Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

Familjetrollet skrev 2009-05-19 12:26:57 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 12:19:31 följande: hon ska vara runt v 37 nu.men barnet är prematur pga sin vikt om jag har förstått rätt.jag födde sonen 2 dagar innan bf och han var prematur då han var 45 cm och vägde 2210 gr pga fel på moderkakan och navelsträngen
    Ja, då är det ju en annan sak. För annars finns det många som föder i den veckan o bebisen mår jättebra. Men nu får vi hålla tummarna!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Vad jag förstod det som igår på hennes sms så mådde bebisen nog bra, men hon mådde inte så bra, hade väldigt högt blodtryck som inte ville ge med sig trots medicin.

Fru T skrev 2009-05-19 14:10:01 följande:
    ja tycker det är komiskt att nån äns lagt ner tid på att skapa en hel hemsida för hur man kokar ägg att änns komma på idén liksom..
    Jag tror nån tröttnade på att en del inte ens kan koka ägg
    Apipoulai skrev 2009-05-19 16:03:51 följande:
    Ja, det är väl bara att gilla läget. Man har väl inte så mycket val, och som du säger, det kommer något gott ur det. :)Antar att det bara är en tidsfråga innan jag också åker på massa gravidkrämpor. För så här bra får man väl inte må? Och inte hela grav. väl?
    Jag har mått superbra båda mina graviditeter. Mådde bara jättelite illa i början men kräktes aldrig o var väldigt trött i början med Vincent. Men sen mådde jag toppenbra hela tiden, dock var det lite jobbigt de tre sista veckorna eftersom jag hade så stor mage så det var lite tungt. Men annars var det inget alls, det är därför som jag verkligen tokälskar att vara gravid
    LittleMee skrev 2009-05-19 17:25:41 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 17:10:03 följande: Minns när du sa att man kommer att sakna sin graviditet när det är över trodde jag att du var tokig . Jag längtade så mkt men sista veckorna ville jag knappt att han skulle ut. När jag vaknade ur narkosen blev jag nästan lite ledsen över att magen var borta. Helt groggy sa jag till Andreas att jag ville ha syskon med en gång (Lillen var sisådär 2 timmar gammal). Kan också säg att jag älskade att vara gravid. Fast det får dröja ett par år till.
    Haha  Ja, det är ju lite dubbelt det där. När man är gravid så längtar man självklart efter bebisen o sen när bebisen är ute så saknar man att vara gravid o känna sparkar, jag kände mig så fin när jag var gravid o många kommenterade att jag passade i att vara gravid, att riktigt lyste om mig

Snittades du?
    LittleMee skrev 2009-05-19 18:16:43 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 18:11:35 följande: Jag mådde också jätte bra under hela graviditeten men jag passade inte som gravid. Gick upp en del, näsan svullnade upp, födelsemärkena blev mörkare, synen förvärrades och sen 20 andra småsaker .Ja, fick ligga i 2 dagar då jag inte kunde öppna mig. Efter många timmars regelbundna värkar och fostersvullst (eller hur det nu stavas) beslutades det att jag skulle snittas vilket var jätte synd.
    Ok. Ja, det är ju så olika det där när man är gravid. Det enda som hände mig var att jag svullnade en hel del på slutet med Leo.

Ok, så det blev akutsnitt då då eftersom du sövdes eller?
    LittleMee skrev 2009-05-19 18:25:06 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 18:21:00 följande: vet inte om det räknas som akusnitt då han och jag mådde bra förutom att jag hade ont. Det gick inte att sätta epidural eller ryggmärgsbedövning på mig då jag har trångt mellan koterna. Så det kändes mer humant att söva ner mig efter att ha försökt många ggr med 3 olika doktorer.har du fött vaginalt både ggr?
    Usch, det är ju inte sådär jättekul att sätta epiduralen när man ska snittas. Usch, det var verkligen otäckt, fast jag fick bedöving innan iofs, men det kändes ändå.

Jag har fött med snitt båda ggr. Planerat snitt.

Hmm..undrar om Dianas bebis är född nu, tror nog det. För jag har inte fått nåt mera sms.

LittleMee skrev 2009-05-19 18:50:55 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 18:27:11 följande: Nej, det är inte så trevligt när man väl ligger där. Knäpp man är som vill gå igenom samma sak igen .Får man fråga varför du snittades?
    Ja, visst är man När Vincent föddes så fick jag dessutom livmoderinflammation en vecka efteråt o var supersjuk o var inlaggd på sjukhuset i två dygn med ständigt två olika sorters dropp, men ändå så avskräcker inte det mig från att vilja ha ett tredje barn

Jag snittades dels p.g.a förlossningsrädsla, det var mest p.g.a av det, jag var/är livrädd för en vaginal förlossning p.g.a att jag blev gruppvåldtagen när jag var 15 år o kan inte riktigt släppa det o det gör sig påmind då när nån ska "rota därnere".
    Dels så är mitt bäcken för trångt så hade jag ändå antagligen blivit snittad, för läkarna sa att jag bara kunde föda vaginalt om barnen vägde mindre än 3 kg o det är ju inte så vanligt.
    thelifesaviour skrev 2009-05-19 18:59:56 följande:
    Ja, en liten pojke har det blivit. :)
    Vad skoj!! Det var ju det jag visste Jag har tänkt på henne hela dagen men inte velat skriva sms, då ska jag skicka ett Så skönt att de mår bra.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4