Inlägg från: Mamma2001 |Visa alla inlägg
  • Mamma2001

Odd Molly tråd för oss inbitna

Duntoffla skrev 2009-08-09 23:08:34 följande:
    Hej hej!När det gäller kopior så försöker jag undvika säljare som har många likadana (eller bara många helt enkelt) objekt ute där det är nya varor. För mig är det en liten varningsklocka. Är det däremot enstaka plagg eller begagnade känns det bättre.
    Jo, det är nog iof sant!
  • Mamma2001

Hej allihopa!
    Nu håller min lokala butik på att hänga fram Odd Molly nyheterna idag. Kände och klämde på diverse plagg idag.. Men det mesta gick i blått och rött  och det är inte mina favoritfärger (men kan ju bli om inte annat *fniss*).... Men kul att se plaggen IRL!

Det dom hängt fram än så länge var (de jag lagt på minnet vill säga...)
    -Buttondown blusen ,blå
    -light cotton embroided s/s ,mörkblå
    -light cotton embroided l/s, mörkblå
    -light cotton embroided l/s cherry

m.fl....

• Mamma2001
    Frusna flickan skrev 2009-08-12 23:24:09 följande:
    Jag ser att det tipsas mycket om linnen att ha under koftor och dylikt. Är det bara jag som har problem med att jag måste ha tröja för armhålorna. Jag vill liksom inte ha koftor och annat direkt emot för jag vill inte tvätta så ofta. Vill ju inte slita i onödan. Jag har alltid tunna väldigt åtsittande bomullströjor, mest u-ringat under. Det har jag under allt som har ärm så att säga..El använder ni sådana där armhålsskydd eller tvättar ni era plagg och koftor varje gång - (el efter ett par gånger)?Detta gäller givetvs nte på sommarplagg.
    under bomullskoftorna har jag linne eller en top...
    Ullkoftorna är jag inget stort fan av öht. Men när det används såhar jag helst en långärmad tunn top under.
  • Mamma2001
    Kajsan skrev 2009-08-13 19:40:49 följande:
    Milk and honey verkar ju också strunta  att beställa 4.or.Nu är jag ute efter en höstkappa/jacka bara egentligenm så vi får se o nån tar in det.Det är ju inte så svårt att sprnga till OM butiken ifs
    Här i stan så är det tvärtom... Finns typ aldrig 1:or ,och storlek 0 ska vi inte prata om! Därav så kan jag tyvärr inte gynna våran butik här i stan så ofta.... Vet inte vad det beror på? Sedan väljer dom oftast ut lite knepiga plagg med? Men iof, här i stan är det bara 50+ kvinnor och jag som köper OM verkar det som.... 
  • Mamma2001
    Stargirl skrev 2009-08-13 19:42:27 följande:
    Ja verkligen. Jag köper bara klassiska väskor. Dottern ska få tillgång till alla då hon fyller 15 år. Det blir hennes 15 års present Sparar alla påsar, dustbags, kvitton osv så hon kan ha glädje av dem.
    så söt present!
  • Mamma2001
    alias skrev 2009-08-13 22:40:34 följande:
    Försöker få lite ordning bland mina mollysar ... Vem var det som hade gjort en lista över alla kollektionerna med namn och år?Jag skulle bli jätteglad om någon kunde hjälpa mig med en länk ...
    www.minmolly.se har börjat sätta ihop en lista på kollektioner, år och bilder...
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna