Inlägg från: helena1981 |Visa alla inlägg
  • helena1981

    Vi som plussade januari 2007! Här fortsätter vi!

    18/9 - 07 Mrs FTM - Elias, 3480 g och 50 cm, Linköping
    21/9-07 Catis - Melvin, 4190 g och 51 cm, Sundsvall
    10/2-09 Catis - Denise, 4846 g och 55 cm, Sundsvall
    8/10-07 SandyL - Engla 3980 g och 52 cm Borås
    8/10-07 GoaSmulan71 - Hanna 3774 g och 50 cm, Gävle
    15/9-07 Ottisen - Hedvig 3630 g och 51 cm, Lova 18/11-04, Jönköping.
    2/10-07 Helena1981- Alexander 3760g och 51cm, Uppsala
    5/3-09   Helena1981- Julia 3460g och 51cm, Uppsala

    Stort grattis till Sofye!!!!! {#lang_emotions_cheers} Skål på er!! Hoppas att livet flyter på bra med en liten till att ta hand om och tycka mkt om!!


    Alexander 071002 + Julia 090305
  • helena1981

    Spännande Sandy!!!

    Har drabbats av en förkylning mitt i hettan, inte så roligt alls, men det går över.

    Jag och lilla Julia var med mina släktingar på Dalhalla och tittade på Peter Carlsson och de blå grodorna i fradags. Sedan hade vi hyrt ett hus utanför Rättvik. Det var fantastiskt mysigt och Dalhalla var en otrolig upplevelse.

    Alexander trivs som fisken i vattnet nu när det är så varmt och skönt ute.


    Alexander 071002 + Julia 090305
  • helena1981

    Så ingen bebis än Sandy!!!

    6-6.30 välling
    7.30-8 macka, ägg och lite gröt som jag äter
    10 fika, macka eller frukt
    11.30-12 lunch, pasta fungerar bäst, helst med korv
                  om han inte har ätit bra till lunch så får han välling när han ska sova
                  (försöker skippa flaskan så mkt som möjligt, men det är ju så bekvämt
    15-15.30 fika- macka/frukt och kanske någon kaka eller bulle om jag syndar
    17-18 middag
    19  välling sedan sova


    Jag är alldeles för snäll med sötsaker ibland, men det är mest när jag ivll ha lite själv. Kan bli en del mariekex eller bullar, men aldrig istället för mat.


    Alexander 071002 + Julia 090305
  • helena1981

    Viss ögoninflammation kan ju gå över av sig själv. Nu är det ju ganska mkt pollen också, så hon kanske reagerar på det. Hoppas att det inte blir värre.


    Spännande SAndyL!! Hoppas att det händer något innan fredag!!!


    Här har jag en liten förkyld Alexander och så har han fått lite förkylningskrupp också stackaren!!! Hoppades på att vi skulle få vara förkylningsfria nu när jag har blivit frisk, men inte. Så idag är vi inne och tar det lugnt, till min sons stora förtret.


    Annars lallar livet på. Julia och jag var hos barnläkaren igår eftersom att hon är så smal. Han tyckte att allt såg fint ut, men att vi ska fortsätta väga henne varannan vecka och om hon tappar mer mot sin längdkurva (ligger nu ca 2 kanaler under) så ska vi utreda vad som kan vara fel. Så jag ammar på och om en månad så kan jag ju börja ge henne gröt också.

    På torsdag så ska vi åka upp till norrland, så jag hoppas att A är ganska kry till dess.


    Alexander 071002 + Julia 090305
  • helena1981

    Hejsan!!


    Är nu tillbaka från skogen. Åkte 75 mil igår med mina två små småttingar. 
    De var så duktiga och stackars Alexander kräktes bara en gång. Förstår honom helt och hållet, hade också kräkts om jag åkte baklänges när vi åkte på de där guppiga, kurviga vägarna uppe i norr.
    Allt gick bra uppe i skogen, tyvärr var vädret inte alltför bra och temperaturen höll sig konstant under 10 grader, men det var mysigt att umgås så tätt. Fem personer i ett och samma rum. Ska ladda upp lite bilder sedan. 
    {#lang_emotions_flower}Stort grattis till Sandy som äntligen fick sin andra lilla tjej!!!!!{#lang_emotions_flower}
    Alexander 071002 + Julia 090305
  • helena1981

    Japp, bebisar är ju helt underbara. Roligt att vi går om varandra i graviditeterna. Känns nästan som att man väntar på ett nytt litet liv själv (minus alla jobbiga krämpor).

    Idag har vi njutit av solen och jag blev såklart lite väl solstekt. Hade inte räknat med att gå hem från stan, så solen och min rygg blev mkt goda vänner.


    Alexander 071002 + Julia 090305
  • helena1981

    Hej!!


    Nu har vi döpt Julia.  Sitter hemma och tar det lugnt med syrran. 
    Det var ett riktigt fint dop, JUlia och Alexander uppförde sig mkt väl, prästen var toppen och festen efteråt var toppen. 
    Alexander 071002 + Julia 090305
  • helena1981

    Grattis Ottisen!!!

    Roligt att läsa din gravidblogg. Om jag någonson är gravid igen så ska jag också ha en riktig gravid-blogg. För att få gotta sig i sin graviditet samtidigt som vardagslivet rinner på. Hann liksom inte med att vara gravid denna gång. All tid gick till Alexander.

    Mitt lilla monster kallar jag honom för nu. Vi går för tillfället inte alls bra ihop. Allt är upp och ned med honom nu. Dagisinskolningen har börjat och dagis verkar toppen.

    Alexander har fått egen stor säng nu, eftersom att han började klättra ur spjälisen. Detta har gjort att nattningarna tar låååångt tid samt att han vaknar ca 5-5.30 VARJE morgon. Att lägga honom på dagen har gått bra, fram till nu, då det också är en kamp. Jag sliter mitt hår och har både igår och idag funderat på att kasta antingen mig eller honom ut genom något fönster.

    Någon som har bra nattningstips, metoder, legaliserade droger som fungerar?? Jag är öppen för det mesta.


    Alexander 071002 + Julia 090305
Svar på tråden Vi som plussade januari 2007! Här fortsätter vi!