Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

Puffig Pingla skrev 2009-07-18 11:53:56 följande:
    Jag har faktiskt provat den och blev tokdeprimerad. Den är så fin på smalisar men jag såg mer ut som en blommig Barbapappa så jag la ner det projektet.Jag får nöja mig med att knata omkring i min underklänning idag i stället.
    Jag förstår. Alla lagg passar inte alla former helt enkelt! Jättefin outfit!
  • Stargirl
    Mabimao skrev 2009-07-18 14:00:30 följande:
    ASG.....Blommig barbapappa...HaHaHa, det är till och med roligare än liknelsen med att känna sig som Inga Gill i Agneta dressen......Tänk dig den rosa blommiga Annifrid dressen i frotté.....Snacka om barbapappa!!!Jag förstår precis vad du menar då vi nog har ungefär samma storlek. Frotté klänningen och mina boobisar passar inte heller ihop (och då är de inte ens så värst stora. OM har en hel del plagg som är gjorde för liten byst)Men den är tok-fin frotté klänningen. Stargirl är jättefin i sin. Önskar jag kunde ha den med. Men om jag var mindre skullejag helst skaffa en Agneta att knata omkring i hemma om jag hade vågat. Sambon kanske kunde få se mig trots Barapappavarningen!!!
    vad snällt! tack, jag som oroar mig att jag inte fyller ut vissa plagg ordentligt trots en lite stl...
  • Stargirl
    Audrey Will skrev 2009-07-18 17:56:30 följande:
    Hej tjejer!Kikar bara in och vinkar! Åkte iväg på en 1-dags brejk som råkade bli 3-dagars brejk.. skönt! Läser ikapp så gott det går.Stargirl - Hur blev din Taradiddle??
    Vet du, jag har inte hunnit hämta ut den. Den kom till ett annat utlämnings ställe än jag vanligt har och har inte haft vägarna åt det hållet. {#lang_emotions_embarassed} Stillade min hunger efter nya kläder genom att shoppa en 613 på rean igår *fniss* bild finns i bloggen. Ska hämta ut den imorgon eller måndag.
  • Stargirl
    Dis skrev 2009-07-18 18:06:32 följande:
    Hur är Taradiddle dress i storlek? Funderar på om det skulle funka med storlek 1, som motsvarar small.
    Man ska helst gå upp en stl då den är liten. Jag är normalt en 0:a men tog en 1:a.
    Då jag inte hämtat ut den så vet jag inte om det blev bra
  • Stargirl
    alias skrev 2009-07-18 18:11:47 följande:
    Jag är kanske något av ett UFO, men jag har inte ett enda pointelle-linne, trots att jag är ett OM-freak av stora mått och garderoben är överfull.Jag har liksom aldrig riktigt fallit för dem, tycker de är så tunna och korta ... Men nu när jag surfat runt på diverse bloggar och ser hur fina de är under kläderna, inser jag att jag nog måste ta klivet in i pointelle-världen.Men hur är de i storlek? Jag har 3 på de flesta OM-plaggen, 4 på en del.Om jag köper en pointelle långärmad i samma färg, vilken storlek ska jag köpa då?Linnet ska väl sitta lite tajt, men inte tröjan, eller?Tacksam för tips!
    Köp samma stl som du brukar ha på allt annat. Jag har flera Pointelle linnen och pointelle toppar och jag har stl 0 i alla. De sitter inte tight alls.
    Cupcake töjorna är heller inte stora i storleken så man ska absolut inte gå upp ngn stl.
    Har flera bilder på pointelle linnen under andra plagg i min blogg.
  • Stargirl
    Puffig Pingla skrev 2009-07-18 19:16:08 följande:
    Men vad säger du nu? Cupcaksen är ju jättestora???? Har inte träffat någon som inte varit tvungen att gå ner i storlek.
    Näe, det går inte att gå ner i stl när man har 0. Så jag gav min till min syster som har stl 1. Jag skrev ju att man absolut inte ska gå UPP en stl iaf.
  • Stargirl
    Puffig Pingla skrev 2009-07-18 19:24:03 följande:
    Det var meningen innan jag reagerade på "Cupcake töjorna är heller inte stora i storleken" men det kanske blev lite omkastning av orden. Det var det jag blev lite förvirrad över.
    Jag utryckte mig konstigt. De ÄR stora i stl precis som pointelle linnena och OM t-shirtsen. Jag ser nu hur konstigt jag skrev. Sorry!
  • Stargirl
    Puffig Pingla skrev 2009-07-18 19:28:53 följande:
    Har beställt en hatehate i strl 4. Har redan ångest att den kommer vara förstor. Den ska ju sitta snävt för att vara snygg.
    Har ingen sån men kan tänka mig att den är stor. Min T från OM är från förra vårens kollektion och den känns som stl M.
  • Stargirl
    rew skrev 2009-07-19 08:57:55 följande:
    hej hej!Hoppar in här lite spontant med en fråga! Ngn som vet en återförsäljare i Linköping alt. Norrköping? Vilken webshop har ett bra sortiment? lovely knit, finns den bara i ull i höstkollektionen? Är den ngt som återkommer i kollektionerna?Blev visst många frågor till er experter!MVH Eva
    Finns bara i ull i höst kollektionen. De flesta har nog reat ut dem men OM butiken i sthlm ska ha kvar i vissa färger.
    Den modellen har återkommit länge nu så jag förväntar mig att den ska komma tillbaka i vår.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna