• Bina

Odd Molly tråd för oss inbitna

Puffig Pingla skrev 2009-06-08 18:58:20 följande:
    Öhöööö? Varför kan hon inte mäta storlekarna??? www.tradera.com/Klader-fran-Odd-Molly-storlek... Känns sådär.
    Eller hur... jag fick för mig att hon inte har dem hos sig eller så har hon inget måttband
  • Bina
    Siabellon skrev 2009-06-08 19:33:26 följande:
    jag fick fan inget paket................
    dumma-dumma *plutar trumpet med munnen*
  • Bina
    Puffig Pingla skrev 2009-06-08 20:09:01 följande:
    Känner du mina fina vibbar i embroidered dressen Den liksom oooooooosar Powerpuff, ellerhur???

Japps!
  • Bina
    Puffig Pingla skrev 2009-06-08 20:24:13 följande:
    Hurra! Mitt Ajabajapaket kom idag. En Pointelle - Midblue, en Basic cotton cardigan - Rose (superskön) och en Cupcaketop - chalk. G'damn vad de är stora. Tom på mig
    wohoooo skoj!
  • Bina
    Audrey Will skrev 2009-06-08 20:36:49 följande:
    Hej Tjejer! Jag hängde lite i förra OM-tråden, men pga halvtaskig budget denna månad har det "bara" blivit en "A tribute to the ordinary T-shirt". Supernöjd dock! Nu laddar jag inför en lite större shoppingrunda snart, och är så sugen på "Livealot" blusen, och jag ser att du köpt en sån Bina! Får jag fråga dig hur längden är? Hur lång är du och hur långt räcker den dig? Jag är 1.78 och är lite orolig att modellen är för kort för mig. Supertacksam för svar!
    Hej - jag sitter fast med liten kille här.. men jag lovar att mäta den åt dig i morgon.
  • Bina
    Cashew skrev 2009-06-08 20:53:39 följande:
    Hej jag har tidigare tittat lite på OM men tyckt att det varit för mönstrat för min smak. har precis upptäckt märket Melmelli som jag bara älskar och tycker att det påminner om OM så jag har tittat lite närmre nu på deras kollektion och det finns en hel del snygga lite "neutralare" plagg också som jag är grymt sugen på men de är ju ganska så dyra tyvärr. är det någon som vet om de fortfarande finns i Gällstad eller om de finns någon annan outlet i närheten av Göteborg som säljer OM?
    Jag känner inte till det märket men hoppas du kan reafynda under sommaren!
  • Bina
    Puffig Pingla skrev 2009-06-08 21:22:45 följande:
    Jag kollar min i stället. Jag är 1.72 (men storbystad). Min livealot hamnar ca 1 dm under naveln på mig. På en tunnare person skulle jag väl tippa att den går ner till jeansfickorna Men den är kort i modellen. Den är grymt snygg om man har en Spoiler underklänning under. Eller sin grå otroooooligt snygga embroidered underdress under .
    svar på tal - tack för att du kollade!
  • Bina
    Siabellon skrev 2009-06-09 10:34:23 följande:
    Fick tillbaka tröjan fr OddMollys kontor i dag och den är äkta! SKönt! Fast den luktar inte som de andra plaggen men det är väl som säljaren sa att den tagit doft av nåt annat plagg i butiken. Kontaktpersonen på OM sa dock att det är helt emot deras General Terms & Condtions att butiker lägger ut plagg på auktionssiter men är nog himla svårt för dem att komma åt sånt. ja ja, nu till det näst bästa: jag fick lite presenter som tack för att jag bryr mig! En tvål och en dvd (vet itne vad det är men det ser ut att vara fr när 2009 kollektionen hade premiär) KUL!!
    WOHOOO härligt! superglad för din skull!!!
  • Bina
    Pokergirl skrev 2009-06-09 10:46:37 följande:
    Siabellon: Så skönt att den var äkta! Schysst av OM att skicka med en liten gåva, tvålen är ju så fin! Dock är det intressant att det är emot deras policy att företag säljer på ex Tradera. Det innebär ju att det som är nytt många gånger kan vara kopior.
    Eller så är det så att företagen chansar, det tror jag iaf.. jag köpte en ny vara och den kom med fint guldpapper och fin klisterlapp som fäste.. jag har _väldigt_ svårt att tro att man lägger ner energin så till den milda grad om man säljer kopior, det kändes som om det var ett företag. (jag har ju adressen så det måste kollas upp såklart )
  • Bina
    Pokergirl skrev 2009-06-09 11:07:42 följande:
    Ring huvudkontoret och berätta vilket bemötande du fått. Och, nej, du vill inte ha en trasig kofta - inte för 2000 kr! Otroligt kasst, där kommer jag inte att handla!
    Jag håller med här - det verkar som om det hänt något med henne... att det är problem. (jag har talat med henne i telefon för några månader sedan och då flöt det toppen)

Att hon inte erbjuder en ny kofta beror förmodligen på att hon kanske ej får ersättning av OM för den gamla utan det finns en policy att laga varorna. (?)
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna