Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Ullis 10 skrev 2009-07-16 14:36:03 följande:
    Ja, den var det!!Väntar på 327:orna... är man knäpp om man köper en i var färg:)?Brodyren släppte på min grå så den fick jag reklamera, så trist när det verkligen är något man vill ha, den var givetvis slut överallt.. I butiken sa de att den var sydd med för korta trådar..
    Väntar fortfarande på att jag ska fatta hypen med 357:orna. Men den kommer nog
  • Puffig Pingla
    Ullis 10 skrev 2009-07-16 14:40:01 följande:
    ska investera i ett par pointelle också, inte den mest speciella designen, men finns det ngt skönare att ha på sig? Vill helst ha kappan, almost black m all brodyr, men huga vilket pris...:)Glad att jag har den långa grå velourjackan m fjäril på ryggen från i våras iallafall.. kommer inte ihåg namnet - får plugga på lite!!
    Jag älskar pointelle. De är så gosiga. Har en liten bunt hemma.
    Men cupcaken konkurrerar bra den oxå.
  • Puffig Pingla
    freemind skrev 2009-07-16 14:48:53 följande:
    Har du provat dem?De är underbara på och riktigt smickrande för figuren :)
    Haha, det är därför jag inte provar dem. Funkar liksom inte med ett behov till på min lista.
    MinSeth skrev 2009-07-16 15:35:36 följande:
    Neeeej! Jag fick hem min fiiiiiiina Taradiddle dree i powder från Milk and Honey och så visar det sig att jag fått en 3:a ist för den 1:a som jag beställt! Jag bryter ihop!
    Fy vad surt. Hoppas de kan byta den snabbt.
  • Puffig Pingla
    pumbalumba skrev 2009-07-16 16:08:16 följande:
    Fick äntligen min Lovely knit som jag ringde och beställde från Mathilde. Tyvärr kom inte min Crochet Lovely knit, den var slut Men de är ju verkligen super trevliga där.I alla fall om någon springer på en Crochet lovely knit eller grandma's i strlk 4 så säg gärna till. Har fått sådana cravings efter Om. Ska inte kolla i era fina Bloggar och inte heller på några nät sidor Kollade in på OM hemsida och hittade massor av fint jag vill ha. Vet ni om alla underbara plagg har släppts i Sverige?

*lirkar med fingret och säger "jo, följ med i fördärvet*

Jag verkligen gillar Mathilde. De var så schyssta och lät mig byta trots en massa regler om rea och bytesrätt. Och de jagar alltid runt hela butiken när man inte hittar något plagg.

Ska köra spaning på Grandma's och crocheten.

• Puffig Pingla
    Ullis 10 skrev 2009-07-16 14:47:14 följande:
    914 comma top är den enda jag köpt på tradera (ny). Efter att ha läst i era underbara bloggar så vågar jag knappt mig på något där... Inte kul m kopiorna.. Hm.. Fick den till ett mycket bra pris..
    Fast gamla kollektioner brukar vara helt ok att köpa på tradera. De du ska passa dig för är de som listas i bloggar och som även finns någonstans i tråden.

Det är ett bra sätt att få variation i garderoben för de nya plaggen finns nästan på var man nu.
  • Puffig Pingla
    Sara Mia skrev 2009-07-16 19:25:41 följande:
    Hej!Är ny här på forumet, men har följt bambis blogg ett längre tag. Sedan har mitt Molly-intresse tagit mig till flera andra Molly-bloggar som jag lagt som favoriter. Själv har jag ingen egen blogg. Det är verkligen kul att se att så många delar detta intresse. Ingen annan verkar förstå tjusningen med dessa plagg och därför känns det kul att joina fan-cluben.Apropå ingenting, är det någon som vet någon butik där det hänger en övergiven fields of lace (helst vit) i strl 0 och bara väntar på ett trevligt hem?
    Välkommen till OM-träsket .

Sist jag var på Mathilde hade de åtminstone en vit FoL kvar och jag trooooor att det var en 0:a. Du kan ju ringa dit och höra. Sen skulle Wink i Sturegallerian ha den i 0 men jag kommer inte ihåg om jag såg vit där.
  • Puffig Pingla
    pumbalumba skrev 2009-07-16 20:59:58 följande:
    På tal om Mathilde, har de två butiker? Tänkte ringa och kolla om de har lite annat jag vill ha, hittade olika telefonnummer.
    Ja, de har en liten på Biblioteksgatan och den stora ligger i PK-huset på Hamngatan.
    Det är nedervåningen på Hamngatan som har OM (de har tre våningar).
  • Puffig Pingla
    Sara Mia skrev 2009-07-16 21:17:22 följande:
    Även chalk storlek 0 kan jag tänka mig, fast helst den vita
    Den vita är ju "limited edition" så den har gjorts i begränsad upplaga och kan därmed vara svår att få tag på.

Kan du tänka dig en 1:a så skrev Bambi att Pure & Simple hade en vit kvar idag.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna