Inlägg från: Milliemolly |Visa alla inlägg
  • Milliemolly

Odd Molly tråd för oss inbitna

Här skämtas det ibland lite om märket som

"Old Miffo"

det är väldigt många damer/tanter som bär kläderna
  • Milliemolly

Nu florerar samma bilder på mak-outdressarna på Tradera igen.................men nya äsljarnamn.

Dessa 3 har samma bilder............många objekt, nya och lånade bilder. Låga priser.

A----i
    Fi...li...a
    Delo--------2---9

SKUMT!

• Milliemolly
    alias skrev 2009-07-12 20:57:24 följande:
    Åhléns har massor, i grått, rosa och vitt. Några även i blått.Jag har f ö shoppat Native shirten nu, antog att ni var trötta på mitt tjat så jag slog till.
    Tack för tipset! Linnet är köpt med skickebud.

Vad säger ni experter om Pointellelinnet? Har ni er vanliga strl eller går ni upp eller rent av ner i strl?
  • Milliemolly
    villemina skrev 2009-07-13 09:50:43 följande:
    Har inte tänkt på det innan, men när jag var på festival (fest i hela stan med en massa uppträden, trubadurer och öl-tält) i helgen så märkte jag att det endast var damer (över 50) som bar OM-plagg... Jag har aldrig tänkt på det innan. Jag gillar plaggen och tycker inte man kan säga att det är "tantiga" kläder alls. Snackade lite med en kompis om det och hon konstaterade att det kanske mest är "tanterna" som har råd med dessa plagg, eftersom de är ganska dyra. Småbarnsfamiljer lägger hellre pengarna på något annat som de behöver. Kanske är rätt? Tycker du att något OM-plagg känns "tant"? Jag kan inte säga att något speciellt plagg är tantigt, men jag älskar inte ALLA OM-kläder. Svårt att gilla en HEL kollektion, oavsett vilket märke det är, tycker jag. Vad tycker ni?
    Koftorna är mkt populära bland 55+ på mitt jobb och här där jag bor. Lovely kniten är ju som en kavajkofta.

Min mamma på 59 år har en blus men 6 koftor i sin Molly-garderob. Tyvärr är hon halva min strl så jag kan inte låna
  • Milliemolly

Nu är jag NYBÖRJARBLOGGARE!

Om oddmollykläder, syskonlängtan, viktminskning mm................

mollywithdreams.blogspot.com/

ps. vet inte hur man gör för att få blogen att synas i svagt grått under ett inlägg. Måste man vara plus för det?

• Milliemolly
    Peak skrev 2009-07-14 20:22:24 följande:
    någon som vet vart denna finns till bra pris (dvs rea)www.folkart.se/produkt.php&iid=2736 slut på den här sidan...
    den finns för 900 kr på Mathilde i Sthlm (lite sent svar kasnke, läser ifatt tråden nu)
  • Milliemolly
    gambia90 skrev 2009-07-15 15:18:49 följande:
    Skall till Grancanaria i vinter (playadelingles) Säljs det OM där?
    Det säljs mest sportkläder och märke typ Lacoste, Replay osv om du sak ha äkta.

Åk ut till de fina butikerna förbi Maspalomas, vid fyren. Där är äkta varor men icke billigt.

Nere i centrum i Playa del Ingles finns lite butiker men inga spec.märke om man letar efter det.

Rolig info är att det finns bara EN ägare som äger alla parfymaffärer på ön. Därav är proserna samma överallt om det inte är tillbud.

Förresten shoppade jag lite Dieselunderkläder och Fila-när jag var där sist. Sportskor kan man också fynda t ex Nike Shox.

Nu ska jag kolla erbjudandet på Ajabaja.
  • Milliemolly
    pumbalumba skrev 2009-07-16 16:08:16 följande:
    Fick äntligen min Lovely knit som jag ringde och beställde från Mathilde. Tyvärr kom inte min Crochet Lovely knit, den var slut Men de är ju verkligen super trevliga där.I alla fall om någon springer på en Crochet lovely knit eller grandma's i strlk 4 så säg gärna till. Har fått sådana cravings efter Om. Ska inte kolla i era fina Bloggar och inte heller på några nät sidor Kollade in på OM hemsida och hittade massor av fint jag vill ha. Vet ni om alla underbara plagg har släppts i Sverige?
    Kosta outlet har Crochet-koftan med 40%. Fanns i chalk och lila. De hade massor när jag var där och i alla storlekar.
  • Milliemolly
    Cashew skrev 2009-06-08 20:53:39 följande:
    Hejjag har tidigare tittat lite på OM men tyckt att det varit för mönstrat för min smak. har precis upptäckt märket Melmelli som jag bara älskar och tycker att det påminner om OM så jag har tittat lite närmre nu på deras kollektion och det finns en hel del snygga lite "neutralare" plagg också som jag är grymt sugen på men de är ju ganska så dyra tyvärr. är det någon som vet om de fortfarande finns i Gällstad eller om de finns någon annan outlet i närheten av Göteborg som säljer OM?
    Åh jag älskar både Melmelli och odd Molly! Finns en butik i ystad som säljer båda! Jag tänkte gifta mig i en Molly-klänning men det blev en Melmelli istället De har lite "renare" stil.

I morgon ska jag klämma på lite Mollysar då jag ska till storstan och klippa mig
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna