Inlägg från: malinoski |Visa alla inlägg
  • malinoski

Odd Molly tråd för oss inbitna

humma skrev 2009-07-28 14:23:12 följande:
    Har en liten fråga, såg att det varit lite strul med  www.country-dreams.se Är det någon som har någon uppdaterad info om det är OK att handla därifrån? Jag tror att jag vill ha en spring coat (tror den heter så?!!) och hittar den bara där. Är det någon av er som har några tips?
    Såg precis en Spring Coat på Tradera!
    Sök på senast upplagda så ser du den nog.
    (inte min annons)
  • malinoski

Sitter och surfar runt på Tradera (för ovanlighetens skull.. :))

Tänkte försöka hitta ett pointelle linne - och det gjorde jag, i den här söta kombinationen:

www.tradera.com/ODD-MOLLY-Paket-klanning-pointelle-linne-och-kofta-stl-1-auktion_96178529

Känner dock inte igen klänningen i paketet. Någon som vet vilken den är?
    Såg verkligen fint ut ihop.

(självklart inte min annons - men kanske mina kläder snart.. :) )

• malinoski
    humma skrev 2009-07-28 15:24:16 följande:
    Tack för tipset! Är den rosa? Eller ljus beige? Jag vet inte ens vilka färger den gjordes i så jag blir osäker... Hade nog velat ha en beige typ...
    Den på Tradera är beige (de är ganska ljusa).
    Men den görs även i grått, rosa och lila tror jag.
    Är dock osäker på om de är så lätta att få tag på numera, de är nog slut på de flesta ställena.

Lycka till!
    Du får berätta hur det går!
  • malinoski
    humma skrev 2009-07-28 15:24:16 följande:
    Tack för tipset! Är den rosa? Eller ljus beige? Jag vet inte ens vilka färger den gjordes i så jag blir osäker... Hade nog velat ha en beige typ...
    Men oj så billig den var, såg inte det förrän nu!
    Nästan så att man själv blir sugen.. (igen.. hade precis släppt den där mentalt..) :)
  • malinoski

Är fortfarande kvar på Tradera.

Funderar på att klicka hem en lila Tenfold knit från en webbshop i USA, har inte sett den häromkring innan.

Men har nu hittat den på Tradera från en säljare som har exakt samma bilder som från webshopen i USA (säljaren i US berättade att hon fotade i sin butik igår).

Samtidigt har säljaren på Tradera alltid 10 dagars leveranstid.
    Tycker ofta att jag känner igen hennes objekt från ebay.
    Har då trott att hon säljer på båda ställena, men börjar nu tro att hon faktiskt inte har några produkter utan köper hem dem när hon har fått tillräckligt högt bud på Tradera.

Känns skumt, fast egentligen är det kanske inte fel utan kreativt?
    Vad säger ni?

• malinoski
    Mabimao skrev 2009-07-30 23:13:11 följande:
    Jag har kollat ett tag efter Barnyard dress och inte har den funnits nån stans. (vad jag sett) och nu.....jag nu dyker det upp en eller ett par varje dag på T. Bör man börja undra? Men tanke på att det är ett sånt signatur plagg?
    Tror inte att du ska oroa dig. Ofta lägger många ut plagg som de har sett börjat gå för mycket på Tradera, så då kommer det helt plötsligt ut fler likadana.

Vet att jag själv har kommit på att jag borde sälja något plagg som inte kommer till användning men som man ser ger bra betalt på tradera.

Min egen Barnyard håller jag dock hårt i ett tag till, älskar den! :)

För inte så länge sedan så såldes Barnyards via Campadre för riktigt bra pris, så det kanske är sådana som säljs vidare nu också.
  • malinoski
    Milliemolly skrev 2009-08-06 14:47:02 följande:
    Här är svaret som jag fick av säljaren på T: Hej Sommar slut rea på rest. sort från vår butik molly4you. Sincerely molly4you Men vad tror ni menas med rest.sort???????????
    Hej!

Håller på och läser ikapp i forumet efter att varit utan Internet en vecka. Vet inte om ni redan har kommit fram till någonting ang molly4you, men jag hittade hemsidan: molly4you.com.
    Den verkar skum tycker jag. Många av plaggen är de som ofta finns som kopior - och en av bilderna de använder är ett var MINA eget tagna som jag har använt på Tradera. Varför skulle en seriös butik använda bilder från Tradera??

Varningsflagga tycker jag!
  • malinoski

Mamma till N o N skrev 2009-08-11 20:04:07 följande:

www.tradera.com/Odd-Molly-390-dress-stl-3-pin... Min länk.... Nu i efterhand känner jag mig som en idiot som gick på priset, jag kommer polisanmäla och hoppas att du "Bina" också gör det!! Är det någon ide att kontakt OM huvudkontor? Bryr dom sig??
    Nu hänger jag inte med, har inte den här säljaren heller några varor eller vad har du råkat ut för??
  • malinoski

Mamma till N o N skrev 2009-08-11 20:45:47 följande:

www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... www.familjeliv.se/hem/mamma_till_n_o_n/galler... Vet inte varför det inte funkar... Kolla på bilden där man ser överdelen på tunikan, där fattas det stygn på vänster sida + att dom inte sitter i samma höjd på båda sidor Sen är etiketten längst ner fel, den har blå streckad kant och är sedan sydd med vit tråd....
    Angående etiketten så ser den ut så på mina orginalplagg också!
  • malinoski

Ah.. har precis varit inne och fluktat på nyheterna på Odd Molly butiken! Snacka om ha-begär!

Slog dock helt otippat till på en röd berry dress!
    Har aldrig provat den på förut, men den är ju helt underbar!
    Nu får jag dock ångest som köper en så dyr klänning i slutet av säsongen (och när höst-godingarna precis har kommit..).
    Vad tror ni? Kan man ha den även i vinter med tanke på att den ändå är röd? Får man tillbaka pengarna om man ångrar sig och försöker sälja den nästa år tror ni??

Åååå.. ångest....

• malinoski

Lillla My skrev 2009-08-12 16:41:52 följande:

Var i Åkersberga idag, tyvärr hade de inte rätt stl för mig. Annars hade det blivit en Hit-and-run för halva priset. Är det nån som vet vart den finns inne i stl 2 el 3, helst rosa. Har hittat den hos NinaB (vet inte om hon har stl hemma dock), är det nån som handlat därifrån? Sugen på en #911 Makeout blouse också :P
    Jag är nästan säker på att jag såg rosa Hit-and-run inne på Odd Molly butiken. Kollade dock inte storlekar. Ring och fråga!
  • malinoski

Jag har lyckats få en ny hang-up från sommarkollektionen (ja, vissa vaknar sent..). Det är en robe i färgen blush. Vet att färgen har diskuterats här tidigare, men jag tycker den är riktigt fin!

Min fråga till er som har en robe är bara, när använder ni den?
    Är ni nöjda?

Vet inte om jag kommer att använda den utanför stranden, men den är ju SÅ fin!!

Hjälp?

• malinoski
    Stargirl skrev 2009-08-12 17:39:39 följande:
    Kolla i min blogg....köpte en idag
    Ah.. så fin den är! (och superfin blogg!)
    Men kände du dig inte helt bekväm i att ha den på stan alltså? Badrockskänsla?
  • malinoski
    Puffig Pingla skrev 2009-08-12 17:57:06 följande:
    Äsch, har kommenterat på bloggen, den där kan inte misstas för en morgonrock. Men håller med dig, den lirar ju inte på jobbet direkt (iaf inte för mig).
    Tack för er hjälp!
    Har fortfarande beslutsångest (hör min mans röst "man behöver faktiskt inte ha allt.."), men kanske ska springa iväg och se om den finns kvar ändå?
    :)
  • malinoski

Och så är man då en nydoftande ägare av en robe - och Berry dress samma dag! Himmel, hur ska jag kunna smussla undan de här påsarna...

Himmel så gott roben luktar!!
    :)

• malinoski
    pumbalumba skrev 2009-08-12 18:36:10 följande:
    Åh så kul att ha fått tag på en berry klänning. Vet någon om det finns kvar i strl 4 på Om butiken? Skickar de?
    de hade ganska många Berry kvar och tror mig allt se strl 4 också. Men har du provat den? Jag fick nämligen gå ner en storlek, tyckte den var stor!
    Vet inte om de skickar, men kan vara värt att ringa och fråga!
    Lycka till!
  • malinoski
    SooJuicy skrev 2009-08-12 19:08:38 följande:
    HJÄLP!!!! Sitter o äter glass med blåbär framför datorn och så spiller jag på på min lace snabb med fläcktvål o kallt vatten men går inte bort. Har vanish tvättmedel (vita flaskan, ej flåckborttagning). Kan man ta det tro elller hur få bort blåbär??
    det bästa sättet att få bort alla bärfläckar är att doppa fläckarna i kokande vatten, försvinner spårlöst på en sekund! Frågan är bara om du vill doppa just en lace i så varmt vatten. Om fläcken är liten kanske du vågar?
  • malinoski

Sara Mia skrev 2009-08-12 19:11:35 följande:

Hej på er! Är just hemkommen efter första arbetsdagen och en IKEA-sväng. Hade min snart 15-åriga son med som ville införskaffa lite doftljus till sitt ommöblerade och nystädade rum. När vi vandrar i de smart uttänkta shoppingstråken (för att man inte ska missa något) utbrister han plötsligt: -Kolla mamma, Odd Molly-kuddar! och ta mig rackarn´ där fanns ett par nya modeller av kuddar (som i alla fall jag inte dett tidigare) söta som socker och fulla med broderier. Den större av kuddarna har ett härligt rutigt tyg på baksidan. Efter den associationen var jag naturligtvis tvungen att köpa ett par som nu placerats ut hemma. När vi sedan står i kassan frågar även sonen: -När skulle Odd Molly börja med herrkläder, för det har jag för mig att du har sagt? Ja, vad ska man säga? Han har lärt sig ett och annat av värde här i livet. Ett par mindre bra mobilbilder finns i mitt personliga bildgalleri om någon vill se dagens IKEA-fynd.
    ha ha.. Underbart!
    men suckar över att jag inte har vägarna förbi Ikea..
  • malinoski

Någon som varit inne i OM butiken idag?
    Såg ni om de hade hunnit hänga fram Check me tunic än?
    Igår när jag var där hade de bara hängt upp blusen än.

Hur har det gått för er andra som skulle ringa OM butiken om godingar idag? Hit and Run och Berry Dress?

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna