Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hej tjejer,

Jag har precis ramlat in i OM-träsket .
    Trodde jag var förstor för att kunna ha deras kläder men i strl 4 funkar iaf i tunikorna.

En liten fråga till er som verkar mer inne på det här; Lovley Knit har jag inte hittat i någon butik så jag har inte kunnat prova den. Hur är den i storleken? Jag drar åt +46-hållet och jag vågar inte köpa den utan att prova.

• Puffig Pingla
    Siabellon skrev 2009-05-27 06:58:58 följande:
    Alltså, nu får jag väl bannor av de andra men jag upplever Lovley Kniten liten i strl, iaf den i bomull. Jag har annars alltid strl 3 på mina överdelar men den känns aningens trång. Jag är mellan 40-44 upptill(bredrygg, långa tuttar=stor kupa). Men det kan ju kanske skilja sig fr kofta till kofta också då det är stickade plagg. Sen upplever jag tex Tenfold koftan tvärtom i stället, rymlig. Men det är ju jag det
    Tack Siabellon, är det någon mer som är av samma åsikt?

Jag är ganska bred över ryggen och även "storkupad" så det kanske är kört med en 4 då?

Hinner inte jaga och testa i någon butik och tänkte försöka hänga på Contry Dreams rea.
  • Puffig Pingla

Tack för hjälpen tjejer. Bestämde mig till slut för Tenfold knit men när jag väl beställde var den slut i min storlek. Nåväl, vi var väl inte mendade för varandra .
    Nu måååååste jag ju ta mig in till någon av butikerna i stället.

Det bidde iaf två ganska neutrala saker: Cobblestone blouse (chalk) och Poplin smock "love" blouse.

• Puffig Pingla
    freemind skrev 2009-05-28 13:20:48 följande:
    Jag har "försökt" att handla därifrån flera gånger. Men det har alltid strulat på något sätt så jag har låtit bli. Kommer aldrig att handla därifrån, säkert är hon inte oseriös, men driver sin butik på ett märkligt sätt. Är väldigt sen med att uppdatera på sidan, så de storlekar som står där finns oftast inte.
    Nämen uff, jag beställde ju därifrån igår

Har iaf fått en orderbekräftelse men inget besked när leverens beräknas ske.
  • Puffig Pingla

Halli hallå,

Jag fick mina kläder från Country-Dreams idag (beställde i torsdags). Inga konstigheter; inplastade i orginalpåse, tags ok, OM-doft.

Tror bara hon har haft för mycket att göra när hon har haft rea. Verkar som hon kör företaget helt själv.

• Puffig Pingla

Ni som har koll på Tradera (jag glömmer alltid att kolla och suger på att hitta det jag letar efter där). Om någon ser en Tenfold Knit strl 4 i chalk, marin el rosa kan ni väl hojta?

Jag försöker komma ihåg att leta men har minne som en guldfisk så jag kommer väl ihåg det sisådär var 4e dag.

• Puffig Pingla
    Stargirl skrev 2009-06-04 10:30:51 följande:
    Det går knappt att motverka kopior på det sättet. Gud vad jag längtar efter höst kollektionen!!!
    Jag var inne i OM-butiken igår. De skulle börja få in höstkollektionen i juli.

"Ragatorna" i butiken lurade mig att testa en kashmerekofta. Jag var såååååå nära att köpa den fast jag inte har råd just nu. Det var som vara insvept i mjuk päls.
    Det måste vara ren ondska att göra så.

Ps. de är supertrevliga i butiken om någon nu missuppfattade
  • Puffig Pingla

Jag var på Haven och shoppeloppade mig en liten grå "private embroidered dress" idag.
    Så snygg under min livealot .
    Mycket bra service i butiken. Ramlade även ut med en tunika/klänning från Turquoise - den här . Blir nog snygg på dop på lördag. (sorry, lite OM-OT)

• Puffig Pingla

Bina: Jag har den vita. Var lite sugen på den rosa också. Den är jättesnygg på när jag är solbränd men kom på att på vintern som kommer jag bli likblek i den. Är dock grymt sugen på den svarta.

Persilja OM-butiken hade jätteont om 4:or. Jag bad dem plocka fram allt de hade i strl 4 och jag tror vi kom fram till fyra plagg totalt. Jag var ju i Haven igår och hon hade några 4or. Där kan man ju lätt kolla sortimentet på nätet oxå.

• Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-06-05 10:47:12 följande:
    Jag köpte precis Private Embroided dress 4 från Haven.. ringde först så den säkert fanns. (jag väntar hem min almost black livealot och är så förväntansfull över hur den ser ut - hade hemma en vit som jag dock fick reklamera då den var trasig i broderiet så jag vet att jag gillar den) Mitt bästa tips är - ring alltid butikerna!
    Åh, köpte du den grå med rosa blomma? Hon hade två grå; en med vita broderier och en med rosa. Jag provade båda men tyckte den med vita broderier passade bättre till mina andra kläder. Inser du att jag förmodligen har varit i din underklänning?
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna