Audrey Will skrev 2009-07-11 10:58:50 följande:
Jag blev förälskad i Native Shirt när den dök upp på Tradera, men när jag såg den i andra färger på Webshops releasen igår tyckte jag den var lite ryshpyshig, vill nog se den
irl först! Blir också lite förvånad att denne egyptiske säljare kommer ha vissa plagg leveransklara redan om ett par veckor..Är det förresten bara jag som tycker prissättningen är lite märklig? Att Native shirt är 300 kr dyrare än Taradiddlen dress butterfly?Jag måste fråga er 08:or en sak! Jag ser att ni nästan alltid är inne på Mathilde och andra mindre butiker - jag trodde Odd Molly butiken (på Humlegatan) skulle vara överlägsen och ha störst sortiment! Är det inte så?? Och PS. Hela den här tråden är en stor I-landsbubbla
Jag tror att priserna beror på hur komplicerad plagget är att sy samt hur många detaljer och i hur stor upplaga de görs i. Därför kan det tyckas konstigt att vissa klänningar är billigare än tröjor.
OM butiken är bra på att ha många storlekar och stort sortiment enligt min erfarenhet. Men där går säkert rean snabbare än hos andra butiker. Folk år ju dit för att handla OM och då tar de ju slut snabbt (spekulerar bara)