denna, den utkom i så liten upplaga och är mycket mer avancerad än många av de andra plaggen! När du ser den så ser du att den är äkta, så fin som den är! Jag vet inte om man ser på lappen i tröjan att den är äkta. Du kan alltid höra av dig till Odd Molly och prata med dem också, jag tror till och med att man kan skicka den dit för "observation" eller höra om de vet om det gjorts några kopior på den. Men jag tror inte du kommer att tveka när du ser den! Jag är ganska ny på tradera, och visste faktiskt inte att det var så vanligt med kopior som du säger. Jag jobbar i butik därför jag har så mycket kläder, och jag äger iaf INGA Odd Molly kopior det har du mitt ord på!!!

Vad tror ni? Visst känns det ok?

• Mabimao
    freemind skrev 2009-08-11 23:28:37 följande:
    www.country-dreams.se/Har släppt höstkollektionen nu. Själv vill jag nog inte handla därifrån.... men det betyder nog att fler butiker släpper imorgon
    Öh...ett plagg från höstkollektionen???
  • Mabimao

Bina:
    Vad tror du om "min" säljare?
    Läste precis på bambis blogg att denna fanns många av kvar av i OM butiken på rean. Är den inget fin på?

• Mabimao
    Bina skrev 2009-08-11 23:50:58 följande:
    Jag är nog inte så orolig för att den är kopia.. mer rädd för att det är en helt ny traderare som kan försvinna i tomma intet.
    Ah, du menar så......
    Gud vad jobbigt detta är......har aldrig tänkt så innan.

Nu, ang koftan. har du provat en?
  • Mabimao
    Bina skrev 2009-08-11 23:58:37 följande:
    nope - tyvärr - men jag tror den är jättemysig!
    Jag chansar.......kanske får jag äta upp det om ett par dagar.......fortsättning följer.....
  • Mabimao
    Bina skrev 2009-08-12 00:01:24 följande:
    pma mig namnet som du fick i vinnarmailet är du snäll så skall jag kolla att det inte är ett av de namnen som min säljare använt.
    Inboxat det
  • Mabimao
    Bina skrev 2009-08-12 00:09:51 följande:
    Japp - och du har svar.. nattelinatt!
    Tack du sköna böna!!!!
    Go´natt
  • Mabimao

Frusna flickan skrev 2009-08-12 23:24:09 följande:

Jag ser att det tipsas mycket om linnen att ha under koftor och dylikt. Är det bara jag som har problem med att jag måste ha tröja för armhålorna. Jag vill liksom inte ha koftor och annat direkt emot för jag vill inte tvätta så ofta. Vill ju inte slita i onödan. Jag har alltid tunna väldigt åtsittande bomullströjor, mest u-ringat under. Det har jag under allt som har ärm så att säga..El använder ni sådana där armhålsskydd eller tvättar ni era plagg och koftor varje gång - (el efter ett par gånger)?Detta gäller givetvs nte på sommarplagg.
    Vad är ärmhålsskydd?
  • Mabimao
    Mamma2001 skrev 2009-08-13 21:01:00 följande:
    Väldigt OT jag vet, men visst var det några/någon av er som hade husvagn? Har för mig jag var in på någons blogg här som hade en GIGANTISK husvagn!?
    Vi med......ingen stor dock. Sitter faktiskt på camping nu och skriver detta.
    Har varit i Lidköping och provat nyheter. En del av det jag ville ha var inte alls så som jag trott och det blev en jag inte tänkt innan.
    En light cotton embr.....kortärm dark blue. Hade tänkt powder innan men tror jag kommer använda denna mer i höst och vinter. Sedan blev det en brun makeout blouse. Sååååååååå fin. Jätte trevlig affär med urgullig personal. Had velat prova en plyschklänning med men den hade de ej.
  • Mabimao
    isako skrev 2009-08-14 22:21:41 följande:
    Nääää! Blir ju tokig! Vill HA en sådan! *snyft* Här i Jönköping finns det en affär som tar in OddMOlly o hon som gör inköpen är nog hög som ett hus för hon tar in det mest knasiga plaggen de har!
    Ring OM och be dem skicka.
    Hög som ett hus.....HiHi........vad tar hon in?
  • Mabimao
    One skrev 2009-08-14 22:14:43 följande:
    Alltså nu blir jag lite arg! T88 dress ser ju självklart ut att ha ett skärp som "hör till" när man köper den, den är ju också ganska dyr- 2999kr,...men enligt Ajabaja så "följer inte skärpet med"!!! Skärpet är ju halva klänningen!! Skärp har ju också kommit och de är faktiskt samma som visas med klänningarna men... skärpet kostar 1299kr!!! (Hutlöst tycker jag faktiskt) På klänningens ärmar ser man mönstret från skärpen och på alla 3 bilderna på de olika färgerna på klänningarna så har de visat med skärp! Är inte det lite falsk marknadsföring? Typ bilden och texten visar inte/förklarar inte vad det är som säljs exakt...Alltså jag fattar ju att inte spoiler underdress ingår när jag ser produktbilder, det står ju t.ex. vad plagget heter typ då t.ex. lovely knit. Men på prod.bilden från OM så står det T88 dress. Hur ska jag då fatta att skärpet inte ingår till klänningen när det särskilt ser ut att supermatcha med bandet på ärmarna!! Mycket dåligt tycker jag!!Det är ju som om skärpet på en jacka inte ingår utan det får man köpa till...
    Kolla beskrivningen på Milk & Honey, där står det band i midjan..........
  • Mabimao
    Sylt skrev 2009-08-15 12:58:59 följande:
    *skriver som en kratta - men ni förstår* Jackan skall alltså komma till butiken i mitten på sept....
    Är det den som inte finns på bild?
  • Mabimao
    Sylt skrev 2009-08-15 14:37:46 följande:
    Jag pratade med en webbutik i ett annat ärende (strul) så hon skall ringa mig när de kommer. Jag velar också ang. färg, tror att det slutar med en almost black.... fast chocolate är inte heller fel.... eller röd.... Just denna butik kommer att få in massor av dessa jackor - jag meddelar helt klart när de finns på lager!
    Men vilken butik är det som skall ta in massor av jackor?
    Att skriva att en webb butik tar in en massa jackor men sen inte säga vilken butik känns sådär.......Trodde vi skulle hjälpa varann här?
  • Mabimao
    Mabimao skrev 2009-08-15 20:31:05 följande:
    Men vilken butik är det som skall ta in massor av jackor? Att skriva att en webb butik tar in en massa jackor men sen inte säga vilken butik känns sådär.......Trodde vi skulle hjälpa varann här?
    Var för snabb att skriva, hade inte läst färdigt tråden till slut innan jag uttalade mig. Du har redan skrivit vilken butik det var.
    Jag är bara allergisk mot att hålla saker för sig själv här. Då tappar ju liksom denna tråden lite sin mening. Men nu gjorde du ju inte det så förlåt!
    Sorry
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna