Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

Superpleated blouse hette blusen visst. I färgen powder. Bild finns i Bloggen. Har nog aldrig sett den förr....tror jag.

• Stargirl
    Audrey Will skrev 2009-07-13 14:14:40 följande:
    Men gud så komiskt - jag köpte också en vit Field of Lace igår! Har suktat efter den ett tag och nu gick det bara inte längre..PPP - Helt övertygad om att du är assnygg i den! Jag vet att vissa haft invändningar mot modellen, men jag tycker den är så snygg så jag kan inte tänka mig att det finns någon som inte passar i den (såg ni förresten bilden på Karins dotter som hade den med slitna jeans + kort cashmere kofta? Me like a lot!!)Stargirl - Visst är den fin, och den var verkligen fin i powder! Jag har med Superpleated och fläckade ner den det första jag gjorde. Går inte bort, trots ihärdiga försök. Nu hänger den oanvänd i garderoben och väntar på att matte ska hitta en fräck liten väst som jag kan ha över.
    Varför inte en broch? Eller ett halsband som tar blicken ifrån fläcken?
  • Stargirl
    Mamma2001 skrev 2009-07-14 15:28:21 följande:
    Vad mycket fint ni shoppar! Jag kan knappt hålla mig tills imorgon då vi kommer till Stockholm! Jag håller tummarna på att Salta Stänk har en massa fint i butiken nu både gammalt och nytt! Någon som varit i den butiken i Vaxholm den senaste tiden kanske?
    Kolla även i Åkersberga centrum....där finns det en del rea plagg och nytt inkommet. Eftersom ni kommer att ha vägarna förbi *s*.
  • Stargirl
    Mamma2001 skrev 2009-07-14 16:39:16 följande:
    Kanske får bli en sväng på fredag då !?
    Ja men vi kan ju gå tillsammans. Påminn mig bara om att inte handla ngt *s*
  • Stargirl
    Mamma2001 skrev 2009-07-14 16:39:16 följande:
    Kanske får bli en sväng på fredag då !?
    Har du ingen superplated så måste du testa den i butiken. Den är absolut underbar!
  • Stargirl
    Audrey Will skrev 2009-07-14 16:41:17 följande:
    Hemma med min nya bebis - Taradiddlen! Den är verkligen enormt vacker, helt klart det vackraste OM-plagg jag äger. Utan tvekan den minsta 3:a jag någonsin provat, uppskattar den som en perfekt 38:a, och det är ju litet för en 3:a! Den är som klippt och skuren för mig, tack gode gud jag inte tog en 2:a, hade aldrig gått.Det enda som oroar mig en smula är att dragkedjan i sidan är trög som fan. Fastnar hela tiden och man får lirka försiktigt.Powder är ju helt klart mörkare i verkligheten än på pressbilderna där den ser så blek ut. Den är som milt gammelrosa. PPP - ja just det, din kamera är ju på rymmen, synd!! Ska bli kul att höra vad du tycker om Full embroided du beställde, den ser asmysig ut!Stargirl - Wow vad fin du är i din Superpleated, superfräscht!!
    Oj oj...längtar till på fredag att hämta ut min!
    Men blir orolig....iofs är en 1:a stora på mig men tänk om den inte passar. *snyft* Tiden får visa. Hoppas jag blir lika nöjd som du.
  • Stargirl
    Audrey Will skrev 2009-07-14 17:44:09 följande:
    Men om du beställt 1:a och 1:or vanligtvis är stora på dig tror jag den kommer sitta perfekt!
    Jag hoppas det. Är 0:a vanligtvis men på koftor går jag upp en stl så man kan ha en blus under och att ärmarna är extra långa. Det är härligt på koftor tycker jag
    Även Make out dres sär en 1:a då den var lite tight över ryggen.
  • Stargirl
    Skrutteruttan skrev 2009-07-14 18:26:44 följande:
    Jag vågade inte dra upp dragkedjan när klänningen var på, min man lirkade och lirkade men till slut bestämde jag mig för att inte använda den...drar hela klänningen över huvudet istället...Idag kom mina kläder från tintinstyle..bilder i bildtråden...Vad tycker ni?
    Hur fint som helst!! Den blå randiga lovlier knit är så fiiiin! Det andra oxå. Hur fint som helst. Man kan inte sluta när man väl bilvit biten av odd molly flugan
  • Stargirl
    Skrutteruttan skrev 2009-07-14 18:47:27 följande:
    Alltså, nu vill jag ha massor...den fina chocolate-klänningen (har inte lärt mig namnen än....) i bambis blogg...och förstås den där nya blusen för 2200 som så många pratar om...i almost black...måste råna en bank
    Ja det tar ett tag att lära sig namnen och numrena men jag har "samlat" Odd Molly sedan jan/feb detta året. Innan dess köpte jag ett plagg då och då. Jag lägger upp dagens OM outfit varje dag på bloggen (använder mest bara OM)
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna