Inlägg från: Milliemolly |Visa alla inlägg
  • Milliemolly

Odd Molly tråd för oss inbitna

Vilken är din absoluta favorit Molly? * daily lovin blouse rosa och vit och alla koftor
    Vilken Molly anser du vara mest användbar? * koftorna och tunikor
    Vilken Molly önskar Du dig? * vit klänning från kollektionen med fågeln
    Vilken Molly ångrar du att du köpt? grå tröja med broderi, passar ejmin byst

• Milliemolly
    gumzan skrev 2009-06-29 20:51:46 följande:
    Hej ni Odd Molly galna, ni vet väl att Odd Molly säljs på Kosta Outlet! Där det är 30-70% på plaggen.
    Är det sant??????????????????
  • Milliemolly

Ang kopior! Jag maialde en säljare på Tradera som hade ett antal nya plagg ute, inga egna bilder och väldigt låga priser.

Se svaret jag fick nedan: Vad tror ni om det? Då borde ju flera fabriksarbetande kineser gå klädda i Mollykläder i Kina. Alla har ju inte bekanta eller internet

Hej

Tack för ditt mail. Odd Molly kläderna som jag säljer är inte fejkade. Anledningen till varför jag säljer så många är för att jag har kontakter. Det är min systers man som har vänner i olika fabriker i Kina och en av de är just den fabriken som tillverkar Odd Molly orginalen (ja, Odd Molly tillverkas i Kina). Personalen i fabriken får då och då en del kläder som bonus för hårt arbete och de säljer självklart kläderna vidare. Just dessa kläder som jag har är en gåva som jag fått av min systers mans vän som själv köper och säljer kläderna från denna fabrik.

Angående kvalitén på Odd Molly kläderna som jag har så är de helt nya & oanvändna men jag vet självklart inte om de eventuellt kan vara andra sortering, ha mindre skönhetsfel osv. Men vad jag vet så är detta en mycket liten risk då de ser mycket bra ut och håller en god kvalité. Dessutom så säljer jag för så låga priser så det kompenserar ju för detta om det nu skulle inträffa, men som sagt så är detta tveksamt att det skulle inträffa. Anledningen till att jag inte har egna bilder är för att jag inte har en kamera så jag var tvungen att låna bilderna från en annan säljare (som självklart godkände detta först). Och den långa leveranstiden som jag har angett är för att jag ofta är på resande fot så jag vet aldrig när jag kommer att vara hemma i tid för att skicka iväg paketen så därför har jag garderat mig själv genom att ange lång leveranstid så att mina köpare inte ska bli besvikna. Jag har nu sålt slut på alla de sista Odd Molly klänningarna som jag hade på annat håll så därför var jag tvungen att avsluta de auktionerna som jag hade ute på Tradera.

Tills sist så vill jag bara tillägga att jag är en mycket seriös säljare, du kan se på mina tidigare omdömen att jag har en hel del mycket nöjda kunder som har fått sina vinster i god tid och aldrig ens klagat det minsta. Jag tycker att det är extremt tråkigt av dig, och alla andra därute, som bara vill förstöra för mig (och andra säljare) genom att hota mig att stänga ner mitt konto och göra anmälningar till Tradera. Ni slösar bara er tid och jag tror ärligt talat att ni har alldeles för mycket tid över för struntsaker. Ta inte illa upp men litar ni inte på mig som säljare och känner er osäkra att handla på Tradera så varför handlar ni inte via nätbutik eller vanlig butik istället? Det finns ju en massa Odd Molly plagg därute som ni kan köpa på annat håll. Jag önskar er en trevlig dag & hoppas att detta mail svarade på alla era funderingar.

• Milliemolly
    pumbalumba skrev 2009-07-06 21:44:16 följande:
    Nu har jag lockat in syrran med i OM "träsket". Maken har resignerat och det är han som fixat turen till Kosta, med orden att där kanske det blir lite billigare han kan ju leva i den tron. han vet inte riktigt att det finns mängder med affärer som säljer OM
    Urbudet var skralt I kOsta. Var där igår.

Jag köpte en virkad lively knit i beige med 40% på 2500. den fanns väven i blålila.

sedan fanns det tunna tunikor och wrapstunikor.

Den boderade klänningen fanns med 40% på 2900 kr i rödvit och blåvit.

Sedan fanns det en runn klänning och mjukisfladdermassmönstrade linnen och klänningar. Några jenas också. Och grå mjukisklänning.

Det var alles.

jag blev lite besviken faktiskt men shoppade såklart en klänning.
  • Milliemolly
    Puffig Pingla skrev 2009-07-07 15:24:02 följande:
    Vi kanske ska starta huvudlösas klubb. Eller så kan vi skaffa burka Ditt kort var ju klart bättre än mitt fyllekort iaf parlorforpinglor.blogspot.com/. Ser ut som jag druckit kl 8.00 på morgonen .
    vilket märke är det på de fina gummistövlarna? VILL HA :_)
  • Milliemolly

Ligger Odd MOlly butiken på Humlegatan eller Humlegårdsgatan?

är det precis vid Humlegården?

är Humlegården den vid Brolins krog Undici? Eller var är det?

Blekingebo_

• Milliemolly

Underbara tipsare ni är här i tråden. Har länge känt mig ensam med mitt Molly-intress och lite "retad" av sambon för det........................skönt att kunna visa honom att vi är MÅNGA!

En liten fråga till. LjusRosa tenfold knit med Odd MOlly i marint på ryggen i bomull- finns den att hitta någonstans?

• Milliemolly

Jag är så feg så att när jag flyger på semester vågar jag inte packa mollisar.............jag är rädd att bagaget ska försvinna!

Jag tänker tom döpa min framtida dotter (om det blir en tjej) till Molly. Såklart inte bara efter märket utan för att jag tycker det är så gulligt och fint

Isåfall kommer båda barnen att vara "klädmärken" hi....hi.......

I morgon sak jag skicka bud på rosa linne på Åhlens i stockholm. Perfekt att komisar är där på semester nu när man har 60 mil dit!

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna