Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla
    Lillpinglan skrev 2009-08-02 08:55:55 följande:
    Hej!Ny i den här världen... både i Odd Molly- och forumvärlden... :)Köpte tre plagg online från en webbutik, varav jag är för stor för åtminstone två plagg... Men får man annonsera ut kläder här i forumet? Eller finns särskild tråd för det? (Skriver inte vilka plagg det är eller storlekar, förrän jag får svar från någon av er proffs..). Kvitto finns såklart, köpte dem här i veckan!
    Absolut inte annonsera ut dem i tråden. Då riskerar den att stängas.
    Rekommenderar att du säljer dem på Tradera.
  • Puffig Pingla
    pumbalumba skrev 2009-08-08 15:39:43 följande:
    Vet ni om Crochet lovely knit koftorna också har blivit plagierade? har hittat en men är osäker på om den är original.
    Inte vad jag har hört hittills. Tror den kostar mer än vad de tjänar in på att göra kopia på den.
  • Puffig Pingla
    jompa skrev 2009-08-08 08:37:01 följande:
    Någon som vet hur dessa är i stl.www.tradera.com/ODD-MOLLY-11A-VELVET-HOOD-Stl...Är de små så man kan gå upp en stl mot den man brukar ha?
    Jag tycker de är normala i storleken. Men den blir ju inte enorm om du går upp en storlek.

Däremot hade jag kanske tagit mig en fundering till på att handla på den auktionen. Alla plagg som är upplagda av den säljaren är de som är kända för att kopieras. Därmed inte sagt att det ÄR kopior men jag ser lite varningsflagg.
  • Puffig Pingla
    jompa skrev 2009-08-08 20:48:31 följande:
    Ohh tack för varningen, då ska jag inte köpa av den säljaren. Nån som vet om det finns några såna här på rea någonstans? Gärna denna turkosa, eller gul funkar bra det med. Stl 2 eller 3.
    OM-butiken hade lite kvar när jag var där idag. Köpte velvet pantsen i gult. Men jag var ute efter en kofta så jag spanade inte efter jackorna.

Bild på koftan (som jag hittade finns i bloggen). Är så glad
    http://parlorforpinglor.blogspot.com/
  • Puffig Pingla
    jompa skrev 2009-08-08 20:55:11 följande:
    Ahh ok, har de möjligen öppet i morgon söndag?
    Tror inte det. Men ring och kolla. De hade faktiskt ganska mycket kvar (lite för mycket för min plånbok) iom att de startade sin rea så sent.
  • Puffig Pingla
    MinSeth skrev 2009-08-08 21:04:14 följande:
    Hej Mollysar, jag skulle behöva lite hjälp med att artbestämma en av mina koftor. Jag har två bilder på den i mitt galleri. Vad heter denna Molly?
    Oh, den där är väl riktigt gammal. Grymt snygg. Har inget namn på den utan tror du ska vända dig till OM-kontoret om du vill ha namnet. Alternativt kan du googla på "odd molly xxx" xxx=numret på plagget. Det funkar ganska ofta.
  • Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2009-08-08 21:57:56 följande:
    God kväll!Äntligen lite FL tid (sonen nattad och sambon jobbar kväll)PPP- Fint fynd! Blir lite sugen på att besöka OM-butiken igen. ÄR lite sur över att min superpleated inte funkade i storlek. "tur" att den var lätt att bli av med i alla fall... alltid något Alltså, ibland är jag lite väl impulsiv för att vara en planerande människa. Denna knappade jag hem på 3 röda. Vet inte ens om jag vill ha den...www.tradera.com/-ODD-MOLLY-BLUS-TUNIKA--STORLEK-2--JATTEFIN--aukti on_96678504Inte min annons men tydligen snart min blus
    Ah så fin. Den där kommer bli jättebra på dig. Tror du fick den till väldigt bra pris. Och för tunn... kanske skulle funka med en cupcake under?

Ps. Jag sålde precis en kofta till säljaren av din blus. Spännande hur kläderna byter hem.
  • Puffig Pingla
    Frusna flickan skrev 2009-08-08 22:04:02 följande:
    Duntoffla: Om du tröttnar på din lovefirst pink vet du väl vart du hör av dig
    OM-butiken hade en massa pink lovfirst kvar idag. Kollade dock inte storlekarna. Wink och Mathilde hade oxå en hel del förra veckan.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna