• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • ingensignatur
    AtroCious skrev 2009-05-27 13:32:04 följande:
    Du är en stolt mamma, som är stolt över dig själv för att du lyckats så bra trots svårigheterna som kommer med att vara en mamma som är ung.Det är stor skillnad jämfört med att vara stolt över att man är en ung mamma.
    haha ok, va bra då =) vart juh lite rädd för att bli påhoppad nu ;)
  • Koloratur
    AtroCious skrev 2009-05-27 13:30:39 följande:
    Men Herre...GUD!Vem har sagt att du skryter?! Hela tråden handlar inte om dig... Du visar ju gång på gång att du inte förstår alls var tråden handlar om! Man SKA vara stolt över att man är förälder! Man behöver inte alls hyscha med att man är mamma, men inte tusan är det moget att stoltsera med att man är sååååå ung! Många unga föräldrar säger att det finns många fördomar om dem, jag skulle vilja påstå nåt annat...Det finns fördomar om "äldre" föräldrar! Unga föräldrar snackar skit om dem konstant, påstår att de hatar unga föräldrar, att de glor ut dem och är allmänt elaka. Jag har aldrig stött på någon äldre föräldrar som varit dum, dock så har jag stött på enormt många dumma föräldrar som rent ut sagt är dumma i huvudet.
    Ingen har sagt att jag skryter, men eftersom jag är ung förälder, och tråden handlar om unga föräldrar som skryter, och jag talar om att jag INTE skryter, varför är det så himla konstigt att jag gör inlägg i tråden då?

Jag har mött många "dumma" äldre föräldrar, och många "dumma" yngre med. Majoriteten har dock varit helt ordinärt trevliga. Måste man kasta skit åt något håll? Du skriver att unga föräldrar snackar skit om äldre. Nej, inte alla, så generalisera inte.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag är en stolt (och ung) förälder. Jag är stolt över min lilla son och över att jag är en bra förälder, spela roll vilket år jag är född.
  • Koloratur
    Cornellia skrev 2009-05-27 13:32:04 följande:
    Slåss du? På mig eller?
    Ja, och jag binder fast dig vid järnvägsrälsen också ;)
  • Koloratur
    AtroCious skrev 2009-05-27 13:26:57 följande:
    Men självklart är det okej att vara stolt över att man lyckats ha sex oskyddat när man är under 18, varför skulle det inte vara det?Men jag tycker det är så löjligt! Och de som varit duktiga och läst min TS håller med mig, praktiskt taget alla. Men sen så finns det dem som sitter och väntar på att försvara alla unga föräldrar, och tar alla chanser de får att överdriva allt för att glorifiera unga mammor.
    Men herregud, jag har läst din ts och jag ser ju vad du skriver, att man inte ska vara stolt över att man är ung förälder.

Jag är inte alls stolt över att jag har lyckats haft oskyddat sex, det var ju ett medvetet val.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:41:11 följande:
    Ingen har sagt att jag skryter, men eftersom jag är ung förälder, och tråden handlar om unga föräldrar som skryter, och jag talar om att jag INTE skryter, varför är det så himla konstigt att jag gör inlägg i tråden då? Jag har mött många "dumma" äldre föräldrar, och många "dumma" yngre med. Majoriteten har dock varit helt ordinärt trevliga. Måste man kasta skit åt något håll? Du skriver att unga föräldrar snackar skit om äldre. Nej, inte alla, så generalisera inte. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag är en stolt (och ung) förälder. Jag är stolt över min lilla son och över att jag är en bra förälder, spela roll vilket år jag är född.
    Jamen vad tusan är det du sitter och bråkar om? Vad är det du vill få fram mer än det som står i TS?
  • Koloratur
    AtroCious skrev 2009-05-27 13:42:40 följande:
    Jamen vad tusan är det du sitter och bråkar om? Vad är det du vill få fram mer än det som står i TS?
    Min version: Jag tolkar det som att du är arg på mig för att jag har blivit mamma när jag var ung. Du tycker att jag inte har gjort någon bedrift när jag hade oskyddat sex så jag ska inte malla mig över det.

Har jag fått det rätt nu eller kan du vara så vänlig att tala om för mig vad JAG (ja, just jag, inte unga föräldrar i allmänhet) har gjort som i dina ögon är fel?
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:44:36 följande:
    Min version: Jag tolkar det som att du är arg på mig för att jag har blivit mamma när jag var ung. Du tycker att jag inte har gjort någon bedrift när jag hade oskyddat sex så jag ska inte malla mig över det. Har jag fått det rätt nu eller kan du vara så vänlig att tala om för mig vad JAG (ja, just jag, inte unga föräldrar i allmänhet) har gjort som i dina ögon är fel?
    Skulle jag vara arg på dig för att du är en ung mamma? JAG är ju en ung mamma!
  • zimbaa

hmmm jag kan förstå vad du menar... har själv fått barn när jag var ung o jag var o är väldigt stolt över honnom o att jag fixade det själv, mycket eftersom ingen trodde jag skulle klara det. Men stolt över det faktum att jag var ung eller inte spelar ju inte nån jätte roll för alla kan väl bli med barn unga det är ju ingen större bedrift... eller hur.

• Koloratur
    AtroCious skrev 2009-05-27 13:45:27 följande:
    Skulle jag vara arg på dig för att du är en ung mamma? JAG är ju en ung mamma!
    Jo, men menar du inte att du inte säger att du är en stolt UNG mamma, utan att du är en stolt, ung MAMMA?
  • Schnooglewookiemush
    zimbaa skrev 2009-05-27 13:45:35 följande:
    hmmm jag kan förstå vad du menar... har själv fått barn när jag var ung o jag var o är väldigt stolt över honnom o att jag fixade det själv, mycket eftersom ingen trodde jag skulle klara det. Men stolt över det faktum att jag var ung eller inte spelar ju inte nån jätte roll för alla kan väl bli med barn unga det är ju ingen större bedrift... eller hur.
    "Du är en stolt mamma, som är stolt över dig själv för att du lyckats så bra trots svårigheterna som kommer med att vara en mamma som är ung.Det är stor skillnad jämfört med att vara stolt över att man är en ung mamma."

Det passar väl in på dig med?
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.