Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping Del:4

JePaLuLi skrev 2009-08-10 10:10:41 följande:
    Nu sista gången tyckte jag att lustgasen var himmelriket, jag har ju inget att jämföra med. Innan hade jag ingenting... Men man överlever ju det också Jag mår fortfarande illa, vet inte vad det är, Jobbigt iaf...
    kanske gravid?jag mår illa ofta,men detta hjälps med tuggummi.jag tuggar tuggummi från morgon till kväll,kan inte vara utan det

vad ska ni hitta på idag?vi ska till tandläkaren och röntga stora tösens tänder då de är för stora och kommer helt fel.

sen blir det nog en sväng med symaskin så kläderna blir klara
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-08-10 16:25:32 följande:
    <3 Vår stjärna! <3Japp, fantastiskt att man kan testa på så små.
    grattis till underverket{#lang_emotions_flower}
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-08-10 13:48:20 följande:
    Nej det hoppas jag inte, det borde vara omöjligt också eftersom jag äter piller och vi har kompletterat med kondom om jag har glömt. Men man ska väl aldrig säga aldrig.Vi har varit på BVC idag. Pojkarna fick massa beröm för att de alltid är så glada och sociala. Tydligen är Linus tidig med att säga ett par ord och även med att krypa. Lucas var ännu tidigare så jag hade ingen aning om att det var tidigt... Hoppas det går bra hos tandläkaren!Nu måste jag visst förlänga mitt plus! Det märks direkt när det gått ut och det kommer in massa nyfikna människor på sidan.
    era gossar lyser verkligen glädjedet gick bra hos tandläkaren,men tösen kommer få tandställning om några år.vi fick uskällning på bvc  när stora tösen vid 1 års ålder sa 4-5 ords meningar.hon var jättetidig på att prata mm

barn kan ju inte be barnet hålla tyst,villket vi sa till bvc tanten

ang plus.jag har oxå märkt det.en massa snokande personer.vissa är så löjliga att de raderar ens inlägg på deras gästbok trts att inlägget är trevligt.vissa personer klarar man sig utan....
    själv ska jag ha spärrad sida just för att jag bla har länkar sm jag inte ska komma i andras händer.speciellt när man syr kläder mm så får man jätteofta sina alster/mönster "stulna" av andra som syr
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 13:44:58 följande:
    Passar på att skrika WOHOOO... bara 4 dagar till barnledig lördag med skoj i planerna, sen är det bara 17 dagar tills bästaste syster kommer o det blir kalas... wohoooo igen..
    då får du ta vara på ledigheten.här har vi inte vart barnlediga på lääänge.vi brukar ha barnvakt max 3 timmar per år.visserligen är man barnfri snart när barnen börjar skolan,så då får man mycket egentid.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-08-10 22:11:21 följande:
    Tack Nej, det är ju så olika. Lucas pratar inte jättemycket men fullt tillräckligt för hans ålder. De ska säga ca 8 ord och han säger väl 15-20 som vi förstår. Däremot är han tidig med rollekar istället och med motoriken så det är ju så olika med alla barn. Men självklart ska man låta dem utvecklas och absolut inte hejda dem.Ja det finns folk till allt. Helt plötsligt fanns massa "gäster" i besökslistan. Skönt med plus när man kan bestämma själva vilka som kan gå in och inte. Fast alla har ju inte möjlighet heller, även om man behöver och vill...När vi bodde i Eskilstuna så hade vi ingen som kunde ta Lucas alls och nu när vi har flyttat närmare så har jag en svägerska som lämnar sin dotter hos svärmor typ hela tiden och värre lär det ju bli i höst när tvåan kommer så vi ligger liksom lågt. Tycker att svärmor ska få göra annat än bara passa barn. Man hör ju att hon är helt slut eftersom kusinen är ganska krävande. Men vi skulle verkligen behöva lite egentid just nu. Skönt att ni kommer iväg i alla fall. Riktigt söta blir de ju först runt 3 månader när de växer ur det där första bebisutseendet och börjar få ett eget utseende.
    vi är likadana.vi skaffar barnvakt max 1-2 gånger per år någon enstaka timme.vi väljer att umgås med barnen istället för att lämna bort dem jämt och ständigt.vi klarar oss jättebra utan att behöva barnvakt jämt.men alla tycker olika.har man skaffat barn så ska man ju inte leva singelliv för då är man inte mogen att skaffa barn....

hoppas du mår bättre idag.

idag är man rejält trött,får ta och sätta mig och sy lite alster
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-08-11 09:02:21 följande:
    Jag skulle iofs tycka att det var skönt att kunna gå ut och äta middag nån gång på tu man hand med min man, eller bara gå på bio eller så. Men jag har väldigt svårt att lämna barnen. Jag hade till och med dåligt samvete över att lämna minstingen på vår bröllopsnatt och då var han ändå 6 månader. Men vi skyndade oss hem morgonen efter Nån gång ibland tycker jag är helt ok, men vi har inte haft möjligheten. Däremot förstår jag inte de som lämnar bort barnen jämt och ständigt. Som sagt, har man skaffat barn så får man ta hand om dem också.Tack, nu är det lite bättre. Fick nog ett migränanfall igårkväll. Har aldrig haft det tidigare, men det var flera som tyckte att det lät så. Det kändes som huvudet skulle sprängas och jag ville bara kräkas. Ljud och ljus var fruktansvärt!Skoj att sy lite, vad är det du syr nu?
    vi är likadana.vi har bara barnvakt om vi ska på bio,villket inte ens är en gång per år.sen blir det nån enstaka gång om vi ska handla.om man nu har skaffat barn så ska man ju inte leva singelliv med att parta flera helger varje månad.barnen går ju före.vi lämnade inte bort våra barn hos barnvakt förren de var "stora"sonen var ca 7 månader första gången och stora tösen var ca 2 1/2 år och lilla tösen ungefär lika gammal.jag skulle aldrig kunna lämna bort en spädbarn hos barnvakt.men alla kan inte tycka likadant.

vi har haft barnvakt när syskonen har fötts osv.över natt har barnet knappt varit alls.vi trivs med att var med våra barn.sen är vi inte intresserade av partylivet och då behöver vi ingen barnvakt

ush för migrän,maken har det sen många år tillbaka.när den är som värst så är han knappt kontaktbar

just nu syr jag klänningar,men snart ska det bli gosefiltar mm.har många ideer på vad som ska sys.men tiden räcker inte till
    Skorpan08 skrev 2009-08-11 09:00:58 följande:
    Kikar in till er och säger hej!Hoppas alla har det bra! Här är det lugnt. Ligger mest då lillen trycker på och vill ut. Långtråkigt värre!
    välkommen hit igen.hoppas allt är bra med er och magen.nu är det inte långt kvar tills sonen kikar ut.hoppas du har sluppit komplikationer denna graviditet
  • Familjetrollet

ang ringar så har jag ingen aning.maken och jag gifte oss utan ringar.jag kan inte använda smycken pga att jag får klåda och utslag direkt.jag saknar att kunna ha örhängen,men det går inte längre{#lang_emotions_frown}

äntligen blev mobilen klar.så idag ska det fotas för fullt{#lang_emotions_smile}.maken och barnen är på tornby så nu är man själv hemma en stund.tyst som i graven är det{#lang_emotions_laughing}

• Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-12 21:22:52 följande:
    Ingen som har några nestle koder över som ni vill bli av med? Jag har bara knappt 60 poäng kvar för att få dammsugaren som jag så hett vill ha.
    det brukas finnas på tradera
    Skorpan08 skrev 2009-08-13 08:26:50 följande:
    Vilken tur att jag kikade in idag också! Jag har nog en 10-15 stycken som du kan få. Inboxa mig din adress så postar jag dom senast söndag.Jag har försökt att läsa ikapp vad ni sysslat med men jag har ju varit borta ett tag och ni skriver så tangenterna glöder. Så allt orkar jag inte läsa. Är inte här varje dag men kikar gärna in ibland om det är ok.
    ja man missat mycket även på en dag ibland.själv är jag inne på morgon och kväll mest.finns så mycket annat att göra numera.idag tittar äntligen solen fram
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-08-14 08:05:40 följande:
    Nu ska vi snart på vår första dag på dagis Så spännande!!
    vad spännande.det kommer gå jättebra.
    Maria84 skrev 2009-08-14 08:12:22 följande:
    Många som skolas in på dagis nu ser jag Dags för Lucas snart också, han börjar i september, mammaångest! Och Liam börjar förskoleklass nästa vecka så i em har vi möte med läraren och skolsköterskan. Jag vill stanna tiden!
    ja tiden går allt för fort.här börjar minstingen sexårs nästa vecka.sen är det slut på småbarnstiden

hoppas det inte regnar idag.för idag vill jag kunna vara ute{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-08-14 08:31:27 följande:
    Tack, ja det tror jag med. Värst för mamma Han är så söt och går runt med sin ryggsäck här Spännande med förskoleklass, då börjar de bli riktigt stora! Ha en bra dag!
    tack.
    JePaLuLi skrev 2009-08-14 13:01:50 följande:
    Jaha, då var första inskolningsdagen gjord och som väntat gick det helt smärtfritt. Lucas sprang in och ropade yeeeah direkt och gjorde sig hemmastadd Hann fann sig direkt i fröknarna och delade ut både en och två kramar till dem, det gäller ju att charma in sig på en gång När det var dags att gå så hade han inte alls lust att följa med Det bådar gott det här!!Det var ett superfint dagis som var helt sprillans nytt. Det känns faktiskt skönt att alla grejor är nya och att personalen inte har jobbat där i 10-15 år och är trötta och griniga (som det tyvärr är på många ställen). Utegården var helt fantastisk och väldigt genomtänkt. Motorikbana och annat skoj fanns det. Det gillar ju jag som pedagog De hade inte hunnit få upp gardiner och sånt än, men det hinns ju med. Han trivdes hur bra som helst iaf och vi som föräldrar fick ett väldigt bra intryck av både stället, personalen och helheten.
    villken duktig gosse.han lär inte få svårt att charma alla med sina vackra ögon

här blev det strålande väder,dock lite kyligt.idag har man tagit det lugnt och slappat lite{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet

är det nån som vill ta en fika på söndag förmiddag ute på ikano?

• Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-08-16 19:22:00 följande:
    Nån som vet var man kan få tag i namnmuggar, dock inte i porslin? Ska in till stan imorron och skulle helst vilja slippa att fara omkring som en dåre
    brio har haft det
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4