Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

Verkligen jättefina kläder 2010 men det är egentligen inte innan de landar i hyllorna man får en riktig känsla vad man tycker.

• Stargirl
    Lillpinglan skrev 2009-08-02 08:55:55 följande:
    Hej!Ny i den här världen... både i Odd Molly- och forumvärlden... :)Köpte tre plagg online från en webbutik, varav jag är för stor för åtminstone två plagg... Men får man annonsera ut kläder här i forumet? Eller finns särskild tråd för det? (Skriver inte vilka plagg det är eller storlekar, förrän jag får svar från någon av er proffs..). Kvitto finns såklart, köpte dem här i veckan!
    Nej, man får inte annonsera här. Det bästa är att lägga ut dem på tradera tror jag.
  • Stargirl
    One skrev 2009-08-02 11:38:16 följande:
    Går fortfarande och myser över mina blåa kappa...helt underbar...och den sprider fortfarande en svag mollydoft, trots att den inte legat i sin påse...I´m so happy!Men tjejer, jag är lite sugen på indy dress i chocolate...men tror ni att man kan ha det...jag är 3o+....passar den verkligen på hösten också med sina fjärilar? Jag gillar den men jag har en annan klänning som jag vill ha som kommer snart...om den inte kostar skjortan förstås...och om man hinner med att få den när man fått reda på hur storleken är på den. Jättejobbigt förresten att man inte kan veta hur storlekarna är...då är det ju liksom ursvårt att förboka....suck.
    Hahaha...vem är inte 30+ Jar har iofs taraddile dress men den har oxå fjärilar. Klart du kan ha den. Bild finns på min i bloggen om det är intressant.
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2009-08-02 18:39:19 följande:
    DESPERAT BEHOV AV HJÄLP!Min fina Berry Dress ligger nerpackad med tags kvar i sin påse och väntar på att få användas på lördag då vi ska på bröllop.Men NÄ, då har dottern , med pizza i handen , tagit fram den och smetat en stor oljig röd pizzafläck på framsidan.Vad är oddsen?!Jag har Vanish gele och galltvål hemma, vad ska jag prova?Eller har nån nåt annat förslag? Det är ju en MARDRÖM!!
    OJ shit....ta diskmedel. Lägg plagget i ljummet vatten och diskmedel en stund och skrubba försiktigt med diskmedel på fläcken. Tvätta sedan med vanligt tvättmedel i 30 grader och fintvättsprogram.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-08-02 22:36:11 följande:
    Sitter här och velar om jag ska göra mig av med Lovelier kniten då den känns lite för stor. Eller bör man spara den om man av ngn anledning ökar i vikt ? Gillar ju färgen och så men en 1:a kanske sitter ännu bättre? *velig*
    Mina är stora med flit. Vill kunna ha en blus eller liknande på vintern under.
  • Stargirl

Buhuuuu...hittade precis en åkpåse till min vagn uppäten av möss i vårat förråd *rädd* tänk om de får smak av mina OM plagg och ger sig in i huset....
    Så trist....åkpåsen var ju inte direkt gratis.

• Stargirl
    summertime123 skrev 2009-08-03 11:22:44 följande:
    hej! Brukar smygläsa här ibland och kände att det var dags att skriva ett inlägg Fyndade precis en lovely knit rosa 50% i min lokala butik Intermezzo i Näsbypark. Det fanns en grandmas coat rosa i strlk 4 kvar, har för mig att jag läste förut att det var nån som letade efter det!? Annars va det inte mkt kvar, mest koftor faktiskt...
    Kul! Den rosa är så fin. Grattis.
  • Stargirl
    Ugglan71 skrev 2009-08-03 11:45:27 följande:
    Fy vad trist. Vi hade liggdelen till vår fösta vagn (har tre barn) i källaren. Råttorna har varit där och bajsat och kissat i liggdelen. Luktade så illa...
    Ja riktigt äckligt. De har ätit på en gammal filt tidigare...tror att det är möss faktiskt. Men man vet ju aldrig. Tänk om det är sånna stoooora råttor....Nu kan vi ju inte förvara ngt i förrådet alls. 'suck*
  • Stargirl
    Pokergirl skrev 2009-08-03 12:32:59 följande:
    Stargirl: Ta dit anticimex så ni får bukt med bekymret, ingår i hemförsäkring så det kostar bara någon tusenlapp, beroende på självrisk.Sara Mia: tack! ska testa att ringa.
    ja det måste vi göra....kanske får vi skylal oss själva lite när vi har sådant "musvänligt" i bithöjd för dessa små äckliga saker...
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna