• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • Koloratur

Sedan undrar jag varför du valt att döpa ts till irriterande, unga föräldrar. Varför skulle unga föräldrar vara irriterande???

• Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:46:28 följande:
    Jo, men menar du inte att du inte säger att du är en stolt UNG mamma, utan att du är en stolt, ung MAMMA?
    Jag är en STOLT MAMMA.
  • Koloratur
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:46:28 följande:
    Jo, men menar du inte att du inte säger att du är en stolt UNG mamma, utan att du är en stolt, ung MAMMA?
    Jovisst, men menar du inte att man ska vara stolt över att man är mamma, inte över att man är en mamma i x ålder?
  • Koloratur
    AtroCious skrev 2009-05-27 13:47:45 följande:
    Jag är en STOLT MAMMA.
    Precis, det var det jag menade.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:47:02 följande:
    Sedan undrar jag varför du valt att döpa ts till irriterande, unga föräldrar. Varför skulle unga föräldrar vara irriterande???
    För att vissa unga föräldrar är irriterande, just på grund av att de skaffar barn för att det är häftigt och sen skryter om sin bedrift. Det tycker jag är irriterande, eftersom de syns mer än oss andra unga föräldrar som inte alls tror att vi är mer speciella än några andra.

Sedan undrar jag vad du får ut av att analysera rubriken? Håll dig till ämnet, så är du snäller.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:49:47 följande:
    Precis, det var det jag menade.
    Och det är precis det som alla andra skrivit, och som står i TS. Varför tjata om samma sak när det står tydligt redan?
  • mosterYster
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:44:36 följande:
    Min version: Jag tolkar det som att du är arg på mig för att jag har blivit mamma när jag var ung. Du tycker att jag inte har gjort någon bedrift när jag hade oskyddat sex så jag ska inte malla mig över det. Har jag fått det rätt nu eller kan du vara så vänlig att tala om för mig vad JAG (ja, just jag, inte unga föräldrar i allmänhet) har gjort som i dina ögon är fel?
    HAHAHA, snacka om att missförstå!

TS är själv en "ung mamma" men hon (och jag och många andra) retar sig på fenomenet tonåring-som-skryter-över-att-hon-får-barn-som-väldigt-ung. Ungefär som att skryta över att man använder stringtrosor redan som 8-åring, eller blev av med oskulden när man var 12. Det är inte SVÅRT att använda string eller att knulla, det är inte svårt att bli gravid om man är fertil och har någon att tillverka barnet med. De unga mammor som skryter, verkar ju anse att de är alldeles särdeles unika (på ett positivt sätt) som ska föda barn innan de tagit studenten. Fine om man väljer att skaffa barn tidigt, det kan säkert gå jättebra och vissa är mogna nog som 18-åringar, men att planerat bli gravid som 16-åring och sedan bygga sin identitet på att man är en "ung mamma", det är väldigt fånigt.
  • Koloratur
    AtroCious skrev 2009-05-27 13:50:07 följande:
    För att vissa unga föräldrar är irriterande, just på grund av att de skaffar barn för att det är häftigt och sen skryter om sin bedrift. Det tycker jag är irriterande, eftersom de syns mer än oss andra unga föräldrar som inte alls tror att vi är mer speciella än några andra.Sedan undrar jag vad du får ut av att analysera rubriken? Håll dig till ämnet, så är du snäller.
    haha, så du menar alltså att rubriken ska vi bortse från, den har inget med inlägget att göra? jag tror snarare att det är så att du upptäckt att du skrivit fel i rubriken ;) irriterande; unga föräldrar.

Jag är inte mer speciell än någon annan mamma, men varför skulle det inte vara tillåtet för mig att känna att jag är speciell, att jag har en mammakaraktär, att jag är bra som jag är?
  • Cornellia
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:41:41 följande:
    Ja, och jag binder fast dig vid järnvägsrälsen också ;)
    *hjälp* vad har jag gjort för ont?
  • Koloratur
    mosterYster skrev 2009-05-27 13:52:13 följande:
    HAHAHA, snacka om att missförstå!TS är själv en "ung mamma" men hon (och jag och många andra) retar sig på fenomenet tonåring-som-skryter-över-att-hon-får-barn-som-väl
    digt-ung. Ungefär som att skryta över att man använder stringtrosor redan som 8-åring, eller blev av med oskulden när man var 12. Det är inte SVÅRT att använda string eller att knulla, det är inte svårt att bli gravid om man är fertil och har någon att tillverka barnet med. De unga mammor som skryter, verkar ju anse att de är alldeles särdeles unika (på ett positivt sätt) som ska föda barn innan de tagit studenten. Fine om man väljer att skaffa barn tidigt, det kan säkert gå jättebra och vissa är mogna nog som 18-åringar, men att planerat bli gravid som 16-åring och sedan bygga sin identitet på att man är en "ung mamma", det är väldigt fånigt.
    Jag har mycket svårt att bli med barn och valde att satsa allt på ett kort och skaffa barn ung när fertiliten ändå fanns kvar lite grann i alla fall. Jag är stolt och glad över att jag lyckades få barn. Av ts att döma så verkar ju ALLA som fått barn unga (även hon själv tydligen) vara mer eller mindre idioter eftersom de blivit just gravida i unga år.

Jag får tydligen aldrig svar på frågan varför det är fel att vara stolt över sitt föräldraskap! Det är väl alla?

Jag bygger inte min identitet på mitt barn, jag är en alldeles egen person och det är alla människor anser jag. Sorry, men det kanske inte stämmer överens med er bild av folk men så är det för mig.
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.