Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping Del:4

dinana skrev 2009-07-22 17:51:26 följande:
    Som vanligt tolkas man fel.... ...jag skrev väl inget om kolik heller. Verkligen trist att folk uppfattar en fel jämt när man skall skriver något.Tror jag gör som så många andra i tråden och hoppar av. Känns ju inte så kul att hänga här när man ändå blir feltolkad jämt.
    du är inte ensammen om att ev lämna tråden.känns bara trist och man kan inte skriva öppet då vissa gottar sig i andras liv osv.jag är mest på FB där har man ärliga vänner...varav en är du
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-22 10:26:55 följande:
    Hej på er!Jag vill bara tala om att jag kommer i fortsättningen inte skriva i denna tråd eftersom det finns folk som läser allt jag skriver och tolkar det skrivna precis som dem vill. Och för att det inte ska komma ut någon intressant information om vårt liv så kommer jag inboxa er istället eller ta det via bilddagboken. För er som är intresserade så kommer jag tala om lösen till bilddagboken!Ni får ha det så gott och ni vet vart jag finns
    inboxa gärna din länk till bilddagboken.verkligen trist att ni aldrig får vara ifred.hoppas allt är bra med er familj
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-07-22 20:44:20 följande:
    kan inte nån bara skriva rakt ut vad det handlar om???Folk snackar skit?? vilka om vem??Folk är inne o läser om andra liv?? Vad handlar det om??Man kan inte skriva öppet om sitt liv??? Nä men internet är oxå en allmän plats där alla har rätt att vistas och man måste välja med omsorg vad man delar med sig av..jag skriver inte att jag hade vulgohårt analsex i växthuset i förrgår om jag inte vill att nån ska veta det.. eller tänker jag fel..sen hålle jagmed om att det är trist att folk ska behöva flytta sig för att de inte får vara ifred, som tex stolt enbarnsmamma..nja tolka mig rätt i feltexten lägger jag väl till..
    jag tänker inte nämna några namn,men personen i fråga vet vem hon är.jag har fått veta från flera presoner om hur mycket en viss person har spridit skit om vår familj.därför känns det inte kul att skriva här längre då jag inte vill att presonen ska ha nått att gotta sig i!

har även spärrat min sida för att slippa snokande personer.endast de som jag tycker är ärliga kommer in hos mig numera,likaså på FB

jag har haft flera oärliga sk vänner och har blivit rejält sårad av sk falska vänner.till slut får man nog helt enkelt
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-07-22 21:00:21 följande:
    Vad det handlar om? Jag påpekade att jag tycker det är synd att anonyma läsare gör att folk lämnar tråden. Att de anonyma sedan utanför FL beteer sig patetiskt åt. Jag kan inte skriva vem, även om jag vet, för då blir det personangrepp och det är inte tillåtet enligt FL-reglerna.Sen gav jag som förslag att göra en inventering av medlemslistan för att kolla vilka som egentligen finns i tråden och skriver.Vill bara poängtera att jag tycker det är helt okej att man har olika aktivitetsnivåer i tråden. Alla kan och vill inte sitta vid datorn jämt. Och i ett normalt liv så borde man nog inte sitta här alls. ;) HUr klarade vi oss innan internet? ;)
    ja på goda 80 talet var det annat som var skoj.för en 15-20 år sen klarade man sig utan internet och mobil,och tiden den fick fort ändå{#lang_emotions_laughing}
    jag tycker att uppdatering av medlemslistan var ett bra förslag

här har vi nyss ätit en god paj med jordgubbar,blåbär,smultron och hallon som vi plockade idag.mums mums
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-07-22 21:06:48 följande:
    100% säker på det.När vi är på semester i vårt feriehus i Österrike har vi varken TV eller internet (och före mobilens intåg ingen telefon). Och vi klarar ju oss utmärkt där i flera veckor utan att sakna det nåt nämnvärt.Jo, telefonen kände vi behov av faktiskt, tur att tekniken går framåt. :)
    jag är knappt inne på datorn längre.finns så mycket annat skoj att göra IRL med familjen osv.

sen brukar jag skumläsa tråden,men finner man inget man kan eller vill svara på så blir ju inläggen få ibland
  • Familjetrollet

ang kolik så kan man inte göra så mycket mer än att ge droppar mot kolik.vår lilla tös hade det från födseln till 4 månaders ålder.sen hjälper inte droppar i all evighet.vissa dagar var man ett nervvrak då det knappt blev nån sömn för varken barn eller oss vuxna.man känner sig helt maktlös när ens bebis har kolik.men vi märkte att en bärsele gjorde susen efter måltiden.sen kompleterade vi med magmage på bebisen

kolik kan man inte klandra någon för,den bara finns hos vissa bebisar

• Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-07-22 21:13:22 följande:
    Nu är det sen-middag här.Sen blir det umgänge med min älskade, har haft så många besökare här,och en del som bott över, den senaste veckan att vi nästan glömt hur det var att bara vara två. :) Med det inte sagt att vi inte ville ha besök. Det har varit så trevligt. Gillar våra vänner! De frå gärna komma tillbaka, fast gärna när ja inte är höggravid  och har 10 dgr kvar till BF. ;)Kram!
    åhh vad mysigt.då kan du få en beis när som helst.min make har blivit knasig.han bara pratar om bebisar numera titt som tätt.

för några dagar sedan mötte jag mitt ex.vi pratade på en massa.han blev förvånad och undrar hur man kan få ett förhållande att funka i 9 år.vad ska man svara på det?{#lang_emotions_laughing}ibland funkar förhållanden och ibland går de åt skogen.jag brukar skoja med maken att han kommer vara min läckerbit även när han är 90 år.han är ju en läckerbit nu oxå
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-07-23 23:16:27 följande:
    Jisses vad jag har har grinat till detta:www.mtv.com/videos/16-and-pregnant-ep6-cately...Vilket otroligt osjälviskt och svårt beslut de har tagit!
    man finner inga ord...hn är bsra barnet själv och avgör ett av de svåraste besluten i livet.vet du nästa avsnitt kmmer när de får träffa adoptvidföräldrarna?
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-07-25 15:48:05 följande:
    Det är för fint väder för att sitta inne. :)Men nu orkad jag inte hjälpa till i trädgården mer, så jag smet in.
    ja det finns så mycket roligare saker att göra än att hänga vid datorn.här är vi hemkomna från kolonin.ska tvätta hela kvällen,vilket är tråkigt
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-07-25 19:36:15 följande:
    Tjoho, nu är vi hemma igen!Vi har haft det helt underbart och barnen har skött sig exemplariskt. Man kanske borde åka på semester oftare
    klart att dina fina pojkar uppför sig.de har ju en jättebra mamma och pappa som förebilder

här är allt åt skogen.bussgods har slarvat bort en DYR samlarsak så i nästa vecka måste jag ner dit och stöldanmäla paketet.köparen är jättetrevlig trots att hennes paket inte kom fram,enligt killen på bussgods så har det bara försvunnit{#lang_emotions_yell}!jag som trodde att bussgods var säkert
    sen pajade min nya mobil,så nu är den på service.kameran bara lade av.jag har skött mobilen pedantiskt.så nu är man utan kamera i över en månad{#lang_emotions_frown}

så igår var min värsta dag på länge...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4