• Kajsan

Odd Molly tråd för oss inbitna

Pokergirl skrev 2009-06-23 22:56:59 följande:
    Härligt! Vilken färg valde du på spring coat?
    En beige...fast jag vet inte om jag hellre kanske ville ha den mörka {#lang_emotions_undecided}
    Lattemamma med Bugaboo och höga klackar!
  • Kajsan

ÅÅÅ Spring Coaten var något trång över bysten, och hon hade inte större storlek på Country Dreams.
    Tyvärr anser hon inte att konsumentköplagen gäller hennes butik och jag har inte rätt att skicka tillbaks den.
    Fast det är ju inget att diskutera, passar den inte så skickar jag tillbaks den.
    Såklart.
    Men trist var det, den var ju såååå fin! {#lang_emotions_heart}

• Kajsan
    Pokergirl skrev 2009-06-24 21:37:37 följande:
    Kajsan: Enligt distanshandelslagen har du öppet köp, inget snack om saken!
    Jag vet, och om jag bestämmer mig för att skicka tillbaks den så kommer jag ju göra det.
    Men det är trist att behöva bråka om det.{#lang_emotions_frown}
  • Kajsan

Nä jag funderar bara på om butiksägarna i allmänhet inte _vet_ vad det är för lagar som gäller, man tycker ju att det borde vara basic kun skaper när man har en butik.
    Eller om det är så att de kan lagarna men kör en fuling och försöker lura oupplysta kunder {#lang_emotions_undecided}
    Jag vet inte vad som är värst.
    men både Redheofsweden och Country dreams har försökt köra det nu på rean ...

• Kajsan

Undrar om man orkar åka in till stan och leta efter en Spring Coat i strl 4, den lär ju vara slut överallt

• Kajsan
    Toddes fru skrev 2009-06-25 00:12:10 följande:
    Bara en fråga! Är det alltså öppet köp enligt lagen även på rea när man handlar på internet? Har nämligen beställt en klänning från ajabajakids som jag tror är för liten(har inte hämtat ut den ännu), den var på rea och jag läste på deras sida att det ej var öppet köp på rea bara bytesrätt/tillgodokvitto. Dom har inget annat jag vill ha, vad är det för regler som gäller?? Tacksam för hjälp!
    www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp&lngArticleId=197
  • Kajsan
    efva skrev 2009-06-24 23:31:27 följande:
    Även Kii skriver att de inte har bytes och ångerrätt på rean. Men mig lurar de inte tyvärr är det kanske andra som blir vilseledda. Dålig stil tycker jag.
    Ja och viktigt att veta är att det inte går att komma ifrån lagen bara för att man skrivit något annat på sin hemsida.
  • Kajsan

Kul Country dreams är, igår påstod hon ju att hon inte hade öppet köp och att jag inte fick skicka tillbaks varorna.
    Då svarade jag att jag har rätt till det och frågade hur vi skulle göra med betalningen etc.
    men nädå, det svarar hon helt enkelt inte på.
    {#lang_emotions_undecided}

• Kajsan

Det sjukaste är att hon inte har returadress nånstans på hemsidan och svarar inte på vart paketet ska skickas.
    Jag antar att jag får skicka det hem till henne, rekommenderat om jag inte får svar.

• Kajsan
    NovaAlexandra skrev 2009-06-25 19:48:49 följande:
    jag fick adressen iaf. pma om du vill ha den.
    Det är säkert samma som den man får fram om man kollar mobilnr på eniro? Länsmansv 24?
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna