Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

Puffig Pingla skrev 2009-07-23 11:04:31 följande:
    Countrydreams har den på rea men du får väl själv avgöra om du vill handla där. För mig har det funkat jättebra att handla hos henne men Kajsan tex har haft stora problem.Det är iaf en superskön blus. Jag har två st av den.
    Har oxå haft en massa problem. Sämsta web shoppen jag handlat av
  • Stargirl
    jompa skrev 2009-07-23 15:52:13 följande:
    Ok då provar jag med en stl 2 tror jag.Nu ska jag bara hitta en oxå Åhhh så har jag hittat en Lovley Knit i rätt färg med jag tvekar ändå, hur mycket användning har man för en sån, kanske ska satsta på fler toppar istället. Oj vilka I-landsproblem man har
    Jag använder mina JÄMT, som en kofta över ett linne, som en jacka över en klänning, när jag fryser på kvällen osv.
  • Stargirl
    jompa skrev 2009-07-23 16:04:50 följande:
    Ja var rädd för att den skulle vara så där användbar Har hittat en grå, vilket passar mig perfekt färgmässigt men är bara osäker på det oranga bandet.
    Det är kul med ngt som bryter av. KÖP säger jag.
  • Stargirl
    jompa skrev 2009-07-23 16:09:48 följande:
    Otippat att du skulle säga så Åhhh jag blir så osäker, det är ju en del pengar.Vad kostar de nya?
    1600 kostar de nya utan rea. Nu kan du dock fynda på rean.
  • Stargirl
    Milliemolly skrev 2009-07-23 23:22:57 följande:
    Jag skickade in mitt skräp-guld och fick 2.600 kr rätt i börsen Gött! Tar en dag sedan får man ett sms om summan Jag skickade in smycken från mitt ex, trasigt halsbandslås och någon gammal ful ring!
    En väninna skickade in trasiga smycken och ett par apfula armband. Hon fick 5000 kr
    Synd att jag inte har så mycket guld....det har jag gett bort.
  • Stargirl

Har funderat lite på att jag ofta ser plagg på odd molly.com som jag aldrig sett ngn annanstans. Har lagt upp en bild  bloggen. Svara gärna där om ni har ett svar på mina funderingar.

• Stargirl
    nick name skrev 2009-07-24 09:51:28 följande:
    Drömmer jag, eller stod det inte "1 day to go" igår också, på OM:s hemsida ang höst- och vår/sommarkollektionerna?
    Det stod det igår oxå.
  • Stargirl
    nick name skrev 2009-07-24 16:06:42 följande:
    Inte ska du väl till Drakborgen iklädd din livealot?
    Man kan till och med påta i trädgården med en livealot
  • Stargirl

Alltså detta är mina åsikter ang kopior....

- Ja det finns kopior. De kommer inte från fabriken och är gjorda någon annanstans.
    - Att ett OM plagg kostar lite att tillverka är ju en förutsättning att företaget ska överleva. Det är inte bara produktionskostnaden som kostar. Lägg på all logistik, personalen, PR, marknadsföring, design, service samt återförsäljarnas marginaler.
    Alla fattar väl att ett plagg inte kostar mer att tillverka än ett par € st. Annars skulle ju inte ett föregag kunna fortsätta att betala ut löner osv.
    - Att fabrikspersonalen får köpa varor till reducerat pris som sedan dyker upp på Tradera. Det låter ju helt otroligt. Att en kines som syr kläder i en fabrik i Kina ska ha den kunskapen få ut OM kläderna i säljkanaler i Sverige känns så långsökt. Jag tror om detta blev känt av OM så skulle de stoppa det på en gång. Oftast i fabriker i kina får personalen ingen tillgång till produkterna som tillverkas för att hindra att de säljs vidare (min egna erfaranhet av dem företag jag jobbat hos som haft fabriker i Kina)

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna