Inlägg från: lilla bunny |Visa alla inlägg
  • lilla bunny

    Andra barnet våren 2009 , nr 4

    Hittat hit!


    Arvid 061031 ♥ Elsa 090514
  • lilla bunny

    Lycka till Tess!

    Vår 2,5-åring passar på att ge lite tjuvnyp och så på lillasyster som är 5 dagar... Samtidigt så tycker han så mycket om henne och överöser henne med pussar o kramar o visar stolt upp henne för alla... Känner nån igen sig?


    Arvid 061031 ♥ Elsa 090514
  • lilla bunny

    Stort grattis Fru Ludvigsson!


    Arvid 061031 ♥ Elsa 090514
  • lilla bunny

    Känner som du Fru Ludvigsson! Elsa är 14 dagar idag och det är mest mat, sov o bajs här med. Storebror är stolt och vill va med henne jämt, men ett par tjuvnyp har det blivit!


    Arvid 061031 ♥ Elsa 090514
  • lilla bunny

    Måste berätta! Fick mjölkstockning igår! Fy fxn! Ont, feber och frossa! Lyckades pumpa ut 1 dl från ena bröstet som lillan drack ur flaska hos pappa. Gött att hon tar flaskan, storebror gjorde det först efter 4 mån trugande! Mår fortfarande inte helt bra, ingen trevlig upplevelse!


    Arvid 061031 ♥ Elsa 090514
  • lilla bunny
    fru Ingeborg skrev 2009-05-31 10:21:45 följande:
    mjölkstockning ja... haft början till det 3ggr nu på 2 veckor men har lyckats häva det.. men ont gör det ju.. så vill inte föreställa mig hur de kan bli... Har bara känt mig allmänt risig och bröstet ökade nog 2bhstorlekar... Ett tips är att klippa sönder en flecehalsduk och ta en stor typ sportbh (jag kör apotekets nättopp/bh) så det inte sitter åt någonstans o stoppa in halsduken under tröjan. tänk bara på att man lätt blir svett och svett kyler så jag har ett linne emellan som torkar upp. Funkade för mig och fick tipset av en annan som det funkat för. o Grattis till alla mammor och de som nyligen fått Vårt trotsmonster har lugnat sig något här nu... o för mig stämmer det inte att det är dubbelt jobb med 2 barn. visst är det lite mer och man får ju känna på att det är helsjukt att de kallas "mammaLEDIG" men det går ju bra...
    Har sånna bröstvärmare... Men var tusan ska man ha dem när det är 25 grader varmt o man redan håller på att svettas ihjäl?!
    Arvid 061031 ♥ Elsa 090514
  • lilla bunny

    Det är i alla fall bättre nu, men man har varit rätt mör i kroppen efteråt...


    Arvid 061031 ♥ Elsa 090514
  • lilla bunny

    Vår stora kille funkar faktiskt superbra (ännu så länge) när jag måste amma. Han har varit lite trotsig under graviditeten så han har förhoppningsvis haft sitt då
    Mådde så förfärligt större delen av graviditeten så han tycker väl att han får mycket uppmärksamhet nu jämfört med vad han fick då!


    Arvid 061031 ♥ Elsa 090514
  • lilla bunny

    Nu har jag äntligen fått till en förlossningsberättelse i bloggen.


    Arvid 061031 ♥ Elsa 090514
Svar på tråden Andra barnet våren 2009 , nr 4