Inlägg från: Siabellon |Visa alla inlägg
  • Siabellon

Odd Molly tråd för oss inbitna

gambia90 skrev 2009-06-13 11:41:45 följande:
    Fick just veta att min beställning från idyll går i väg idag med postförskott. beställde tre plagg och sparade ca 1000kr . Jag är jättenöjd! jag beställde: · Lovealot blouse. almost black. 999:- stl 4 · · fields of lace dress powder. 2199:- stl 3 · · 914x. ärmlös topp med knyt bak. chalk (ursöt) 1200:-stl 4
    AVIS!

Jag väntar iofs på 4(!) paket! *kollar så maken inte kikar vad jag skriver*
    Velourhooden chalk fr Ajabaja
    Poplin frilled blus red fr MissGreta
    Lovelier knit blue fr Tintin
    Private dress grey fr Haven
    Mumma!!

Idag har jag min blåa långärmade cupcake, jeanskjolen o blåa lacetights (förra eller förförra årets kollektion)m ett vitt linne fr hm under.
  • Siabellon

är det cupcake ni pratar om? de är stora som 17 i strl! jag har gått ner en strl både i lång- o kortärmat. trosorna skulle jag också lätt kunna ha 1 i men det var lite svårt att byta dem...

• Siabellon
    Bina skrev 2009-06-13 16:46:35 följande:
    Powerpuff.. jag är inte ett dugg vansinnig på att du har köpt den fina scarfen - inte alls Ja du har ju boppat min private dress så då får du väl låtsas att jag är naken Nyss hemkommen från jobb och försöker få i mig lite mat.. sen foto dårå.. och omdressning - grillpartyyyy
    Åh vad ärligt med grillparty i det fina vädret!
    NOT! här öser det ner....
    vad blir det för outfit i kväll då?
  • Siabellon
    Bina skrev 2009-06-13 17:03:40 följande:
    Det är uppehåll just nu men lokalen är bokad och det är ju inte nödvändigt att alla står ute runt grisen Jag vet ärligt talat inte vad jag skall ha för något.. om jag skickar min lista till dig kanske du kan välja ut något?
    shoot!

fick du din cuppis i går btw?
  • Siabellon
    Puffig Pingla skrev 2009-06-13 17:45:33 följande:
    Men varje kvinna borde till sitt OM-förråd ha ett par snygga gummistövlar som tex de här Då kan man tackla vilket dåligt-väder-party som helst. 
    Ilse va?

Bina: jag tror iaf du får jobba på temat: vadsomhelstsomhållermigvarmochtorr!

Ha kul!!!

Jag ska faktiskt fota mina plagg - eventually som Manuel säger. Har också reggat några domäner..........mer info följer.

ja,det har med OddMolly att göra.....
  • Siabellon
    NiXxI skrev 2009-06-13 19:05:26 följande:
    Hej...bara undrar, finns det några ställen i Helsingborg som säljer Odd Molly?
    Nu är ju inte jag fr de delarna i landet men ett tips är att gå in på hittaplagget.se o söka på märke så kan du klicka dig fram till rätt landskap o stad!

annars har du en massa bra webshopsadresser i TS om du inte redan sett dem.
    Lycka till!
  • Siabellon

Sandra G skrev 2009-06-13 19:27:00 följande:

Jag är lite efter och har precis fått upp ögonen för en del Molly plagg. Har en fråga angående Lovely Knit. Vad ska man ha för storlek om man har M i vanliga fall? Och vad kostar den? Tack på förhand!
    ja du, därom tvista de Odd Molly-lärde. DVS vi här inne!
    Nä, skämt o sido så är vi verkligen av olika åsikt om just Lovely knitens strl. Jag har en i bomull, en 3a som är ca 40 o det är min normala OMstrl. Men just i koftan känns den trång över axlarna o bysten så jagskulle nog kunna gå upp t en 4a.
    men är du normalbystad o har 38/40 borde väl en 2 funka. Vill du hellre ha den lite lösare kanske du ska ta en 3a.
    vet inte om du blev klokare av detta.....
  • Siabellon

kan vara svårt med strl just nu då höstkollektionen kommer om en dryg månad. På hösten/vintern brukar den vara i ullmix o i vårkolletionen i bomull

• Siabellon

Sandra G skrev 2009-06-13 19:49:19 följande:

Ok, få kanske kika efter höstens kollektion då. Kan man köpa på faktura från nån av webshopparna? Sambon fick en chock när han såg vad den kostade *hihi*
    Jag tror de flesta har faktura om man vill. även delbetalning tror jag.
    tintin har en lovelier kofta vet jag(då jag väntar på en från dem) det är lovely men med annat mönster. skitsnygg!
    du har sett alla adresser i Ts va? klicka runt så hittar du säkert en.

nu vet jag att många här inne har haft problem med country-dreams.se men enl den sidan har de lovelykniten i flera färger kvar. (jag har handlat därifrån en gång o då funkade det, men vill varna iaf)
  • Siabellon
    gambia90 skrev 2009-06-13 20:04:37 följande:
    15 % rabatt på hela tintinstyles sortiment: bymama
    funkar den ff? jag trodde den tog slut nu när nya nr av tidningen är ute(men jag hann handla på den iaf! min Lovelier).

Får man fråga hur du lyckas hitta alla utländska sidor som säljer odd? när jag letar kommer bara de gamla vanliga upp.........
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna