Odd Molly tråd för oss inbitna

Har funderat lite på att jag ofta ser plagg på odd molly.com som jag aldrig sett ngn annanstans. Har lagt upp en bild bloggen. Svara gärna där om ni har ett svar på mina funderingar.
Alltså detta är mina åsikter ang kopior....
- Ja det finns kopior. De kommer inte från fabriken och är gjorda någon annanstans.
- Att ett OM plagg kostar lite att tillverka är ju en förutsättning att företaget ska överleva. Det är inte bara produktionskostnaden som kostar. Lägg på all logistik, personalen, PR, marknadsföring, design, service samt återförsäljarnas marginaler.
Alla fattar väl att ett plagg inte kostar mer att tillverka än ett par € st. Annars skulle ju inte ett föregag kunna fortsätta att betala ut löner osv.
- Att fabrikspersonalen får köpa varor till reducerat pris som sedan dyker upp på Tradera. Det låter ju helt otroligt. Att en kines som syr kläder i en fabrik i Kina ska ha den kunskapen få ut OM kläderna i säljkanaler i Sverige känns så långsökt. Jag tror om detta blev känt av OM så skulle de stoppa det på en gång. Oftast i fabriker i kina får personalen ingen tillgång till produkterna som tillverkas för att hindra att de säljs vidare (min egna erfaranhet av dem företag jag jobbat hos som haft fabriker i Kina)