Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bina skrev 2009-07-10 12:33:12 följande:
    Ja -joo okejrå.. vad är du ute efter?
    Jag tror jag vill ha full embroided smock dress eller taradiddle dree dress och en livealot blouse. Den har jag tänkt på att köpa länge men inte blivit av.
  • Stargirl
    One skrev 2009-07-10 12:43:27 följande:
    Står på juniform att Taradiddle dree är "liten i storleken". Betyder det att man ska gå upp i storlek eller ej?? Eller ska man inte lyssna på det som de säger? Står inget sådant hos de andra butikerna som börjat!Snabb hjälp önskas!Jag har oftast stl 2 men har lite kraftigare överarmar tydligen så ska jag köra på stl 3 då? Har egentligen förbeställt en i stl 2 men den butiken har inte fått sina ännu och där är treorna redan slut.Så snabbt! Jag vill inte missa den här klännigen!Blev en livaalot blus rosa, fast jag inte tänkt mig det men den var så läcker med sina svarta detaljer.
    Aaaaah.....vad svårt. Då måste jag absolut ta en stl 1 men tänk om den är för liten.
    Bina skrev 2009-07-10 12:43:00 följande:
    och du måste absolut köpa dem från aja-baja
    Hahaha...nej egentligen inte men jag köper gärna därifrån. Men om de inte uppdaterar snart så struntar jag i dem.
  • Stargirl
    gambia90 skrev 2009-07-10 12:52:37 följande:
    japp, det är favoritbutik just nu. Så jäkla bra service!
    Jag som just beställde en taradiddle dress från folkart i färgen powder. Är ju rädd att jag missar dem och sen är de slut. Men väntar på att inhandla mer till i eftermiddag från aja baja. Det är min favvobutik oxå sedan länge.
  • Stargirl
    gambia90 skrev 2009-07-10 12:58:07 följande:
    ja de verkar gå åt snabbt!
    Ju just den färgen verkar poppis. Så jag vågade inte chansa. Jag har dessutom lite jobbsaker som jag måste göra under eftermiddagen så det kan störa mitt uppdaterande på ajabaja *s*
  • Stargirl
    One skrev 2009-07-10 13:35:53 följande:
    Info till alla: fick svar från Tintinstyle ang taradiddle dree och storleken och de rek. också att man går upp en storlek.Så det gjorde jag nu....fast nu fick det bli en royal istället... och den rosa livealot blusen...Huvva!Nu blir det att hålla hårt i kort/plånbok!!
    Jag är normalt stl 0 men gått upp i stl på Makeout dress då den var lite tight runt ryggen. Så jag gick oxå upp i syl till stl 1 i denna klänning. Hoppas det räcker bara.....
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2009-07-11 10:35:54 följande:
    Har beställt en taradiddle dress Royal, prupurlila med rosor. Ni andra som köpt taradiddle dress av något slag, ni har inte missat att gå upp 1 strl  då det rekommenderas för att de är så små, alla modellerna.
    Jag  är ibland en 0:a och ibland en 1:a så jag tog en 1:a. I värsta fall får jag väl skicka tillbax den....
  • Stargirl
    Audrey Will skrev 2009-07-11 10:58:50 följande:
    Jag blev förälskad i Native Shirt när den dök upp på Tradera, men när jag såg den i andra färger på Webshops releasen igår tyckte jag den var lite ryshpyshig, vill nog se den irl först! Blir också lite förvånad att denne egyptiske säljare kommer ha vissa plagg leveransklara redan om ett par veckor..Är det förresten bara jag som tycker prissättningen är lite märklig? Att Native shirt är 300 kr dyrare än Taradiddlen dress butterfly?Jag måste fråga er 08:or en sak! Jag ser att ni nästan alltid är inne på Mathilde och andra mindre butiker - jag trodde Odd Molly butiken (på Humlegatan) skulle vara överlägsen och ha störst sortiment! Är det inte så?? Och PS. Hela den här tråden är en stor I-landsbubbla
    Jag tror att priserna beror på hur komplicerad plagget är att sy samt hur många detaljer och i hur stor upplaga de görs i. Därför kan det tyckas konstigt att vissa klänningar är billigare än tröjor.
    OM butiken är bra på att ha många storlekar och stort sortiment enligt min erfarenhet. Men där går säkert rean snabbare än hos andra butiker. Folk år ju dit för att handla OM och då tar de ju slut snabbt (spekulerar bara)
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna