Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Frusna flickan skrev 2009-08-07 20:12:50 följande:
    Duntoffla: Blev just kär i din Lovefirst tunic pink  BT............ Har ej sett den i den färgen innan. Ljuvlig  
    Jag hade inte heller spanat in den. Egentligen känns kanske chalk mer praktisk (lättmatchad) men den fanns bara i "fel" storlekar. Tror att tunikan blir toppenfin till ett par jeans. Hade du visat mig den tunikan för ett halvår sen hade jag tyckt den varit skitful Smaken ändrar sig lite...
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2009-08-07 20:49:54 följande:
    Ja man behöver vänja sig vid vissa. Ofta tar jag en lugnare färg för att jag tänker att det är mer praktiskt men det man oftast får komplimanger för är det man själv inte gissat. Jag har en smock shirt dark pink. Den är nte alls svår och jag kan tänka mig att ungefär det som passar tll den passar till din fina lovefirst. Jag gillar själv att få matchningstips så jag ger några. Jenas som du sa men även jeanskjol el svart kjol är superfint (kanske ej mitt  högsommaren) Sedan har jag ett par grå byxor som är superfina till det rosa - se BT. De kostade inte ens en hundring
    jag är också lite "feg". Har mkt svart i garderoben men började i våras med lite starkare färger och shit vad komplimanger jag fick Särskilt från killar på jobbet.

Vilka grå pratar du om? ÄR det inte jeans i BT?

Som tur är har jag snart en pleated denim skirt på väg hem
  • Duntoffla
    pumbalumba skrev 2009-08-07 20:23:19 följande:
    Måste förresten delge en rätt komisk situation. Jag har ju hitintills bara lyckats samla på mig 5 OM plagg. I alla fall häromdagen så träffade jag för första gången frun till en kusin till mig(en kusin jag inte träffat på 15 år) Jag hade min makeout dress rosa med matchande trällor och där kommer hon i makeout dress gul i matchande trällor. Till råga på allt hade vi i princip samma frisyr. Helt klart var klädvalet en riktig isbrytare
    Haha... vilket sammanträffande! Då hade ni något att prata om i alla fall
    Frusna flickan skrev 2009-08-07 21:10:45 följande:
    Du var nog där inne medan jag klistrade och höll på Lätt oteknisk som jag är..
    Snygga!
  • Duntoffla

Är det någon som har tips på lite längre linnen liknande OM private embroidered dress/tank som är något billigare? Är ute efter offwhite eller liknande färg att kunna ha under lite kortare tunikor.

• Duntoffla
    Duntoffla skrev 2009-08-07 23:49:42 följande:
    Är det någon som har tips på lite längre linnen liknande OM private embroidered dress/tank som är något billigare? Är ute efter offwhite eller liknande färg att kunna ha under lite kortare tunikor.
    Oj, vad konstigt det blev!

En annan fråga- hur är secret button tunikan i storlek? Jag har 2 i summer of 2007 tunikan, 2 i Lovely knit men 3 i ex frilled blouse. Någon som vet?
  • Duntoffla
    Bina skrev 2009-08-08 06:45:09 följande:
    Jag startade igår en Swapsida där man själv lägger upp sina efterlysningar.. när man sedan sålt-bytt-köpt skriver man ett nytt inlägg och det gamla raderas. Det är således den enda administrationen som krävs av någon annan. everydaymolly.blogspot.com/2009/08/swap-kop-s...
    Åh vad bra! Menade ju inte att just DU måste gör det med mitt inlägg

Ska genast kika in.
  • Duntoffla
    Bina- såg att du shoppade den tunika/klänning jag hade span på . Grattis till ett bra köp! Var själv väldigt osäker på vilken storlek jag borde ta. Har du en sån sen tidigare och vet hur de är? Jag verkar ju ha 2 i det mesta men som sagt strl 3 i ex poplin frilled och smock blouse
    jompa skrev 2009-08-08 08:37:01 följande:
    Någon som vet hur dessa är i stl. www.tradera.com/ODD-MOLLY-11A-VELVET-HOOD-Stl... Är de små så man kan gå upp en stl mot den man brukar ha?
    Vilken fin! Kan tyvärr inte hjälpa dig med storleken dock. Såg de gula i Halmstad men kollade inte närmre på dem.
  • Duntoffla
    jompa skrev 2009-08-08 08:42:59 följande:
    Åhhhh en gul hade varit fint, eller den turkosa, eller kanske den rosa. Hmmmm svåra val.
    Ja, den gula var superfin. Men även turkos och rosa

Jag har en rosa velourdress hemma (inte OM) och älskar den!
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2009-08-08 11:54:15 följande:
    Ja denna säljaren ha ringet att sälja. Någon använder någon annans personuppgifter - det är en lurendrejare som är anmäld.
    Äh fy vad ruttet! {#lang_emotions_djavulsk}Tur jag inte budade och blev besviken. NU känns det ännu mer angeläget med den nya köp/sälj som Bina lagt upp.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna