Inlägg från: Siabellon |Visa alla inlägg
  • Siabellon

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bambiblogg skrev 2009-06-06 11:45:48 följande:
    Men den är ju från sommarkollektionen...
    Jo, men jag har missat den. Fattar inte hur bara........
  • Siabellon
    Stargirl skrev 2009-06-06 12:34:23 följande:
    Har på mig min hit&run dress idag för första gången Ska snart på kalas nämligen. Den har hängt i garderoben i nästan 2 månader utan att jag har använt den.
    Tänk, jag har haft min lika länge och har provat den ett par ggr men känner mig som en fet ballerina i den med all vidd i "kjolen". Spelar ingen roll om jag har jeans eller leggings. Vad har du till? Den är så himla fin men känns inte alls ok på mig.

ska också på kalas o sitter o spånar vad jag ska sätta på mig. tror jag ska ta missingdressen faktiskt, även om regnet står som spön i backen o det är typ 10 grader varmt. Det är ju trots allt nationaldan.
  • Siabellon
    Bina skrev 2009-06-06 12:51:54 följande:
    Wohoo... och jag sitter i min grå pilgrim med underklänning det är njutbart att vara välklädd även om man är hemma med sjukt barn
    Det är väl det som kallas vardagslyx?
  • Siabellon

på eniros köp o sälj finns en som säljer koftor(olika) o personen skriver att denne får dem direkt fr fabriken i kina och vill därmed inte ha frågor om äktheten.
    vad ska man tro om sånt? är det äkta eller kopior liksom?tex Tenfold för 800 inkl frakt!

• Siabellon

jag tror ju inte heller att man helt plötsligt kan köpa en äkta Tenfold för bara 800 men man blir ju lite förvirrad. jag tänker att "ja men det kanske är nån som har nån kontakt där borta(kina) som är snäll o låter kompisen köpa upp en 10 koftor billigt"-typ. jag är lite naiv o tror gott om människor i första hand.......

• Siabellon
    Pokergirl skrev 2009-06-06 23:15:26 följande:
    Bina: Jo, visst är det så att dom inte är perfekta, men den hon hade på sig såg ut som att den som broderat varit kraftigt påverkad. Jag blir så jäkla upprörd nu när jag sitter och googlar, finns hur många kopior som helt j-kla öppet säljs på nätet. Känns jävligt att folk ska bli lurade att betala dyra pengar för kopior som faller sönder.
    Men det är inte sant! Man tror ju att det åtminstone ska ske liiite i smyg så vi andra naiva inte ska upptäcka.
    Fy f-n!
    *sticker o googlar järnet*
    måste se med egna ögon..........jäklar vad förbannad som företagare jag skulle bli om jag upptäckte sånt här av mina produkter(dålig svenska men jag är så trött - förlåt!)
  • Siabellon

jag älskar alla mina OMsar, vissa mer, andra mindre......
    nån jag faktiskt älskar mindre och som gör mig förvånad är lovely kniten. vet inte varför men den är faktiskt ingen ha-på-sig-favvis hos mig. Men den är snygg och jag vill ha fler i många olika färger. Tenfold däremot är en favvis, Everydaykoftan likaså. Summer of07tunikan ÄLSKAR jag, lika light embrodieden.
    Cashmere/silkesklänningen är min älsklingsälskling alla kategorier och skulle gärna ha en i beige också. dyker inte ofta upp på Tradera.....
    Sen såklart min vackra Rulamskappa i mocka och fårskinn! Den o ett par Uggs o man gå naken under i säkert 40 minus - jag lovar! O dessutom vara snygg, hur lätt är det annars om det är riktigt kallt? (nu menar jag inte att just JAG är en snygging för så är det INTE, men jag är snyggt klädd då)
    HAightpanten! jag glömde nästan dem! svarta, vita rosa. kan inte leva utan dem, det ultimata plagget för en mysbyxmänniska som jag. Nu kan jag åka o shoppa o va både mys-o snyggklädd på samma gång!

har säkert glömt några grejor. mitt sämsta köp är iaf den stickade tröjan i ullblandning med luva kommer inte ihåg namnet på den. jag ser inte klok ut iden!

• Siabellon
    Bina skrev 2009-06-07 21:11:13 följande:
    Är det en sån som ligger ute på auktion i stl 4 just nu? Den tycker jag är supermysig men sitter lite för slimmat för min smak.
    ska kolla, men den här är vringad med snoddar o tofsar i halsen + att den är skuren precis under bysten o sen a-linjeformad/klockad. Tröjan är hur söt som helst, felet är att jag aldrig lär mig att jag har för stor byst för såna skärningar....(oh my god säger man så eg??)
  • Siabellon

Bina: en sån här är det. precis i strl 3 också.

• Siabellon
    Sommarbebben skrev 2009-06-07 21:27:31 följande:
    Tingeling i tråden! Parkerar mig här - gammalt OM fan som man är. Hade spaning på denna på T - men shit vad dyr den blev! www.tradera.com/Odd-Molly-mycket-sallsynt-ski... Inte min auktion - tyvärr inte min jacka heller. Såg dock denna trevlig text kring kopior, har mailat lite kring säjaren, och det var ok att kopiera texten och använda vid egna beg annonser av äkta Mollysar. Hon hade själv gjort så, berättade hon. En tanke bara, men om alla vi som har äkta vara börjar varna mindre inbitna Mollyiser så kanske uppmärksamheten höjs kring kopierna? www.tradera.com/Odd-Molly-klanning-2-modell-6... Inte min annons - men ev min blivande klänning??? Mina favorit alla kategorier är "plattan" tunikan - men kommer inte ihåg vad den heter, typ X-stich eller dyligt?
    HA!!Har läst hennes info om kopior nu o det sista stämde ju med min bok, att det var två "tomma" sidor i den.
    Känns bra för min känslaa att jag blivit lurad!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna