Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

alltså.. vad är det för fel på folk??? har försökt förklara för en "vän" att NEJ du kan inte få havandeskapspenning när du är hemma o är arbetslös o har föräldrapenning..
    "ja men vaddårå?? att vara hemma med barn är ju som ett heltidsjobb"
    *suck* ja jo det är det förvisso men iallafall, nej du kan inte söka det..
    "ja men jag orkar ju inte va hemma själv nu sista tiden"
    UNGEN ÄR FAN 8 ÅR......

• Firstandhappy

goder afton... vart o shoppat present till Lindas flicka idag, guuud va skoj med tjejkläder..
    pratade med henne i går kväll och sen imorse men soms agt hon får berätta själv när hon kommer hem o så..
    här är man helt slut efter att ha skällt på folk på ikano hela dagen som ställer sig på familjeparkeringen fast de inte "ska" (mutter morr jävla gamla kärring)..

• Firstandhappy

jag ser fram emot att sätta wille på dagis, gud va skönt att han får massa andra barn o leka med o kan slippa mamma ett tag...

• Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 19:46:58 följande:
    Dagis är bra, men hade helst väntat till han blev två år iaf, men inte mycket att göra åt, är iaf glad över att jag kunde vara hema lite längre denna gång än med Leo, så Vincent är 4 månader äldre än vad Leo var när han började dagis. Usch, här gjorde Vincent värsta vurpan förut, jag höll honom i famnen o skulle precis gå upp med honom o sätta på pyjamas, då kastar han sig ur min famn o jag tappar honom rakt ner i golvet så han landar med näs sidan så att säga först. ILLVRÅL!! Han blödde som bara den ur munnen o från hakan o ett tag trodde vi att han dessutom brytit sig för han bara skrek rakt ut utan att vi fick kontakt med honom, i säkert 30 minuter. Men vi kände o klämde så gott det gick o det verkar som han "bara" fick ont i munnen. Sen var han supertrött oxå så det kan ha varit så att det blev värre då oxå, så vi gav en supp o sen skulle vi ge välling men det vägrade han att äta. Han somnade direkt sittandes mot mig, sååå söt!  Vi tog ner en madrass hit ner så nu ligger han o sover på golvet så vi kan ha lite koll på honom. Stackarn, han verkar vara en liten olycksfågel, men kanske inte så konstigt eftersom han är så vild Han gör så att hans mammas sätter sitt hjärta i halsgropen många ggr! Leo var inte alls så här eller inte nu heller för den delen, han är mycket lugnare o har inte skadat sig så mycket så vi är inte vana.
    hålla koll för hjärnskakning???
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-06-15 20:02:42 följande:
    Jag tänkte jag skulle försöa anmäla mig till det, men jag vet inte om jag skall satsa på till hösten eller till nästa år. Kanske är bättre att vänta tills dess, fast det känns långt bort just nu.
    måste skriva om mitt för mitt har "gått ut"
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 20:44:18 följande:
    Ja.
    jättekul att väcka upp dom när dom väl somnat...
  • Firstandhappy

nä inget skoj alls..
    bara hoppas han kan sova sen...

fy fan vilka förvärkar jag börjar att få... blir galen på det..

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-06-15 21:07:19 följande:
    Usch det är verkligen inte kul. Särskilt inte med andra barnet och när man får barnen tätt. Då får man veta att man lever
    fick panikbromsa på parkeringen på ikano idag o ställa mig... kom inte en mm o gjorde så jäääävla ont..
    tur att zebbe va med så han kunde parkera..
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-06-15 21:20:33 följande:
    Tror inte Molly har slagit sig en enda gång ännu... märkligt..
    har hon garanterat men det är inte alla gånger man lägger det på minnet bara... går det bra glömmer man det fort..
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-06-15 22:07:25 följande:
    Kan inte minnas att hon blött någon gång i alla fall. Däremot har hon haft plåster för att hon tycker att de är fina på typ rivmärken som hon fått av Morris.
    ah du menar så!! nej inte wille heller än så länge...
    plåster ÄR fint..
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4