• elma

Odd Molly tråd för oss inbitna

Ni som varit på Kosta outlet, fanns tenfold knit i både ull och bomull där? Eller är det någon som vet någon webshop som har bomullen på rea???

• elma

SaraMia: Mathilde hade inga Fields of lace i stl 0 och1 när jag ringde dit häromdagen, bara stl 3 och 4. Men de kan ju ha misstagit sig! Om du hittar någon, knip en åt mig med!

• elma

halloj, har varit en tur i malmö och fyndat lite OM. En tootsie coat i stl 1 fyndade jag , en spoiler skirt stl 2 och en jane loves terry dress stl 1. Kappan var det egentligen 30% på men jag frågade om de skulle sänka något mer och att jag var på besök, då fick jag 40%, vilket slutade i att kappan blev min för drygt 1800 kr. Spoiler skirten fick jag för 349:- och klänningen för 650. Allt i tre olika butiker .

Och nu har plaskortet inhandlat några linnen till från shirtfactory, de mörkrosa är på rea nu för 29 euro!

• elma

och det menade jag med i mitt inlägg, shirtstory, inte shirtfactory

• elma

Siabellon: Det finns alltid människor som vill veta och tror sig veta och kunna mest och bäst om saker...det är svårt att bemöta sådana påstående som denne anonyme kommer med. Det är säket så att de kan finnas någon sanning i det denne skriver men jag personligen vill hellre vara " omedvetet lycklig" och glädjas av mina kläder. Ignorant tycker säkert vissa, men det är mina pengar och jag har rätten att välja vart jag vill spendera dem....

• elma

är det någon som vet var det finns en "full emb lace dress" 860 stl 1 på rea??? Har blivit bjuden på "fin" fest och får tillfälle att köpa något festligt!

• elma

puffar lite på min fråga från igårkväll. Någon som vet var jag kan hitta denna klänning som Bambi bland annat pratat omi sin blogg? Ska på fest och vill vara fin:

bambi.blogg.se/2009/may/full-emb-lace-dress.html

ytterligare en fråga. Hur är dessa klänningar i storleken, i och med att de har en underklänning och de i sig är ju lite små (jag har gått upp en storlek i spoilertanken, innebär det att jag borde ha en 2:a ist för en 1:a i klänningen?)?!

• elma

tack för hjälpen alla med tips var jag kan hitta klänningen. Fått napp på en på annons på en full emb lace dress i färgen chalk, nypris 3199:- och hon vill 2000:-. Det är helt ok va? försöker motivera mitt inköp.

Mitt lilla dilemma är att jag beställt den gröna full emb lace dressen från Idyll i stl 2 för det var vad hon hade kvar, men jag är rädd att den är för stor och jag vill inte sy in den själv!!! Jag får väl sälja den om det skulle vara så. Eller så kan jag behålla båda, en mindre chalk och en lite större grön....

• elma

NewYorker: japp, underklänningen ingår!

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna