Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

Skrutteruttan skrev 2009-07-14 19:06:43 följande:
    Jag menar Indy och Native Använder du bara Odd Molly? Jag pendlar så förbaskat i vikt så jag har ingen lust att köpa nederdelar...överdelar är lättare tycker jag...
    I stort sett bara OM Men nederdelar föredrar jag ngt mer neutralt än vad OM (oftast) har eller jeans. Men nu har jag själv gått upp i vikt så märker hur det slår på just nederdelar....man får ju inte på sig byxor när man bara gått upp ett par kg ( efter en lång tids sjukdom är jag bättre och äter mer = går upp i vikt)

Häromdagen målade vi huset, då vågade jag inte ha OM då jag var rädd att få färg på mig. Tur det för dottern förstörde sin fina Molo klänning med Falu röd färg *s*
  • Stargirl
    Mamma2001 skrev 2009-07-15 17:12:33 följande:
    Kom till Stockholm i morse.. Och bland det första man gjorde? Köpte en Livelot Blouse Almost Black... Så nu har man stillat om "beroendet" lite....
    Ååååh, köpte du 0 eller 1 i stl? Jag är osäker på om 0:an blir för kort....gillar inte för korta blusar. Vi är ju ung samma stl...fast du är nog smalare än mig.
  • Stargirl
    Mabimao skrev 2009-07-15 20:38:39 följande:
    Jag köpte en tenfold knit på T igår och är nu lite orolig över storlek.Jag köpte en i stl 3 och den är i bomull.Är det som med lovely knit?Jag har 3 på den i bomull men behöver 4 i ull.Har någon en tenfold bomull? Storlek? Stor-liten?
    Stl, normal. Men smalare i modellen än Lov

Smalare i modellen men inte liten. Jag är en 0:a men köper alltid koftorna en stl större så de är rymliga och att man kan ha en blus under.
  • Stargirl
    Puffig Pingla skrev 2009-07-15 20:42:07 följande:
    Tror du gjorde helt rätt. Jag tycker bomullen är större än ull i båda koftorna men de finns de som säger tvärtom, som vanligt.
    Jag tycker mina ull vs bomull koftorna är lika i stl. Men ullkoftan är för stiksig och varm att den aldrig används...har funderat på att sälja....men kan inte
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-07-15 23:13:14 följande:
    Var hemma hos en kompis idag och passade på att prova hennes Lovely knit så nu MÅSTE jag ha en sån De verkar bara så himla svåra att få tag på. Har ni något tips på var jag kan hitta en beige med orange knytband alt rosa i storlek 2?
    OM butiken hade när jag var där sist. Ring till dem och kolla. Tror de hade rosa och turkos. Men de kommer ju till vintern igen så ngn gång i Oktober borde de finnas ute i butik. Om du inte behöver en på stört.
  • Stargirl
    Mamma2001 skrev 2009-07-17 23:45:24 följande:
    Idag kom jag hem med en "smock tunic jacket" i färgen Chalk. Supersöt, och jag är så nöjd!
    Superfin var den, kan du inte visa hur den ser ut på.
  • Stargirl

Jag köpte en 613 igår på 30% rea. Synd att de inte sänkt till 50%. Men om ngn är intresserad så fanns flera storlekar kvar hos Bubbel i Åkersberga på just 613 blusen, Superplated blouse etc.

Bild finns i Bloggen. Har självfallet på mig den idag

• Stargirl

Ngn mer som har en Helena loves Terry klänning? Har precis lagt upp en bild i Bloggen. Det är en klar favorit när det är varmt! Kan rekomenderas!

• Stargirl
    Puffig Pingla skrev 2009-07-18 11:13:53 följande:
    Ser superskön ut. Men är nog gjord för någon med liiiiiiiiiiiite mindre byst än jag. Önskar att jag kunde ha den och kunde jag det så vill jag ha den blå. *önska, önska, önska*
    Jag kab tänka mig att denna inte är gjort för storbystade. Men har du sett hur den ser ut baktill? Det är som ett band för att dölja BH banden. Super fiffigt!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna