• Fru T

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 21:01:28 följande:
    Jag får alltid visa leg på systemet, många ggr har jag dessutom barnen med mig eftersom jag brukar köpa på dagtid (låter som jag ränner där ofta, men det gör jag inte ). Sist var för nån vecka sen, då tittade han i kassan länge på mig först o sen frågade efter leg, sen när jag visade honom det så blev han lite förlägen Både min mamma o pappa har fått visa leg när de var 35 år! De tyckte ju självklart att det var jättekul
    hehe ja tillome Tedde har fått visa nån gång... Ja har faktist inte behövt visa på systemet dom senaste gångerna ja handla, men sigg det är ja visst för ung för
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T

men sen ska man ju visa på systemet upp till 25, man ska helatiden va redo att visa det å gärna visa utan att dom frågar, spec om dom börjar kolla lite på en...

• Fru T
    Apipoulai skrev 2009-05-25 21:08:31 följande:
    Ja, är de tnågot att ha, eller? Vad finns i den?
    vi har en sån me, det är lite rabattkuponger, bjöjprover, våtservetter å sånt där... å så blöjhinken då, den ska va super... gratis är trevligt vi har utnyttjat rabattkupongen på första blöjpaketet, hela 9 kronor gav vi för det
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:17:27 följande:
    i den här var det...12 st blöjor, ett litet provpack med tvättservetter, en napp, en haklapp, intimtvål till oss kvinnor, en liten neccesär till den, blöjhinken självklart med påsar till, några bröstinlägg (sånna mot rinnande tuttar) lite infoblad från olika bolag o rabattkuponger..fast det kan tydligen skilja lite mellan olika paket.. men eftersom det är gratis så tycker jag absolut att det är värt det..vet egentligen inte om jag fick plocka ut en till eftersom det är max 1 per familj, men jag ändrade bara nummer o email så fungerade det med..
    Oj så mycket va det inte i den när ja hemta den för två månader sen
  • Fru T

blÄ i natt har det känts som ja blivit helt överkörd av bakterier kan det ta slut snart. Tillome svettats å feberyrat UTAN febet {#lang_emotions_surprised}

Nu vill ja verkligen inte att förlossningen får för sig att starta, ja vill ha energit å innte feber ont i kroppen när det är dax...

aa å bara DET, ja har feberont till å från UTAN feber *suck* hoppas det blive bättre tills i morron när ja ska till bm igen...

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-05-26 09:36:19 följande:
    pratade lite inredning med min sambo för ett tag sen o föreslog brunt sovrum med massa rosa o han tyckte det lät skitsnyggt, sen vet han att det blir bra när jag får för mig att göra nåt..Gillar verkligen blandning av maskulint/feminint.
    det är fiint
  • Fru T

TACK försäkringskassan! Jag får min första utbetalning den 27e för 8 dagar men ändå, det resultarer ändå i dubbelt så mycket pengar än hitils på mitt konto... Det är ju spännande hur mycket mer ja får när ja är föräldraledig än när ja går arbetslös...

Nu ska ja gå till apoteket å kolla vad ja får ta för alergimedusin, smarta ja kom fram till att det inte bara är förkylning, iom att ja nyser 70ggr/timman så måste det ju va min pollen/gräs allergi som hjälper till... det har ju liksom blive betydligt grönare nu efter regnet...

Sen ska ja gå upp till domkyrkan, dels för att mannen ska få se hur den ser ut innuti, vi ska ha dopet där, å dels för att morfar står på listan för avlidna där uppe den här veckan så ja ska tända ett ljus...

• Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-26 12:49:57 följande:
    Vad bra Jag får mera pengar när jag varit arbetslös än nu när jag är mammaledig. Men så tar jag oxå bara 4 dagar i veckan, eller nu måste jag ta 5 dagar nu när Vincént fyllt 1 år.
    även om ja skulle ta 2 dagar i veckan så skulle ja få mer pengar (400kr) än när ja får alfa kassan...
  • Fru T

Hade ett bra betalt jobb innan ja blev arbetslös...

• Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-26 15:51:26 följande:
    Oj. Konstigt. Men bra för dig
    nje inte så konstigt då ja får lägsta från alfa 144kr/dag å inkomstgrundat från FK..
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4