• Bina

Odd Molly tråd för oss inbitna

pumbalumba skrev 2009-08-11 19:58:42 följande:
    Så trist Bina. Usch, vilka hemska människor det finns. Har du betalt och allt? Fått hem en kopia?
    Jag har betalat men läser sedan omdömena.. det bådar inte gott och jag anser mig lurad till motsatsen är bevisad.
  • Bina

Självklart kommer jag polisanmäla om det är så att jag inte får kontakt eller leverans.. jag har i första läget mailat tradera och payson för att höra vad de kan hjälpa mig med. Säljaren hade varit smart och valt paysonbetalning... jag trodde såklart det innebar en garanti men tji får nog jag.. det innebär inget alls mer än personen har MINA pengar samtidigt som jag klickar ok. Jag som var novis på betalningar trodde såklart att det var som de två gånger tidigare i mitt paysonliv.. jag godkänner varan och sedan betalas det ut

• Bina

Frusna flickan skrev 2009-08-11 20:49:03 följande:

Men det var ju den säljaren vi pratade om häromdagen Jag skrev ju att det var en bedragare för att varna er. Menar inte att strö salt i såren. Jag är arg på tradera som tar sån tid på sig att stänga av folk. Då hade inte detta behövt hända dig. Så ledsen för din skull Bina. Skriv till tradera! Du har väl bankkontonummer till bedragaren nu i alla fall vilket kan hjälpa polisen. Jag blir lite rädd när jag läser om alla kopior och allt men har aldrig själv råkat ut för sånt. Jag köper bara av folk som har bra omdömen (ej nya säljare) och inte bara säljer nytt i massupplagor. Åh så jobbigt och deppigt......... Så surt och man blir så himla förbannad.. Hur kan folk bara göra så mot sina medmänniskor?
    Hur visste du redan då att det var en bedragare? Jag har tyvärr varit här väldigt lite det sista
  • Bina

Jag har börjat nysta och tror att jag redan nu har hennes riktiga namn

• Bina

Frusna flickan skrev 2009-08-11 21:22:21 följande:

För att jag blev lurad först. Personen hade inga omdömen som säljare och priset var lågt så jag ville eg inte men jag såg att personen bodde nära mig så jag kunde hämta och direktbetala plus att det var en tunika jag gillar i en färg jag haft, sålt och ångrat mig som gjorde att jag slog till. Jag ringde upp personen som står för kontot, innan vinnarmail hann komma och då svarade den äkta personen som själv aldrig varit på tradera. Hon hade redan polisanmält och jag var nummer två. Jag är så glad att jag inte satte in några pengar.  Jag skrev direkt ett varningsomdöme och försökte få personen avstäng och skrev här på sidan att det var en bedragare med stulna personuppgifter som skulle komma att bl avstängd. Ändå hann fler bli lurade...........
    Tack för ditt svar! Jag tror att jag fått tag i hennes namn nu av en säljare där "Elina" skyndsamt sagt sig vara nygift och dessutom bytt adress när grejerna skall skickas.
  • Bina
    Mabimao skrev 2009-08-11 22:56:10 följande:
    Jaha...spontanköp. Har aldrig ens tänkt på denna innan. Nån som vet hur den är i storlek? Nån som har den? Tyckte det blev ett bra pris. www.tradera.com/Odd-Molly-millie-blue-zip-car...
    ooooooooh nu får jag rysningar.. det är göteborg och det är ny traderare (precis som min lurare så kolla ordentligt före du gör någon transaktion)
  • Bina

Jaa jag hann se dem allihop också och maila NewYorker om det.. nu tror hon att jag är knäpp när hon kommer dit och det är tomt *fniss*

• Bina
    Mabimao skrev 2009-08-11 23:38:39 följande:
    Bina: Vad tror du om "min" säljare? Läste precis på bambis blogg att denna fanns många av kvar av i OM butiken på rean. Är den inget fin på?
    Jag är nog inte så orolig för att den är kopia.. mer rädd för att det är en helt ny traderare som kan försvinna i tomma intet.
  • Bina
    Mabimao skrev 2009-08-11 23:57:16 följande:
    Ah, du menar så...... Gud vad jobbigt detta är......har aldrig tänkt så innan. Nu, ang koftan. har du provat en?
    nope - tyvärr - men jag tror den är jättemysig!
  • Bina
    alias skrev 2009-08-11 23:37:05 följande:
    Jag SLÄNGDE mig in på CountryDreams me köptryckarfingret berett, snopen blev jag, men då är det ju på gång!!! Yippee!!! Jag vill också passa på att säga att jag handlat flera gånger från Country Dreams utan problem, så jag kommer att handla därifrån igen. Rättare sagt, jag handlar nog hos den som är snabbast ut med det jag vill ha!
    Ja - förlåt om jag lockade dig!
  • Bina
    Mabimao skrev 2009-08-12 00:00:18 följande:
    Jag chansar.......kanske får jag äta upp det om ett par dagar.......fortsättning följer.....
    pma mig namnet som du fick i vinnarmailet är du snäll så skall jag kolla att det inte är ett av de namnen som min säljare använt.
  • Bina
    Mamma2001 skrev 2009-08-12 00:29:40 följande:
    här sitter en till och spanar på CountryDreams... men ser ingenting jag!
    nej - det åkte ner lika snabbt..
  • Bina
    alias skrev 2009-08-13 22:40:34 följande:
    Försöker få lite ordning bland mina mollysar ... Vem var det som hade gjort en lista över alla kollektionerna med namn och år? Jag skulle bli jätteglad om någon kunde hjälpa mig med en länk ...
    Jag har en som ligger under månad mars i bloggen
  • Bina
    Snova skrev 2009-08-13 22:51:01 följande:
    Hej, slänger in en fråga. När kommer nyheterna? Är på jakt efter Nylon Parka i almost black.
    den finns inget leveransdatum på ännu..
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna