Inlägg från: Mamma2001 |Visa alla inlägg
  • Mamma2001

Odd Molly tråd för oss inbitna

Stargirl skrev 2009-07-14 16:41:45 följande:
    Har du ingen superplated så måste du testa den i butiken. Den är absolut underbar!
    Näe den har jag inte... Här testas aldrig, utan bara köps
  • Mamma2001

Kom till Stockholm i morse.. Och bland det första man gjorde? Köpte en Livelot Blouse Almost Black... Så nu har man stillat om "beroendet" lite....

• Mamma2001

Idag kom jag hem med en "smock tunic jacket" i färgen Chalk. Supersöt, och jag är så nöjd!

• Mamma2001

Igår kväll kom vi hem från Stockholm, och jag har precis packat upp alla grejjer. Hann ju shoppa lite Molly plagg också. (snabbshoppade 3 till igår) så nu har jag handlat 6 stycken under en vecka så nu ska jag kunna hålla mig ett tag hoppas jag.....

• Mamma2001
    Duntoffla skrev 2009-07-19 11:22:25 följande:
    [citat]
    Hoppsan! Vad blev det för fint? Var du på några bra reor?Aporopå reor- rear någonsin OM-butiken sina plagg?

Fanns ju en del rea, men jag besökte dock bara 2 butiker som sålde Odd Molly...
    Det jag kom hem med var:

-Livelot Blouse ,Almost Black
    -Smock tunic jacket, Chalk
    -poplin s/sleeved frilled blouse , Rose
    -Private embroidered dress, Chalk
    -lovealot blouse, Almost Black

och innan jag får så köpte jag mig ett Pointelle linne i vitt
  • Mamma2001
    Duntoffla skrev 2009-07-19 16:56:45 följande:
    OT- har någon tips på snygga jeans att ha till OM´s tunikor/toppar? Är ute efter lite ljusare och smalare modell men för någon som har rumpa som en ladugårdsvägg och breda lår
    Jag har nog rätt raka och smala ben. (och rumpa!? Använder typ bara stuprörsjeans. Whyred har bra, även Dr Denim och Cheap Monday
  • Mamma2001
    Stargirl skrev 2009-07-19 15:02:09 följande:
    Lite OT men har detta hänt er?Förut var jag het gale i barnens kläder. Molo, Katvig, FITN, Ralph Lauren, Nova star, POP osv..... Jag shoppade knappt till mig själv utan bara till barnen. Nu har OM tagit över mitt intresse och jag bryr mig inte om kollektionerna för barnens kläder alls. Köper iofs fortfarande mängder med kläder till barnen men intresset för det har svalnat. Jag har ingen koll på vilka kläder POP har i höstens kollektion eller hur tryckern ser ut hos Molo....jag bara kliver in och shoppar.
    Jag köper fortfarande de mesta kläderna från PoP, Lacoste, Paul Frank, Villervalla, Molo, Katvig,Nova Star m.fl till minsta killen. Men jag kan hålla med om att jag inte har lika stor koll där längre på vad som komma skall.. Jag klickar hem/köper det jag ser för stunden nu för tiden. Förr satt man och längtade där tills nya kollektionen skulle komma (som det är nu till en själv med OM) Stora killen som snart är 8 vill ju mest bara ha sport/skate kläder etc... Lite coolare om han skulle beskriva dom själv
  • Mamma2001
    NovaAlexandra skrev 2009-07-19 19:38:42 följande:
    vet någon var jag kan hitta en poplin s/sleeved frilled blouse i storlek 4? ingenstans kanske...
    Salta Stänk i Vaxholm hade rätt många i den modellen kvar. Vit och rosa hade dom i massor av storlekar...
  • Mamma2001
    Kajsan skrev 2009-07-19 20:49:40 följande:
    För att jag ville göra en retur som hon nekade ( hon struntade helt enkelt att svara på både mina och Kreditors mejl i två veckor ).Sen när Kreditor ringde henne och sa åt henne att hon MÅSTE låta mig göra returen, det är enligt lag, så svarade hon på mina mejl.Då skrev hon blandannat  typ " Jag har kollat upp vart du jobbar och där är det minsann inte så lätt att göra returer heller, så varför skulle jag låta dig göra det? "Sen hade hon saxat från mitt jobbs hemsida och skrivit av vad de skriver om returrätt etc.Helt sjukt.Jag har nu skickat tillbaks plagget rekommenderat, men inte fått något mejl om att hon mottagit varan.Lång historia kort.
    men shit! Tur man aldrig handlat därifrån....
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna