Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

Maria84 skrev 2009-05-19 19:21:13 följande:
    Jag älskar att föda barn! Den underbara känsla när man får upp bebisen på magen är helt oslagbar! Ja då var tänderna väck ialla fall. Blev två som försvann, snabbt gick det att ta ut dem men sen krånglade det då det blödde som sjutton så det tog ett tag innan de fick stopp på det så de kunde börja sy igen. Än så länge är värken hanterbar med värktabletterna så jag hoppas att det håller sig så. Sambon tillbringde den tiden det tog för mig på Käkkliniken, i Trädgårdsföreningen så de har lekt för fullt där.
    Ja, den känslan när man får upp bebisen på magen (i mitt fall bröstet) är verkligen oslagbar! Det skulle jag vilja uppleva om o om igen!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Maria84 skrev 2009-05-19 19:31:16 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 19:27:53 följande: Ja eller hur! Jag skulle kunna föda barn varenda dag tror jag bara för den känslan
    Samma här Eller snittas då för min del Jag vet inte hur det är när man föder vaginalt, hur snabbt får pappan ta o hålla barnet då?
    När man snittas så får pappan ta barnet ganska snabbt efter det har fötts, mamman får upp det på bröstet ett tag allra först för att hälsa o så o sen får pappan ta över en liten stund så att de kan göra en koll på bebisen eftersom mamman ligger o blir sydd då.
    Så för oss har det bara varit positivt för då blir ju pappan direkt delaktig O det har inte min sambo tackat nej till Sen är det ju likadant på BB sen innan bedövningen släpper, då får pappan göra allt med barnet, förutom att amma då
    Fru T skrev 2009-05-19 19:39:40 följande:
    himla tur att vi alla är olika för annars skulle det finnas grymt mycket barn eller alldeless för få Jag är välldans nyfiken på om ja kommer hinna uppleva min första morsdag i år I morron ska ja te bm igen å ja har nästa träff veckan efter bf men ja tror ja ska be om en träff nästa vecka me om hon har nån... skönt att gå dit bara för att liksom hon är ju såå mysig!
    Så sant

Ja, 31 maj är det ju Mors dag, så går du över en dag, så får du verkligen en Mors dag present
    thelifesaviour skrev 2009-05-19 19:40:51 följande:
    Jag har blivit lovat att bli firad på mors dag i år också, för jag är ju faktiskt redan mamma, på ett sätt. Och om Linus ska bli firad i år så ska jag med. ;D
    Så gjorde jag med sambon det året som jag var gravid med Leo, jag hade gått halva tiden då ungefär när Fars dag var, så han blev uppvaktad ändå eftersom han ändå var pappa på ett sätt
    Fru T skrev 2009-05-19 19:45:43 följande:
    hehe ja men den dan vill ja inte ha... ja tycker inte om att "kombinera" dagar utan vill ha så många dagar som möjligt att fira därför vill ja ju inte heller ha PÅ bf för det är ju min minsta brors födelsedag... i helgen skulle passa bra puffar lite på magen å får en "nyvaken" sträckning tillbaka ja vill ju ha ett Maj barn jue!
    Hehe..ja, men till helgen låter väl bra
    Fru T skrev 2009-05-19 19:48:22 följande:
    man får fp utbetalt i efterskott va?
    Ja.
    LittleMee skrev 2009-05-19 19:50:42 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 19:23:53 följande: Usch da. Inte så roligt när man spec precis har fått barn och vill ta hand om det istället för att ligga på sjukhuset. Jag beklagar det som hände dig i tonåren. Hur får man reda på om ens bäcken är för trång?
    Nej, det var verkligen inte kul. Jag var väldigt illa däran, men eftersom jag kämpade med amningen så var Vincent där med mig oxå, men jag orkade knappt ta hand om honom. Så sambon var där hela dagarna förutom på nätterna o tog hand om Vincent o det enda jag försökte med var att amma. Det var ju extra trist eftersom jag låg på BB i Norrköping 3 nätter då Vincent föddes eftersom alla planerade snitt görs där. O jag längtade så himla mycket hem till Leo oxå. Så när vi väl fick komma hem så var vi så lyckliga allihopa, sen hann jag bara vara hemma i två dygn, sen fick jag åka o bli inlagd på spec BB här i stan. Så jag saknade ju Leo massor då med. Men efter dropp konstant i två dygn o en dunder medicinering på 10 dagar så var jag frisk sen, men jag önskar inte ens min värsta fiende att behöva genomlida det där. Hade sån ångest oxå för det var ju det där som folk dog i förr i tiden, så jag var lite orolig.

Ja, tack, även fast det är snart 11 år sen det hände så har det satt djupa spår i mig, men jag mår ändå relativt bra ändå

Min mamma, min moster o min mormor har för trångt bäcken o det är oftast ärftligt så berättade det för min bm när jag var gravid med Leo o då gjorde de bäckenröntgen o sen de höll koll på hur stor bebisen var i magen med tillväxt ul.
    Fru T skrev 2009-05-19 19:53:18 följande:
    Ja det tycker ja me men tror inte fröken håller me...Tänkte på en sak, hur kom man på att ditt bäcken va för trångt? alltså av vilken anledning kollade dom det?
    Hehe, jag skrev precis det i mitt svar nedanför ditt, så där kan du läsa
    Cia80 skrev 2009-05-19 20:08:00 följande:
    Kommer in och säger hej! Blir inte mycket tid framför datorn nu när man börjat jobba heltid.Men jag trivs jättebra! Mycket nytt att lära sig så jag är rätt så trött när jag kommer hem, sen är jag inte så van vid att stå upp i stort sett hela dagen. Men jag tror det kommer bli jättebra när jag väl kommit in i det.
    Vad jobbar du med?
    Cia80 skrev 2009-05-19 20:13:18 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 20:09:23 följande: Jag har börjat sommarjobba på thoraxintensiven. Är utbildad undersköterska.
    Ok. Vad kul, jag är oxå undersköterska
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4