Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-06-02 12:02:44 följande:
    Jaha då har ja tagit ett beslut att inte köra mer bil fören bebis tittat ut!!!Åkte till ikano...Inom loppet av en timma (hemifrån å hem igen) så höll ja på att få utbrått ca 10 ggr... började nog gråta fyra av dom, tex för att en lastbil körde i rumpan på mig, drickan i kyldisken inte va tillräkligt kall, mamma hör inte sin mobil när hon kör bil å det va inte änns nå viktigt ja ville hene... Men bäst av allt ja va tvungen att dra bak sätet när ja skulle ut ur bilen...tror ja kan räknas som en trafikfara nu så passagerar sätet är MIN plats Men ja hittade iallafall klänningen + en kardigan + leggings = mer pengar spänderade än va som va meningen... menmen allting i min vanliga storlek å inte i närheten av mamma kläderna så ja kommer ju ha användning för det sen me!
    *ler åt "eländet*
    Bra du hittade kläder iaf.:)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai

Var på föräldrakurs idag. Trevligt folk, men inte så mycket fakta man inte redan hade läst sig till. Frågorna man ställde fick man inte heller något svar på. Den BM borde bli politiker, för hon svarade, men inte på frågorna.
    Ett exempel:

Vi fick en genomgång av smärtlindringsmetoder.
    Jag: Om Du födde barn idag, vilken smärtlindring hade Du valt?
    BM: Jaaa, det var en bra fråga. hehe När jag födde barn (på 70-talet) då fanns bara lustgas, och det gick ju bra...

Sen svarede hon inget mer. Men frågan var ju vad hon skulle du valt idag, med de alternativ som finns idag. {#lang_emotions_embarassed}

• Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-06-03 16:50:11 följande:
    Jag hade ändå bara valt lustgas Välkommen Snellen!Nu ska jag läsa igenom vad ni skrivit!
    Fast jag var ju ute efter ett resonemang liksom, hur hon tänkte med ev. risker och så.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-06-03 17:21:32 följande:
    Jag tror inte att de gärna vill vara personliga så då skulle man kanske frågat om riskerna med olika smärtlindringar istället.
    Ja, där har du nog rätt. Nåja, det går att läsa sig till en hel del iaf. :)
    Det är bara ett tillfälle till iaf, och deltagarna var trevliga. Vi hade gemensamma bekanta med ett par, alltid kul. Sen att de var de som vi verkade vara mest komplatibla med samt bodde närmast oss gör inte saken sämre.
    Fru T skrev 2009-06-03 17:27:01 följande:
    jag tycker inte ja fick ut nåt av föräldragruppen.. Fick inte veta nåt ja inte redan visste, jag har ju läst välldigt mycket. Å diskutionstillfällerna va mest krystade tycker ja...Det ända ja fick va ont i röven å höfterna av sittandet...Har pratat en hel del om smärtlindring med min bm däremot å hon har gett mig en mycket bättre insyn på det hela..
    Nä, 95% visste man redan. Men jag har inget annat för mig. Och när KH är vänliga och anordnar sådant här för oss, så tycker jag minsann att man ska delta.
  • Apipoulai

Jag såg dig, thelifesaviour, och Linus på er kvällspromenad i afton. :)
    Såg mysigt ut, vart var ni påväg?

• Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-06-09 07:29:12 följande:
    Var inte så mycket kvällspromenad som att plåga sig upp till affären för lite dricka, choklad och samarin till grinig gravid kossa med smärta efter första dagen på jobbet. :)
    Aj då. Men du såg inte ut att ha ont iaf... om det kan vara en tröst. :)
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-06-09 07:36:14 följande:
    Hur jäkla svårt ska det vara att göra glasburkar som faktiskt går att öppna.... Har suttit i typ 15 minuter med två leverpastejmackor framför mig, en ny glasburk med smörgåsgurka i knät och slitit som ett djur för att få upp den förbannade burken!!!!Men det gick
    Det är inte meningen att man ska äta smörgåsgurka helt enkelt. ;) *blä*
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-06-09 07:50:44 följande:
    Jag hade precis fått massor av massage då, så det var ganska lugnt just då. :)
    Åh, vad skönt. Nu blir jag avundsjuk...{#lang_emotions_yell}
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-06-09 08:26:54 följande:
    Ingen som är sugen på Kina-buffé på ikano idag? Har varit sugen på det lääänge nu Men liksom inte haft tid.
    Kina-Buffé är det där på Chili?
    Fast jag är inte så sugen på det, om jag ska vara ärlig. Och ärlig ska man vara. :)
    Blir en hemma-och-städa-dag idag. Ska ha släktingar på besök i helgen och här ser hemskt ut. :(
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4